Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusataanko armeijassa paljon?

Vierailija
29.09.2022 |

.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kiusataan

Vierailija
2/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alokkaat kiusaavat toisia alokkaita kuten ylä-asteella kiusattiin. Jos joudut samaan tupaan kiusaajan kanssa, olet kusessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jos käy erinäisissä hoidoissa esim. suihkutiloissa.

Vierailija
4/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka sanoo että ei, ei ole käynyt armeijaa.

itse olin merivoimissa, ja kyllä armeijassa on kiusaamista todella paljon.

ihan samalla tapaa kuin kouluissa ym työpaikoilla.

Vierailija
5/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelisit, kun käytännössä palvelukseen ei ole muuta karsintaa kuin terveystekijät? 

Vierailija
6/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole merivoimia, on vain puolisotilaallinen pursiseura. 

Heko heko. Sori, oli pakko.

Mutta vakavasti ottaen, mä en kokenut enkä nähnyt mitään kiusaamista. Toisaalta olin Santahaminassa, joka vähän sellainen paikka jota esitellään vaikka mille vieraille, ja siellä oltiin pykälien suhteen tosi tiukkoja. Urpoilusta häkki heilui tosi herkästi yksi alik yritti pari kertaa kyykyttää alokkaita, ei edes pahasti, mutta sanomista tuli raskaaman mukaan.

Ehkä mulla vaan oli tuuria kun pääsin Santikseen,.

Vierailija
7/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse törmännyt kiusaamiseen tai kuullut sellaista tapahtuneen. Varmasti joskus jossain ilmenee, mutta ei sitä mitenkään mainittavasti voi olla. Ehkä yhtä paljon mitä lukioissa kiusataan? Jos pitäisi johonkin verrata.

Vierailija
8/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Myös henkilökunnan taholta sitä esiintyy.

Vierailija
9/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, verrattuna Venäjän armeijaan.

Vierailija
10/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan mainita myös armeijankäyntivuosi. Myös sukupuoli voi vaikuttaa kokemukseen.

Entisaikaan simputettiin, nykyisin se on kai kiellettyä.

Vierailija
11/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse törmännyt kiusaamiseen tai kuullut sellaista tapahtuneen. Varmasti joskus jossain ilmenee, mutta ei sitä mitenkään mainittavasti voi olla. Ehkä yhtä paljon mitä lukioissa kiusataan? Jos pitäisi johonkin verrata.

Et ole edes kuullut sellaista tapahtuneen? Et taida seurata uutisia?

Vierailija
12/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuvittelisit, kun käytännössä palvelukseen ei ole muuta karsintaa kuin terveystekijät? 

Minkälainen karsinta sitten tulisi olla, mikä ehkäisisi mielestäsi kiusaajien pääsyn armeijaan?

Vierailija
13/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vakavasti ottaen, mä en kokenut enkä nähnyt mitään kiusaamista. Toisaalta olin Santahaminassa, joka vähän sellainen paikka jota esitellään vaikka mille vieraille, ja siellä oltiin pykälien suhteen tosi tiukkoja. Urpoilusta häkki heilui tosi herkästi yksi alik yritti pari kertaa kyykyttää alokkaita, ei edes pahasti, mutta sanomista tuli raskaaman mukaan.

haha , mä olin kotkassa ... meillä oli tosi tiukka kuri saaressa.. mutta valitettavasti kiusaamista näki joka päivä , itse en ollut uhrina tai kiusaaja , mutta kyllä sitä näki.... joku oli tuvassa aina silmätikku muille.

Vierailija
14/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 55 vuotta sitten upseerikokelas, valmis matematiikan tohtori, sanoi simputtavansa meitä. "Tupiin poistu!" kuului hänen komentonsa ja siinä kaikki. Opetus meni kuitenkin hyvin perille. Mainittakoon vielä, että hänen lempinimensä oli korkeasta iästään (25) johtuen Isä-xxxxxnen

Vierailija
15/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusaamista todella paljon..... mikä on sääli kun miettii että yhteisellä asialla siellä kaikki ollaan...... 

Vierailija
16/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus Santiksesta. Hieno paikka armeijan mittapuulla.

Vierailija
17/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asiasta jotain tutkimuksia ja tilastojakin löydy, täältä saat vain ihmisten omakohtaisia kokemuksia ja havaintoja.

Vierailija
18/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen karsinta sitten tulisi olla, mikä ehkäisisi mielestäsi kiusaajien pääsyn armeijaan?

Psykotesteillä näitä pystyisi selvittämään, jos ihminen vastaisi niihin rehellisesti ja valintaa ei tekisi psykologi, joka suosii narsistisia arvoja.

Vierailija
19/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ylä-asteella saanut yli 50h jälki-istuntoa.

Vierailija
20/49 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun aikana kiusattu pahemmin ainakaan siellä missä itse palvelin. Siis varusmiesten keskinäisesti ainakaan. Kyllä siellä pientä riitaa ja v*ttuilua oli aina välillä, mutta en laske tuota varsinaiseksi kiusaamiseksi.

Vähän oli kapiaisten taholta joskus sellaista naurettavaa nipottamista, mutta ei tuokaan varsinaista kiusaamista ollut.

Jos kapiaisissa tai myös kokelaissa voi olla kyllä mukana ihan todellisia m*lkkuja ja he voivat myrkyttää koko ilmapiirin täysin jos sellaisia on.

Omassa joukko-osastossa oli yksi tuollainen kapiainen töissä ja hän oli ihan sekaisin. Itse en vain joutunut juurikaan hänen kanssaan tekemisiin.

Mutta erilaisia kokemuksia on varmasti vaikka millä mitalla.

Yleensä mitä vaativampi joukko-osasto on kyseessä, sen vähemmän on kiusaamista tai mitään epäasiallista hommaa.

Oulun varuskuntaa varoisin, koska siellä on paljon lestadiolaisia kapiaisina ja he kuulemma osaavat olla erittäin hankalia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi