Miksi et saa töitä, vaikka on työvoimapula?
Eläkeläisiäkin revitään jo töihin, mutta ei sinua, miksi?
Kommentit (106)
En ole sotepuolen osaaja enkä it-puolen osaaja. Minua ei näköjään tarvita mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska täällä on vain hoitajien, it-alan ja jonkun muun erityisosaamista vaativia paikkoja auki.
Eli 80 km säteellä ei vaikuta olevan kauppoja lainkaan?
Eikä työvoimapulasta kärsivillä aloillakaan oteta kaikkia töihin. Olen haastatellut tässä nyt jo kolmea ihmistä tällä viikolla ja yksikään ei ole oikein sopiva. Paperilla vaikuttivat ihan hyviltä, mutta haastateltaessa tuli fiilis, että nyt ei oo cultural fit ihan kohdillaan meidän firmaan.
Olen sulkeutunut, mt-ongelmainen, tuijotan jalkojani puhumatta mitään ja hygieniakaan ei ole kunnossa.
HS: Sisäministeri Mikkonen haluaa nostaa t-paikanhakijoille maksettavaa vastaanottorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska täällä on vain hoitajien, it-alan ja jonkun muun erityisosaamista vaativia paikkoja auki.
Eli 80 km säteellä ei vaikuta olevan kauppoja lainkaan?
Omalla kylällä ei kaupoissa ole tarve enkä lähde naapurikuntiin yli 50km päähän koska niissä tarjolla vain osa-aikatyötä. Enkä hallitse postia tai veikkausta.
Olen 59-vuotias. Menisin mielelläni töihin ja matkustelisin.
Koska olen nainen ja alani on miesten alaa. Eli en kelpaa. Kouluttaudun kyllä juuri uudelle alalle työkkärin rahoilla.
Katsovat vinoon, kun maisteri yrittää hakea suorittavan tason töitä. Epäilevät, että lähden kuitenkin heti, jos löydän oman alan töitä. Ja niinhän minä teenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole sotepuolen osaaja enkä it-puolen osaaja. Minua ei näköjään tarvita mihinkään!
Ja varmaan se tärkein, olen viisikymppinen nainen. En ole kovinkaan kilpailukykyinen työmarkkinoilla...
Minulla ei ole verkostoja, en tunne silmää tekeviä, en osaa brändätä enkä myydä itseäni, en hallitse nykyajan työnhakukanavia, kuten videohakemukset, en ole somessa, olen tavallinen ja tylsä tyyppi, joka ei tee vaikutusta työhaastattelussa eikä pätkä- ja silpputyöhistorian vuoksi myöskään paperilla. Olen tehnyt liikaa nuorena sellaisia töitä rahan vuoksi, jotka eivät kuullosta hienolta ceeveessä.
Vierailija kirjoitti:
Katsovat vinoon, kun maisteri yrittää hakea suorittavan tason töitä. Epäilevät, että lähden kuitenkin heti, jos löydän oman alan töitä. Ja niinhän minä teenkin.
Minä olen kirjoittanut saman kommentin moneen keskusteluun.
Omana mausteenani on se, että ikää on liikaa, selkäkremppa estää ruumiillisen työn tekemisen ja omalle alalleni olen jo liian kallis. Aina ei kunnon koulutus ja pitkä ja monipuolinen työkokemus ole eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kirjoittanut saman kommentin moneen keskusteluun.
Omana mausteenani on se, että ikää on liikaa, selkäkremppa estää ruumiillisen työn tekemisen ja omalle alalleni olen jo liian kallis. Aina ei kunnon koulutus ja pitkä ja monipuolinen työkokemus ole eduksi.
Alenna vaatimuksia, parempi kait se kuin olla tyhjän panttina. Hämmentävää, että iäkäs fyysisesti heikkokuntoinen kokee, että saisi omalla alallaan parempia ansioita kuin nuori ja terve.
Koska pulaa on vain tietyistä osaajista.
Olen 53 vuotias ja reilusti ylipainoinen.
Ei työvoimapula koske kaikkia aloja. Vain muutamaa matalapalkka-alaa.