Miten näillä sateisilla syyssäillä saat riittävästi liikuntaa?
Kun sadepäiviä saattaa sattua useampikin peräkkäin, miten saat innostusta liikuntaan? Miten liikut, kun kävelyyn on märkää ja vielä ei ole hiihtomahdollisuuttakaan?
Liian helposti näillä säillä jää sohvalle.
Kommentit (55)
Gore tex -vaatteet ja kengät mahdollistavat koiralenkit kolmesti päivässä. Lisäksi tennistä, kuntosalia, bodypumppia ja uintia. Kerran viikossa kehonhuoltojumppa ohjattuna. Hyvin pysyy liikkeessä läpi vuoden!
Kai sitä voi sisäliikuntaakin harrastaa? Jos ei jaksa salille lähteä, niin vaikka YouTubesta joku jumppa tai cardiotunti pyörimään.
Pyöräilen töihin ihan samalla lailla kuin poutasäälläkin. Pukeutumiskysymys.
Tykkään lenkkeillä just näillä ilmoilla. On raikasta ja virkistää
Vierailija kirjoitti:
Sään mukaan vaatteet. Raikas syyssää piristää!
Näin! Ja pieni tihkusade ja tuulentuiverrus vaan kirittää sopivasti 😊
Lantsarit jalkaan ja saderotsi päälle ja koiran kanssa 3 pvä lenkki. Meiltä sujuu. 🐶
Vierailija kirjoitti:
Lantsarit jalkaan ja saderotsi päälle ja koiran kanssa 3 pvä lenkki. Meiltä sujuu. 🐶
Siis 3 kertaa päivässä.
Kiva että muutkin tykkää. Nimenomaan pukeutumisesta kiinni. Koira vaan ei tykkää sadetakista mutta helpottaa se omistajan elämää kun on turkki kuiva.
Juoksen äkkiä autoon ja ajan salille.
Syksy on paras aika lenkkeillä. Ei ole kuuma, sää on happirikasta. Tänäänkin kävin töiden jälkeen 75min lenkin. Pukeutuminen sään mukaan. Nykyisin on hyviä vedenpitäviä, silti hengittäviä vaatteita.
Kotona on kuntopyörä. Äsken vetäsin 40 min telkkaria katsellessa.
Se on hyvä kun voi herkutella ja välillä kun polkee niin paino ei nouse.
Hobo don't mind a little rain 🚴🏃🚶🚣
Kyllä töihin voi pyöräillä vuoden ympäri. Varustelukysymys. Jos on etätöissä, niin vetää illalla 20 km.
Ap on tuskin edes mamma, koska muuten tietäisi, että sade- ja kurakelin ulkoilu on vain pukeutumiskysymys.
Ihan kävelemällä. Kannattaa hankkia vaatteet ja kengät, jotka ei kastu samantien jos sade yllättää. Lenkin jälkeen teetä ja hunajaa, jos kylmä keli. :)
Lenkkeilen ympäri vuoden.
Lähden lenkille kun ei sada. Jos heti alkaa sataa se on ikävää ja saattaisin muuttaa suunnitelmia. Sen sijaan jos olen jo rockybalboa fiiliksissä niin mikään - ei mikään - ei pysäytä minua!
Samalla tavalla kuin muutenkin. En liiku paitsi jos on pakko. Liikunta on /C: stä.
Minulla on kotona sekä steppilauta että stepperi. Ei muuta kuin telkkaa katsomaan ja samalla kunnon hikiliikuntaa. Käyn myös pari kertaa viikossa uimahallissa. Ajan auton uimahallin parkkipaikalle ja lähden tunnin lenkille ja siitä sitten uimahalliin. Parasta se on silloin kun sataa, sillä on ihana mennä saunaan lämmittelemään ja sitten pulahtaa uimaan.
Joskus voimistelen kotona vastuskuminauhojen ja kahvakuulan avulla. Etsi netistä kiva ohjelma ja suorita se säännöllisesti. Minä tykkään tehdä 10-12 kilometrin metsälenkkejä mutta en silti lähde sateeseen ja kuraan kiusaamaan itseäni. Muutenkin voi liikkua. Vain mielikuvitus on rajana. Ai niin, jos vetoat rahaan, stepperin, steppilaudan ja kahvakuulan olen ostanut kirpparilta. Vastuskuminauhat maksavat vain muutaman euron.
Kuntopyörä. On helppoa polkea vaikka tunti, kun voi katsella samalla telkkaria.
Juoksulenkit ulkona on ihan parhautta sadesäässä. Se on vain pukeutumiskysymys. Sadesäällä hyttyset ei lennä silmään ja ilmakin on raikas hengittää.
Sadevaatteissa voi ihan hyvin kävellä. Itselle ei ainakaan tule liian hiki kävelytahdilla, vaikka menisi pidemmänkin lenkin.