Rakkaasta vaimosta tullut nalkuttava akka
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus on nalkutusta vain jos sen kohde kokee sen nalkutuksena. Ja jos kokee,niin silloin on syytäkin nalkuttaa.
Voisitko avata tätä ajatuskulkua vähän enemmän? Nyt ei ihan avaudu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli nalkuttava akka parin vuoden avioliiton jälkeen. Ukko ei siivoa jälkiään missään huoneessa, kaikki asiat jäävät levälleen. Alussa oli hyvinkin siisti.
Ei osallistu kodin hoitoon, alussa siivosikin joskus, ja laittoi pyykitkin, teki ruuan valmiiksi kun tulin töistä.
Olueeseen menee nykyään rahaa enemmän kuin ruokaan, ennen juotiin lasi viiniä silloin tällöin.
Olen näistä asioista huomauttanut, jolloin hän käskee olla nalkuttamatta.
No hän on tavallaan oikeassa. Ne sinua häiritsevät asiat eivät poistu nalkuttamalla. Vai onko joku oikeasti joskus kuullut että kumppani on muuttunut ihanaksi ja ahkeraksi kun hänelle on nalkuttanut riittävästi?
Ratkaisu ongelmaan: mies ulos. Aikuisena ei enää kannata muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Mies voi hoitaa oman kotinsa ja nainen oman,ja kun toisen pärstä alkaa ärsyttämään,niin voi lähteä sinne omaan kämppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli nalkuttava akka parin vuoden avioliiton jälkeen. Ukko ei siivoa jälkiään missään huoneessa, kaikki asiat jäävät levälleen. Alussa oli hyvinkin siisti.
Ei osallistu kodin hoitoon, alussa siivosikin joskus, ja laittoi pyykitkin, teki ruuan valmiiksi kun tulin töistä.
Olueeseen menee nykyään rahaa enemmän kuin ruokaan, ennen juotiin lasi viiniä silloin tällöin.
No hän on tavallaan oikeassa. Ne sinua häiritsevät asiat eivät poistu nalkuttamalla. Vai onko joku oikeasti joskus kuullut että kumppani on muuttunut ihanaksi ja ahkeraksi kun hänelle on nalkuttanut riittävästi?
Ratkaisu ongelmaan: mies ulos. Aikuisena ei enää kannata muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Mies voi hoitaa oman kotinsa ja nainen oman,ja kun toisen pärstä alkaa ärsyttämään,niin voi lähteä sinne omaan kämppään.
Juuri näin. Nalkutus on merkki siitä että henkilön keinot ratkaista tilanne eivät ole kunnossa. Ongelmia yritetään hoitaa väärällä ja tehottomalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda naista. Nalkutus ei suinkaan tule vähenemään.
Mutta ennen kaikkea mies tullaan julistamaan syylliseksi nalkutukseen.
Kitty ei nalkuta. Kaalimato ja Keltainen Ruusu myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko sanan "huomauttanut"? Se ei ole nalkuttamista. Mielestäni nalkuttaminen tarkoittaa sitä että jatkuvasti valitetaan jostain asiasta. Olen HUOMAUTTANUT miestäni näistä muutamasta asiasta, mutta tilanne ei ole korjautunut. Ehkä se on sitten sitä nalkuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko sanan "huomauttanut"? Se ei ole nalkuttamista. Mielestäni nalkuttaminen tarkoittaa sitä että jatkuvasti valitetaan jostain asiasta. Olen HUOMAUTTANUT miestäni näistä muutamasta asiasta, mutta tilanne ei ole korjautunut. Ehkä se on sitten sitä nalkuttamista.
Nalkuttaminen on nalkuttamista jos sen kohde sen niin kokee. Juuri kukaan ei omasta mielestään nalkuta vaan sanoo vain ihan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Nuo naista häiritsevät asiat poistuvat vain laittamalla avioeropaperit eteenpäin. Suomessa sinnitellään parisuhteissa ihan liian pitkään silloinkin, kun ero on ainoa ratkaisu.
Nalkuttava...vai onko se sitä, että hän koittaa sanoa ajatuksiaan ulos, kertoa mielipiteensä, mikä mieltä painaa. Sinä itse voit kokea sen ns. nalkutuksena, jospa ottaisit sen asiana, että hän koittaa kertoa sinulle, että jokin asia painaa häntä. Voisiko joskus pysähtyä asioiden äärelle ja kuunnella vaan toista, mennä vaikka halaamaan ja antaa tilanteen rauhoittua. Sitten yrittää keskustella ilman, että tulee neuvomista, arvostelua. Onko nykyisin niin vaikeaa keskustella asioista sen ihmisen kanssa, joka on kaikista lähimpänä arjessa. Jos joku antaa neuvoksi, vaihda parempaan, niin sanoisin vaan, että ei se ominaisuus/vika ole aina vain toisessa, kaksi ihmistä siinä suhteessa on. Onko se oma tapa paras tapa toimia, vai voisko asioita ajatella laajemmin...
Hauska tämä av:n polarisoiva suhtutuminen. Jos valittaa miehestä niin kaikki komppaa että laita mies kiertoon tai ehkä jotain ukaasia muuttua. Jos valittaa vaimosta niin kysellään mieheltä että mitä hän on tehnyt että vaimolla on paha mieli tai mikset kuuntele ja auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kokee nalkuttamiseksi kritiikin jonka kokee jollain tavalla epäreiluna tai väärällä tavalla ilmaistuna. Itse asia voidaan ymmärtää mutta kommunikointitapa koetaan vääräksi.
Yleensä kyse on siitä että ihminen tuntee häpeää toisen sanomisista ja ärtymys ja toisen syyttäminen nalkuttamisesta on sitten reaktio tähän häpeän tunteeseen.
Jos toinen ragoi näin niin kannattaa vaihtaa lähestymistapaa. Vaikkapa yrittää ymmärtää miksi asia on toiselle hankala ja mitä tunteita se toisessa herättää. Empaattisempi lähestymistapa on myös usein parempi. Eli vaikkapa niin että ilmaisee että "minä surettaa kun sinä..." tai "minua ilahduttaisi tosi paljon jos sinä..."
Luulin että nalkuttaminen on urbaani legenda. Nyt olisin sitä mieltä ettei edes sakkorangaistus riitä. Linnaan pitäisi nalkuttaja laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on ilmeisesti paremman tekemisen puutteessa heitetty provo, niin kyseessä on aihe, josta kannattaisi Suomessa keskustella. Myös tällä palstalla. Siis noinniinkuin puolueettomasti......
Ainoa nalkutusvapaa rouva on kotirouva ja sekin niin kauan kun mies hoitaa maksamisen. Täysin hiljainen= Kitty
Tää on oikeasti totta, joten miksi tätä alapeukutetaan? Voin sanoa ihan naisena, että miehen sotkujen siivoaminen ei pänni yhtään, jos miehen palkalla maksetaan itsellekin hyvä elintaso eikä tarvitse käydä töissä.
Tilanne on toki dramaattisesti eri, jos nainenkin joutuu käymään töissä tai mies on työtön tai muuten vain niin köyhä, ettei sillä elätetä ketään. Silloin sotkeva mies alkaa hyvinkin nopeasti kyllästyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Nuo naista häiritsevät asiat poistuvat vain laittamalla avioeropaperit eteenpäin. Suomessa sinnitellään parisuhteissa ihan liian pitkään silloinkin, kun ero on ainoa ratkaisu.
Tai sitten löydetään joku rakentavampi ja empaattisempi tapa kommunikoida kuin nalkuttaminen.
Hassua että naiset aina mainostavat miten ovat paljon parempia tunneasioissa ja kommunikoinnissa kuin miehet ja silti juuri naiset ovat niitä jotka käyttävät sitä kaikken huonoimmin toimivaa kommunikaation muotoa eli nalkuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tämä av:n polarisoiva suhtutuminen. Jos valittaa miehestä niin kaikki komppaa että laita mies kiertoon tai ehkä jotain ukaasia muuttua. Jos valittaa vaimosta niin kysellään mieheltä että mitä hän on tehnyt että vaimolla on paha mieli tai mikset kuuntele ja auta.
Pian tulet saamaan tuosta alapeukkujen vyörymän.
Kerropa nyt tänne yksityiskohtaisesti, mitä vaimo sanoo, kun hän mielestäsi 'nalkuttaa'. Katsotaan sitten, kummassa vika on. Kirjoita vaimon puheen sisältö näihin ranskalaisiin viivoihin:
-
-
-
-
-
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttava...vai onko se sitä, että hän koittaa sanoa ajatuksiaan ulos, kertoa mielipiteensä, mikä mieltä painaa. Sinä itse voit kokea sen ns. nalkutuksena, jospa ottaisit sen asiana, että hän koittaa kertoa sinulle, että jokin asia painaa häntä. Voisiko joskus pysähtyä asioiden äärelle ja kuunnella vaan toista, mennä vaikka halaamaan ja antaa tilanteen rauhoittua. Sitten yrittää keskustella ilman, että tulee neuvomista, arvostelua. Onko nykyisin niin vaikeaa keskustella asioista sen ihmisen kanssa, joka on kaikista lähimpänä arjessa. Jos joku antaa neuvoksi, vaihda parempaan, niin sanoisin vaan, että ei se ominaisuus/vika ole aina vain toisessa, kaksi ihmistä siinä suhteessa on. Onko se oma tapa paras tapa toimia, vai voisko asioita ajatella laajemmin...
Silloin kun toisen tapa toimia on nalkuttaminen niin kyllä sitä peiliin katsomista on ihan molemmilla puolilla.
Meilläkin vaimolla on ollut aina joskus tapa nalkuttaa jostain asiasta. Olen silloin yrittänyt sanoa hänelle että ei tunnu mukavalta kun hän puhuu minulle sellaisella tavalla ja että minä näen ja koen sen nalkutuksessa mainitun asian eri tavalla. Siitä on sitten onneksi päästy yleensä keskustelemaan siitä asian ytimestä ja vähitellen se nalkuttaminenkin on melkein loppunut kun on opittu keskustelemaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda naista. Nalkutus ei suinkaan tule vähenemään.
Mutta ennen kaikkea mies tullaan julistamaan syylliseksi nalkutukseen.
Vaihtaisin miehiin jos ei nalkutusta kestä. Muutoin saat vaihtaa akkaa aina kun huuma loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt tänne yksityiskohtaisesti, mitä vaimo sanoo, kun hän mielestäsi 'nalkuttaa'. Katsotaan sitten, kummassa vika on. Kirjoita vaimon puheen sisältö näihin ranskalaisiin viivoihin:
-
-
-
-
-
Nalkuttamisen ongelma ei ole siinä mistä asiasta sanotaan vaan miten sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
-
-
-
-Nalkuttamisen ongelma ei ole siinä mistä asiasta sanotaan vaan miten sanotaan.
Jep.
Esimerkiksi, jos olet vaikka treenien jälkeen mennyt ensin suihkuun ja sen jälkeen olisit korjannut vaateet lattialta kuivumaan. Nainen siinä sitten pää punasena selittää, että olet taas jättänyt vaatteesi lattialle lojumaan.
Oon kyl erimieltä. Äitini ja anoppini nalkuttavat edelleen vaikka miehet ovat töissä ja hoitaa kaikki maksut. Eli tuossa kokemus omasta lähipiirissä.
Ihan mielenkiintoinen aihe sinänsä. Epäilen myös, että alanko tietty ikäisenä nalkuttaa miehelleni. Ja jos niin teen niin miksi.