Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keittiövälineitä sulla on, joille ei nykypäivänä ole käyttöä

Vierailija
28.09.2022 |

Eikä nuoret edes tunnista niitä tai tiedä, mihin niitä käytetään?

Mulla on korkin- ja purkinavaaja.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuhellan yhteydessä se sellainen pieni uuni, jossa ennen vanhaan on pidetty ruokia lämpimänä.

Se on ihan normaali puilla lämpiävä uuni. Toki hellan lämmityksen yhteydessä se uunikin lämpiää sen verran, jotta voi käyttää tuohon ruuan lämpimänäpitoon.

Vierailija
42/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi/lihanuija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen Tupperwaren härpäke, jolla erotellaan kananmunan valkuainen ja keltuainen. Tuli jonkun tilauksen yhteydessä, ei koskaan käytetty, mutta ei kai niin retro, kuin moni muu tässä ketjussa.

Vierailija
44/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerileikkuri, linnunkynsiä muistuttavat palasokeriottimet, pikkuruinen suola-astia ja siihen sopiva pikkuruinen hopealusikka,  valtavan iso kannellinen Arabian liemikulho sadan vuoden takaa ja jollaisia katetiin juhlapäivällisille, kristallinen shampanjajäähdytin ( ehkä sen joku tunnistaisi nykypäivän jäähdytyskulhoksi), yms perintötavaraa ja joita ei vaan raaski hävittää.

On myös sellaisia, jotka eivät ole vanhoja ja silti nuoriso ihmettelee mitä ne ovat mm oliivilusikka, voiveitsi,melonikauha,sitruunan kuoren raastin

Vierailija
45/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunapuserrin, tulee käytettyä tosi harvoin samoin kuin sosemyllyä. Tarpeellisia silloin harvoin kun niitä tarvitsen. Sosemylly on hyvä kun tekee Duchesse perunoita tai omenasosetta. Perunapuserrin lumiperunoita varten. 

Mun piti googlettaa mitä ovat perunapuserrin ja sosemylly. Molempia on vielä myynnissä. Muistan käyttäneeni lapsena sosemyllyä juurikin omenasoseen tekemiseen. Sittemmin blender on korvannut sosemyllyn.

Vierailija
46/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. pyhäkahvikupit, siis sellaiset pienet joissa on tassi alla. Toki kaikki varmasti tietävät mihin niitä käytetään, mutta ei kukaan niitä enää erikseen käytä vaan kahvia juodaan samoista mukeista oli vieraita tai ei.

No taatusti ei missään kodissa ei juoda juhlissa kahvia mukeista.

Eikä silloin, kun harvinaisempien vieraiden käyntiä julhlistetaan.

Itselläni on vanhaan kahviastiastoon omat sopivat servetitkin.

Kun tälläisiä vieraita tulee tai on juhlat, pöytään laitetaan se paras ja laadukkain pöytäliina, hopeiset kahvilusikat ja kakku lapiot.

Miten mikään tuntuu juhlalta jos ei itse näe mitään vaivaa sen eteen?

Samalla lapset ja nuoretkin oppii arjen ja juhlan eron.

Tälläiset asiat peritytyy kotoa.

Vai juodaanko kommentoijan kodissa ristiäisissäkin kahvit mukista?

En näe mitään syytä sille miksi juuri ristiäisissä, sen paremmin kuin missään muissakaan juhlissa, pitäisi ärsyttää vieraita sillä että antaa heille vain pienen tipan kahvia kerralla. Niiden mukien ei ole pakko olla mitään muumimukeja jos haluaa jotain tyylikkäämpää, vaikka en kyllä itse näkisi siinäkään mitään väärää.

Vierailija
47/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin on pullonavaaja ja tölkinavaaja sekä 18v. tytär kyllä tietää mitä ne on ja osaa niitä käyttää.

Vierailija
48/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihvi/lihanuija

Siis mitä ihmeellistä lihanuijassa on? Moni sitä käyttää jos leikkaa itse pihvejä lihasta.

Vierailija
49/49 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummun vanha Moulinex raastinmylly, sellanen veivattava. Harvoin on käytössä.

Mökillä on tällainen, taitaa olla jokin muu merkki tosin. Olen käyttänyt tsatsikin teossa 🥒😁.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi