Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä yli 60-vuotias vuokralla asuva henkilö! Aiotko olla samassa asunnossa loppuun asti eli niin pitkälle

Vierailija
30.09.2022 |

kuin pystyt.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt juuri yli 60v asiasta? Mikä on pointtisi?

Vierailija
22/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kova jankkaamaan ja hakea hyväksyntää omalle järjettömälle ratkaisulleen. vihdoin tajunnut että rahat ovat menneet eikä mitään  muuta ole kuin häätö ilmoituksen odottelu TIETENKIN HÄNEN PAHAOLONSA ON MUIDEN SYYTÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu vuokralla. Omaa asuntoa maksan. Ensi keväänä kokonaan maksettu. En viitsi rahoja antaa vuokranantajalle. Köyhä asuu vuokralla tai puliukko tai seko.

Vierailija
24/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt asunnon myymistä ja vuokralle muuttamista jonnekin edulliselle paikkakunnalle, jossa on paljon luontoa ymäpärillä. 

Vierailija
25/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ketjun aloittaja, mutta mä yli kuuskymppisenä ajattelen, että ehkä kysymys liittyy jollain tavalla lähestyvään eläkeikään. Eli aikooko eläkkeestäänkin vielä maksaa ison/kalliin asunnon vuokraa vai onko tarkoitus muuttaa pienempään/edullisempaan. 

Vierailija
26/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Säästän rahaa kaiken varalta.  Jälkipolvien pitää huolehtia itse asioistaan. 

Vierailija
27/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

möin asunnon ja jäin siihen itse vuokralle, sain tästä 350 tuhatta ja nyt käyn noin 6-7 kertaa vuodessa matkoilla ja muuta, typerät välinpitämättömät kakaratkin saavat jäädä ilman merkittävää perintöä

Miksi kasvatit lapsistasi typeriä ja välinpitämättömiä?

Vierailija
28/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu vuokralla. Omaa asuntoa maksan. Ensi keväänä kokonaan maksettu. En viitsi rahoja antaa vuokranantajalle. Köyhä asuu vuokralla tai puliukko tai seko.

Kovin hyvä järjenjuoksu sulla ei kuitenkaan ole kun et ymmärrä aloituksen aihetta. 

Vierailija
29/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja asun vuokralla kaksiossa, kaupungin keskustassa. Työpaikkani on kadun toisella puolella ja ainakin niin kauan kun olen työelämässä, aion asua tässä, tai jos tästä joudun lähtemään, vuokraan jonkun vastaavan. Kun jään eläkkeelle, voin miettiä asiaa uudelleen. Ehkä muutan yksiöön ja vietän talvet Espanjassa. Saa nähdä.

Vierailija
30/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä köyhä päättänyt valita köyhän vanhuuden ja siirtää samaa köyhyyttä vielä lapsilleen. Kusisimmastakin Kajaanin yksiöstä saa sen kymppitonnin pesämunan jätettyä jälkeensä vaikka kulkukissoille.

No, se kymppitonnin Kajaanin yksiö ei kyllä perillisiä köyhyydestä pelasta. Varsinkaan jos jätetään kulkukissoille.

Itse en tule perintöä saamaan, mutta ei silti ole köyhyyttä siirretty eteenpäin. Kyllä se ihan omilla tuloilla vältetään.

Vierailija
31/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ketjun aloittaja, mutta mä yli kuuskymppisenä ajattelen, että ehkä kysymys liittyy jollain tavalla lähestyvään eläkeikään. Eli aikooko eläkkeestäänkin vielä maksaa ison/kalliin asunnon vuokraa vai onko tarkoitus muuttaa pienempään/edullisempaan. 

Minä taas en ole kuusikymppinen vielä, mutta tulen varmasti asumaan vuokralla myös silloin. Todennäköisesti asunto on silloin käytännöllinen myös eläkeikää ajatellen. Yksi "ylimääräinen" makuuhuone on kuitenkin ihan kätevä, vaikka lapset ovat muuttaneet. Nykyinen neliö saattaa vaihtua kolmioon, mutta vuokrahinnat eivät olennaisesti pienemmiltä vaikuta.

Vierailija
32/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten maksaa vuokran, kun eläkkeellä tulot puoliintuvat? Ne minimituet ei tarjoa hääviä elämää.

Mitähän sinä mahdat tarkoittaa?

Olen itse eläkkeellä. Mitkään tuloni eivät ole puolittuneet. Mitään minimitukia en saa, kun en saa muitakaan tukia. Elän siis eläkkeelläni. Asumme puolisoni kanssa vuokralla omakotitalossa, jonka vuokran määrä on 350 e/kk+muut asumiskulut. Koskaan emme ole halunneet ostaa asuntoa omaksi. On mukavaa, kun ei tarvitse rahojaan upottaa mihinkään remontteihin ym. Tuo vuokra ei ole suuri kahden ihmisen hoidettavaksi. 

Vastaus ap:n kysymykseen: Kyllä mahdollisesti tulemme asumaan tässä, mutta tottakai on otettava huomioon se, säilyykö terveys niin paljon, että kykenee selviämään kaikista töistä, joita kuitenkin on tehtävä. 

Olet siis ollut sen verran viisas että olet maksanut työelämässä ollessa itsellesi lisäeläkettä? Kyllähän se rahan tulo vähenee muuten kummasti kun eläkkeelle jää.

Vierailija
33/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikuisesti. En aio muuttaa edes kuoltuani.

Niin, eihän sitä aina huomata, että ihminen kuolee. Vuokrakin kun on pankin maksupalvelussa, niin voi hyvin lojua kotonaan vuosia kuolleena. Jos muumioituu, ei hajukaan häiritse naapureita.

Vierailija
34/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen, että jossakin vaiheessa tuloni ei riitä nykyisessä asunnossa asumiseen. Asun niin kauan kuin on varaa.

Luultavasti jossakin vaiheessa joudun valitsemaan asunnottomuuden tai tosi halvan korpimökin välillä.

Vierailija
35/35 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty asumaan tässä, koska Salon kaupunki (hyvinvointialue) tarjoaa tulevaisuudessa kotipalvelua vain niille, joilla on koti tietyissä kaupungin omistamissa taloissa yhdessä tietyssä korttelissa.