Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus aiheuttaa mustelmia vatsaan ja jalkoihin?

Vierailija
29.09.2022 |

Epäilen vaimoni sairastuneen koska hänellä on vuoden alusta ilmestynyt mustelmia vatsan ja jalkojen alueelle. Nostan kissan jossain vaiheessa pöydälle ja haluan keskustella rauhallisesti ilman että vaimon tai minun tarvitsee pelätä..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske hänet lääkäriin, heti.

Leukemia tai jokin verisairaus tulee mieleen. Älä viivyttele.

Vierailija
2/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn ylläolevaan vastaukseen. Itselläni alkoi ilmestyä mustelmia ympäri kehoa enkä älynnyt mennä lääkäriin ajoissa. Lopulta verikokeissa selvisi verisairaus: trombosytopenia, eli verihiutaleiden vähyys. Ja ne oli laskenut niin alas että olin jo melkein vuoto riskissä, ja hengenlähtö lähellä jos olisin esim, kaatunut.

Mutta näihin on olemassa hyviäkin hoitoja ja tärkeintä on että tauti jos semmoinen on löytyy ajoissa ja sitä voidaan seurata ja ryhtyä toimiin.

Eli kannattaa ohjeistaa vaimo lääkäriin mutta myös rohkaisen että lääketiede on kehittynyt eikä hänellä välttämättä ole mitään hengen vaaraa mutta tämä kannattaa tutkia ja aihetta on. Eli verikokeisiin ja pyytää verenkuvakoe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn ylläolevaan vastaukseen. Itselläni alkoi ilmestyä mustelmia ympäri kehoa enkä älynnyt mennä lääkäriin ajoissa. Lopulta verikokeissa selvisi verisairaus: trombosytopenia, eli verihiutaleiden vähyys. Ja ne oli laskenut niin alas että olin jo melkein vuoto riskissä, ja hengenlähtö lähellä jos olisin esim, kaatunut.

Mutta näihin on olemassa hyviäkin hoitoja ja tärkeintä on että tauti jos semmoinen on löytyy ajoissa ja sitä voidaan seurata ja ryhtyä toimiin.

Eli kannattaa ohjeistaa vaimo lääkäriin mutta myös rohkaisen että lääketiede on kehittynyt eikä hänellä välttämättä ole mitään hengen vaaraa mutta tämä kannattaa tutkia ja aihetta on. Eli verikokeisiin ja pyytää verenkuvakoe.

Mulla oli trombosytopenia joskus nuoruudessa ja nuo oireet. Ensin epäiltiin leukemiaa, joska verihiutalearvot niin alhaalla. Säikähdin puolikuoliaaksi. Kortisonilääkitys varmaan 5 vuotta sen jälkeen . Myöhemmin paljastui veressä synnynnäinen poikkeama joka sitten aiheutti tukoksia eli laidasta toiseen menty, mustelmia tulee vieläkin itsestään usein, jos lääkitys pielessä

Vierailija
4/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoshoitoinen diabetes?

Vierailija
5/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakas

Vierailija
6/6 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa noilla oireilla tilata nopeasti tilata aika lääkäriin niin asia alkaa selviämään.  Rohkeasti vain.  Mutta rauhallisuus kannattaa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän