Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako kissanpennun ostaa torista

Vierailija
28.09.2022 |

Vai onko kaikki myyjät vaan pentutehtailijoita?
Voiko myyjältä kysyä, oliko vahinko vai teetetty ja meinaako tämän pentueen jälkeen steriloida emon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae eläinsuojeyhdistyksestä? On siellä pentujakin.

Vierailija
2/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä torista. Juuri pentutehtailijat myyvät eläimiä netin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata! Osta mielummin ihan kasvattajalta tai eläinsuojeluyhdistykseltä.

Vierailija
4/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Kotipaikkakuntani löytöeläintalosta ei saa ikinä ostettua kissaa. Kaikki kissat tuntuvat olevan populaatiokissoja tai sitten tosi iäkkäitä. En käsitä mihin ns. tavalliset löytökissat edes menevät. Torista ostin juuri yksivuotiaan kissan, jonka piti vaihtaa kotia, kiva tuli :) Tuota pentutehtailua olen kyllä itsekin miettinyt, kun maatiaiskissanpennusta pyydetään lähemmäs tonnia. Vaikka kuusi pentua vuodessa on jo kivasti yli viisi tonnia verotonta tuloa...

Vierailija
5/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen ja kysele tarkkaan. Mieluiten pyydä päästä katsomaan paikan päälle.

Itse ostin 8v sitten kissan torista.

Ihanan kissan sain vaikka olin silloin aika tietämätön ja vasta jälkikäteen tässäkin tapauksessa aloin miettiä oliko kaikki ok.

Vierailija
6/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaa näkemättä älä osta.

Vierailija
7/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toria seurailee huomaa kyllä kuka myy usein pentuja. Samoin huono suomenkielentaito on minulle turn off, en osta kissaa ulkolaiselta. Jos pienellä pennun tirriäisellä on Eu-lemmikkipassi niin tietää saman tien, että pentu on tuotu jostain Virosta tai Venäjältä. Esim. sijainnilla Pohjois-Vuosaari tehtaillaan tämäntyyppisiä kauppailmoituksia. Ties mitä ekinokkiheisimadon kantajia nämä kissat ovat, en hyväksy sitä, että ulkomailta tuodaan ties missä oloissa kasvaneita pentuja ja myydään niitä suomalaisina maatiaiskissoina. Vaatikaa nähdä emo pentuineen lyhyellä varoitusajalla ennen ostopäätöstä.

Vierailija
8/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyksen pennut tuntuvat menevän ennen kuin tulee ilmoitustakaan niistä. Mulla kaksi kissaa ennestään, toinen yhdistykseltä. Tähän sakkiin mahtuisi vielä yksi, mutta vanhapoika ei oikein isoja kissoja tontilleen hyväksy. Eli pentu tai nuorehko kissa siksi.

Vierailija
9/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan osta savannah-kissaa!

Vierailija
10/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Kotipaikkakuntani löytöeläintalosta ei saa ikinä ostettua kissaa. Kaikki kissat tuntuvat olevan populaatiokissoja tai sitten tosi iäkkäitä. En käsitä mihin ns. tavalliset löytökissat edes menevät. Torista ostin juuri yksivuotiaan kissan, jonka piti vaihtaa kotia, kiva tuli :) Tuota pentutehtailua olen kyllä itsekin miettinyt, kun maatiaiskissanpennusta pyydetään lähemmäs tonnia. Vaikka kuusi pentua vuodessa on jo kivasti yli viisi tonnia verotonta tuloa...

Se on kyllä aikamoinen byrokratia jos hesyltä haluaa hakea. Olet täysin tilivelvollinen yhdistykselle koko kissan elinajan, 15-20v. Kaikki osoitteen, puh. ne on vaihdokset on ilmoitettava yhdistykselle, samoin kuolinilmoitus eläinlääkäriltä. Vaikka kissa kuolisi ns vanhuuteen joudut tekemään tiliä siitä yhdistykselle.

Itse kun olin hankkimassa kissaa ja selasin lähiseudun yhdistykset oli nuo vaatimukset minusta naurettavia ja tuntui etten saa omaa kissaa vaan hoidan sitä heidän puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä