Mitä kaikkea olet löytänyt kirjaston kirjan välistä?
Toisen ketjun innoittamana: Oletko löytänyt mitään erikoista kirjaston kirjan välistä?
Aloitan. Löysin vuosia sitten erään henkilön opintokirjan sivun. Siinä oli siis henkilön nimi ja kokeiden arvosanat.
Joskus nuortenkirjoihin oli kirjoiteltu jotain muka hauskoja pikkutuhmuuksia. Muuta ei nyt tule mieleen.
Kommentit (89)
Vankilasta vapautustodistus,tai ainakin sinnepäin. Kaikki henkilötiedot oli.
Tämä tapahtui viime elokuussa: löysin kirjaston kirjan välistä lähetteen fysioterapiaan! Lähete oli päivätty heinäkuussa, niin ajattelin että ehkä asianomainen henkilö tarvitsee sitä vielä. Menin kirjastoon lähetteen kanssa, mutta kirjastonhoitajat olivat sitä mieltä, että jos lähete on kirjan väliin laitettu, se osoittaa että se ei ole enää tarpeellinen. Lupasivat hävittää sen (tietosuoja, koska lähetteessä on henkilötunnus). Tuntui vähän kummalta, mutta en ruvennut väittämään vastaan.
(Ja jos joku kysyy: ajattelin että kirjastossa on ko. ihmisen ajantasaiset yhteystiedot, en halunnut itse ruveta etsimään häntä arvauspelillä.)
Kerran löysin kirjastosta itse lähettämäni postikortin. Vanhempani olivat kaiketi unohtaneet sen lainakirjan väliin. Kortti oli nätisti jätetty hyllylle. Otin sen talteen, koska juttu oli minusta hauska.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kuitteja, postikortteja, pitkiä valkoisia koirankarvoja
Postikortin 1960-luvulta. Isä ja Äiti olivat Euroopan matkalla ja tulossa pian kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaston kirjojen välistä olen löytänyt vain kuitteja. Bert-nuorten kirjoissa oli joskus lisätty omia merkintöjä kuvien alle, tyyliin "Naikaa ihmiset!". Mieleenjäävin oli Musta Raamattu: osa sivujen reunoista ja kulmista oli palanut. Ties mistä uskovaisten kirjaroviosta edellinen lainaaja on saanut opuksen pelastaa.
Antikvariaateista ostettujen kirjojen suhteen on ollut parempi onni. Mm parane pian-kortti, jonka "musikka" oli kirjoittanut toiselle musikalle. Kortti oli kirjoitettu täyteen tekstiä mutta tuo musikka-juttu on jäänyt mieleen. Yhden kirjasarjan välistä löytyi puun lehtiä (ilmeisesti jonkun huonomuistisen kasvikeräämö) ja mustavalkoinen nuoren naisen valokuva.
Jos sitä Raamattua olikin polttaneet ihan toisenlaiset lieskat. 😈
Vierailija kirjoitti:
Treffi-ilmoituksen noin 40v mieheltä puhelinnumeroineen. Perusteli sitä sillä, että meillä olisi jotain yhteistä kirjallisuusmieltymysten pohjalta. Ihan hyvä yritys, en ottanut yhteyttä mutta jätin syötin seuraavalle. Ihan symppikseltä vaikutti.
Aww! Jos olisi suht oman ikäinen ja mukavan oloinen mies, ja tuollainen löytyisi hyvän kirjan välistä, laittaisin kyllä viestiä.
Olen nähnyt kirjastossa näyttelyn kirjojen väliin jääneistä kirjanmerkeistä, lappusista ja korteista.
Antisemiittistä nassepropagandaa ml. hakenkreuz.
Kuvan jostain nuoresta miehestä. Vanhahko kuva, ehkä n. 70-luvulta. Jos olisin Facebookissa tms. somessa, olisin voinut julkaista sen siellä ja kysellä, tunnistaako kukaan. Koska en ole, jätin kuvan kirjan väliin palauttaessani sen, ja jätin sen kohtalon huomaan.
Tukon karvoja minigripissä. Luultavasti genitaalialueen, todennäköisesti miehen. Koska mitä helvettiä.
Rakkauskirjeen.
Postimerkkejä.
Muistiinpanoja ilmiselvästi koulutehtävää varten.
Dick picin.
Reilusti piirrettyjä sukuelimiä.
Höh, mä en koskaan ole löytänyt kuin kirjastokuitteja.
Kirjastokuitteja ja kirjanmerkkejä, aika peruskamaa.
Lapsena kesämökillä luin jotain kirjaston lintukirjaa ja siihen kirjalle lennähti valtava paskakärpänen. Kannet äkkiä kiinni ja kärpänen liiskautui. En halunnut katsoa, miltä näytti, enkä uskaltanut kertoa vanhemmille, mitä tapahtui, koska pelkäsin sekä heidän että kirjastotätien suuttuvan. Nyt sain tunnustettua, kivi vierähti sydämeltä :D
SC sekä wickr tunnuksen mistä ostaa pilveä.
Perusjuttuja kuten kuitteja, hiuksia tietty. Mut kerran litistyneitä kukkia ja lappu jossa luki "hyvää ____päivää".
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten tajunneet, että kirjaston kirjojen mukana voi tulla luteita😣
Joo, pakastan aina monta päivää kirjoja, kun tuon ne kirjastosta.
En mitään. Miksei mulle tapahdu mitään jännää?
Kaksi alastonkuvaa entisestä lukiokaverista. Kaunis nainen, paksut hiukset ja todella tuuheat karvat alakerrassa. Kultainen 80-luku.
Kirjaston kirjojen välistä olen löytänyt vain kuitteja. Bert-nuorten kirjoissa oli joskus lisätty omia merkintöjä kuvien alle, tyyliin "Naikaa ihmiset!". Mieleenjäävin oli Musta Raamattu: osa sivujen reunoista ja kulmista oli palanut. Ties mistä uskovaisten kirjaroviosta edellinen lainaaja on saanut opuksen pelastaa.
Antikvariaateista ostettujen kirjojen suhteen on ollut parempi onni. Mm parane pian-kortti, jonka "musikka" oli kirjoittanut toiselle musikalle. Kortti oli kirjoitettu täyteen tekstiä mutta tuo musikka-juttu on jäänyt mieleen. Yhden kirjasarjan välistä löytyi puun lehtiä (ilmeisesti jonkun huonomuistisen kasvikeräämö) ja mustavalkoinen nuoren naisen valokuva.