Mitä sellaista tiedät jonkun kadehtivan sinulta, mitä sinulla ei oikeasti ole?
Eli onko joku ilmaissut joko suoraan tai vihjaillen, että kadehtii sinulta jotain, ja totuus on, että sinulla ei edes ole sitä mitä hän kadehtii?
Minun hyvää palkkaani on kadehdittu. Totuus on, että jos olisin koulutustani vastaavassa työssä, minulla olisi hyvä palkka. Minä en kuitenkaan ole koulutustani vastaavassa työssä, ja minulla ei ole hyvää palkkaa.
Kommentit (17)
Eräs "ystävä" kadehti kun asuin kerrostalossa ja hän pitää maatilaa, kun voin kuulemma tulla ja mennä miten huvittaa, kun minulla ei ole laumaa eläimiä hoidettavana. Olen liikuntarajoitteinen (eli en tule enkä mene miten huvittaa) eikä hän uskonut sitä. Piti luulosairaana. Sairastui sitten itse. Karma.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Rahaa ja puolisoa. Velkaa on silmät ja korvat täynnä ja puoliso on tunteeton minua kohtaan.
Multa kaveri yhtäkkiä kysyi että miksen minä osta omaa taloa.
Niin siis yksinhuoltaja, pitkän uran tehnyt osa-aikatyössä mutta vaihtanut sittemmin alaa ja taloudellinen tilanne aavistuksen parempi.
Niin että mistä pankista minä lainaa saisin kun ei ole omaa rahaakaan senttiäkään.
En tiedä mitä hän oikein kuvitteli rahatilanteestani.
Pikkuserkku sanoi kadehtineensa koko elämänsä meidän perhettä, kun meidän suuri perhe näyttää täydelliseltä hänelle, yh-äidin lapselle. Vanhempani ovat väkivaltaisia juoppoja, jotka eivät ole osanneet käyttää ehkäisyä ja me lapset ollaan kasvettu lähes keskenämme heidän ryypätessään. Ei meinannut uskoa kun sanoin. Ollaan siis hänen kanssaan nähty vain suuremmissa sukujuhlissa, ei olla muutoin tekemisissä oltu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa.
Veit sanan suustani.
Mun pirteyttä ja jaksamista. Oikeasti syön masennuslääkkeitä ja diapamia. Ja helppoa elämää. En tiedä, mitä sekin kuvitteli. Oon kahden lapsen yh.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuserkku sanoi kadehtineensa koko elämänsä meidän perhettä, kun meidän suuri perhe näyttää täydelliseltä hänelle, yh-äidin lapselle. Vanhempani ovat väkivaltaisia juoppoja, jotka eivät ole osanneet käyttää ehkäisyä ja me lapset ollaan kasvettu lähes keskenämme heidän ryypätessään. Ei meinannut uskoa kun sanoin. Ollaan siis hänen kanssaan nähty vain suuremmissa sukujuhlissa, ei olla muutoin tekemisissä oltu koskaan.
Samantapaista kokemusta olin tulossa kirjoittamaan. Meitä lapsia oli tosin vain kaksi, ja kadehtijat olivat lukioaikaisia ystäviäni, joiden keskuudessa mulla oli maine vähän sellaisena hemmoteltuna vapaan kasvatuksen hedelmänä. Oikeasti isä oli täysi juoppo, hemmottelusta tai edes normaalista ystävällisestä kohtelusta ei ollut tietoakaan, ja vapaa kasvatus = saatiin vapaasti huolehtia itse perustarpeistamme.
Ystäväni kertoi olevansa kateellinen siitä, miten järjestelmällinen olen esim. opiskelujen ja ajanhallinnan kanssa. Oikeasti minulla on ADHD, ja joudun tekemään minuuttiaikataulun ja noudattamaan sitä orjallisesti. Muuten en olisi päässyt läpi tenteistä ikinä, ja arkeni olisi hajonnut käsiin.
Moni luulee että elän jotain makeaa elämää työkyvyttömyyseläkkeellä, koska olen sosiaalinen ja hyväntuulinen ihminen. Joo, aikaahan mulla piisaa vaikka rahan kanssa välillä tiukkaa, toimintakyvystä mitään puhumattakaan.
Rahaa. Sitä ei koskaan ole ollut ja silti ihmiset kuvittelevat niin 😮💨
Ystävä myönsi olevansa kateellinen minulle, koska minulla on yksinhuoltajana niin paljon omaa aikaa. En ollut aikoihin kuullut yhtä hölmöä kommenttia. Lapset ovat joka toinen viikonloppu isällään ja yleensä käytän sen ajan nukkumiseen ja esim pyykin pesuun. Selitin tuon hänelle ja myös sen että kaiken muun ajan olen täysin yksin vastuussa kaikesta kotona ja töissäkin pitäisi jaksaa. Kuulemma silti minulla on parempi tilanne kuin hänellä, jonka mies on lasten kanssa silloin kun hän harrastaa ja tekee muutenkin oman osansa kotitöistä. Itsehän en päässyt vuosiin mihinkään omiin harrastuksiin, mutta ei kai tässä voi valittaa kun toinen tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kertoi olevansa kateellinen siitä, miten järjestelmällinen olen esim. opiskelujen ja ajanhallinnan kanssa. Oikeasti minulla on ADHD, ja joudun tekemään minuuttiaikataulun ja noudattamaan sitä orjallisesti. Muuten en olisi päässyt läpi tenteistä ikinä, ja arkeni olisi hajonnut käsiin.
Jotkut ei tajua että se mikä näyttää ulospäin helpolle on saattanut vaatia todella paljon työtä. Sitten kuvittelevat että toiset ne vaan on niin onnekkaita että kaikki sujuu tuosta vaan sormia napsauttamalla.
Älyä ja ulkonäköä.
Kummastakaan ei ole ollut juuri hyötyä, kun luonne on mikä on
Ulkonäköä, mutta en tiedä oliko kyseessä vitttuilu vai tokaisijan huono maku.
Positiivisuuttani ja iloista elämänkatselmustani on pari henkilöä kadehtineet.
En tiedä mistä olivat päähänsä sen saaneet koska olen kaikkea muuta.