Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et saa töitä, vaikka on työvoimapula?

Vierailija
29.09.2022 |

Eläkeläisiäkin revitään jo töihin, mutta ei sinua, miksi?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työvoimapula koske kaikkia aloja. Vain muutamaa matalapalkka-alaa.

Niinhän se taitaa olla käytännössä!

Vierailija
22/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsovat vinoon, kun maisteri yrittää hakea suorittavan tason töitä. Epäilevät, että lähden kuitenkin heti, jos löydän oman alan töitä. Ja niinhän minä teenkin.

Minä olen kirjoittanut saman kommentin moneen keskusteluun.

Omana mausteenani on se, että ikää on liikaa, selkäkremppa estää ruumiillisen työn tekemisen ja omalle alalleni olen jo liian kallis. Aina ei kunnon koulutus ja pitkä ja monipuolinen työkokemus ole eduksi.

Alenna vaatimuksia, parempi kait se kuin olla tyhjän panttina. Hämmentävää, että iäkäs fyysisesti heikkokuntoinen kokee, että saisi omalla alallaan parempia ansioita kuin nuori ja terve. 

Vai niin, sinä kaikkien tuntemattomien tapausten asiantuntija. En ole heikkokuntoinen, mutta en pysty tekemään siivoojan tai esimerkiksi henkilökohtaisen avustajan töitä. Aivotöihin sovellun loistavasti, kuten 25 vuoden työurani osoittaa.

Mitähän tarkoitat vaatimusten alentamisella? Minua ei ole huolittu esimerkiksi yhteenkään konttoriapulaisen pestiin, joten olepa hyvä ja ehdota jotakin sopivampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en hae. Piiloudun työvoimaviranomaisilta.

ex-hoitsu

Vierailija
24/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vittuuntunut. Siksi.

Vierailija
25/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä työvoimapulasta kärsivillä aloillakaan oteta kaikkia töihin. Olen haastatellut tässä nyt jo kolmea ihmistä tällä viikolla ja yksikään ei ole oikein sopiva. Paperilla vaikuttivat ihan hyviltä, mutta haastateltaessa tuli fiilis, että nyt ei oo cultural fit ihan kohdillaan meidän firmaan.

Sinulle haastattelija sanoisin, että niistä on palkattava keitä teille on ylipäätään tulossa tai sitten oltava ilman... teidän oma valinta. Jos kovin kranttuilette, teillä ei pian ole ketään töissä.

Vierailija
26/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska täällä on vain hoitajien, it-alan ja jonkun muun erityisosaamista vaativia paikkoja auki.

Eli 80 km säteellä ei vaikuta olevan kauppoja lainkaan?

Omalla kylällä ei kaupoissa ole tarve enkä lähde naapurikuntiin yli 50km päähän koska niissä tarjolla vain osa-aikatyötä. Enkä hallitse postia tai veikkausta.

Onneksi työttömyysetuus voidaan 6 kk työttömyyden jälkeen katkaista, jos et hae tarjottuja paikkoja.

Vierailija
27/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole edes hakenut.😂

Vierailija
28/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska täällä on vain hoitajien, it-alan ja jonkun muun erityisosaamista vaativia paikkoja auki.

Eli 80 km säteellä ei vaikuta olevan kauppoja lainkaan?

Omalla kylällä ei kaupoissa ole tarve enkä lähde naapurikuntiin yli 50km päähän koska niissä tarjolla vain osa-aikatyötä. Enkä hallitse postia tai veikkausta.

Onneksi työttömyysetuus voidaan 6 kk työttömyyden jälkeen katkaista, jos et hae tarjottuja paikkoja.

Ei minulle ole tarjottu yhtään mitään. Ja muutenkin minulla työnhakualueena on vain oma kunta.

Vierailija
29/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsovat vinoon, kun maisteri yrittää hakea suorittavan tason töitä. Epäilevät, että lähden kuitenkin heti, jos löydän oman alan töitä. Ja niinhän minä teenkin.

Omana mausteenani on se, että ikää on liikaa, selkäkremppa estää ruumiillisen työn tekemisen ja omalle alalleni olen jo liian kallis. Aina ei kunnon koulutus ja pitkä ja monipuolinen työkokemus ole eduksi.

Alenna vaatimuksia, parempi kait se kuin olla tyhjän panttina. Hämmentävää, että iäkäs fyysisesti heikkokuntoinen kokee, että saisi omalla alallaan parempia ansioita kuin nuori ja terve. 

Vai niin, sinä kaikkien tuntemattomien tapausten asiantuntija. En ole heikkokuntoinen, mutta en pysty tekemään siivoojan tai esimerkiksi henkilökohtaisen avustajan töitä. Aivotöihin sovellun loistavasti, kuten 25 vuoden työurani osoittaa.

Mitähän tarkoitat vaatimusten alentamisella? Minua ei ole huolittu esimerkiksi yhteenkään konttoriapulaisen pestiin, joten olepa hyvä ja ehdota jotakin sopivampaa.

Jos olet liian kalliiksi itsesi hinnoitellut, niin alenna hyvä ihminen tessin tasolle. Jos se pelkästä hinnasta on kiinni ettet omalle alallesi työllisty. 

Vierailija
30/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työ.

Vierailija
31/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi kun en hae töitä.

Niitäkin oikeasti on. Jopa 5 % saattaa olla. Katso kasarin ajalta. Silloin vielä sai töitä jos halusi saada. Näillä perustella luulen että olet provo. Ihan ite olen 51 vuotias mies. Joku paha vika vissiin näkyvä tauti mitä en itse huomaa. Kaikissa työnvälitys välistävetofirmoissa on hakemuksia kymmenittäin. Ei kelpaa niin piipkö minä sille mitään voin?

Joka kuukausi pitäs keksi uusia. Työkkäri neuvoi jo hakemaan samoja uudestaan. Tää on niinku olevinaan järkevä tämä uudistus? Tämä on työttömälle stressiä että koska leikataan? Tottakai saadaan karensseja kun laitetaan ehdot mitkä ovat jossain vaiheessa mahdottomat täyttää. Tuota saisi joku lakimies vilkaista että näinkö tämä menee?

M.51

Vierailija
32/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaaraksi työyhteisölle ajatusteni ja mielipiteiteni takia. En pääse edes työkyky arviointiin vaan sain hylkäyksen jopa arviointiin. Olen liian rehellinen yhteiskuntaan.

Vierailija
33/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet liian kalliiksi itsesi hinnoitellut, niin alenna hyvä ihminen tessin tasolle. Jos se pelkästä hinnasta on kiinni ettet omalle alallesi työllisty. 

Minun alallani palkka katsotaan suoraan taulukoista, eikä alennuksia voida antaa eikä pyytää.

Mitä seuraavaksi kitiset? Sitäkö, että "mikään ei kelpaa"? :D

Vierailija
34/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo ap! t

yövoimapula koskee:

Matalapalkka-aloja, joissa on tarjolla osa-aikatyötä

Hoitajia (lähinnä pk seutu)

It-alan huippuosaajia

Vierailija
35/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksajista pulaa on, ei muusta.

Vierailija
36/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo ap! t

yövoimapula koskee:

Matalapalkka-aloja, joissa on tarjolla osa-aikatyötä

Hoitajia (lähinnä pk seutu)

It-alan huippuosaajia

Ja lääkäreitä ja hammaslääkäreitä.

Vierailija
37/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yritykset ei noin vaan rekrytoi, jos eivät oikein varmaksi tiedä mitä saa.

Esim. kokemuksen puute on asia, jonka voi korjata vain työllistymällä, ja ilman kokemusta ei työllisty.

Monella alalla tarvittaisiin osaajia, mut osaajia ei ole jos niitä ei tehdä.

Vierailija
38/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töihin haetaan tekijää tietynlaisella profiililla ja hakua pidennetään kunnes sellainen löytyy. Riskejä ei kauheasti haluta ottaa.

Vierailija
39/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työvoimapula koske kaikkia aloja. Vain muutamaa matalapalkka-alaa.

Matalapalkka-alaa kuten it, lääkärit, infrarakentaminen ja siihen liittyvä suunnittelu? Missä sinut menee palkkaraja ei matalalle palkalle? Alle 5000 euron et liiku vai?

Vierailija
40/106 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu ilman töitäkin itseasiassa tuntuu että aika ei riitä vaikka ei käykään töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme