Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaisin tylsääkin tylsempää työtä paskalla palkalla?

Vierailija
28.09.2022 |

Olin työttömänä yli 3 vuotta ennen kuin onnistuin lopulta saamaan työpaikan. Työhöni kuuluu seistä ryhdikkäästi kovalla lattialla yhden taideteoksen vieressä ja huolehtia siitä, ettei kukaan koske siihen. Parin kuukauden aikana kukaan ei ole edes yrittänyt. Olen saanut kiinni itse teosta vain yhden nuoren, joka pudotti suustaan purkan lattialle, "kun roskista ei löytynyt mistään" (vaikka lähin oli 5 metrin päässä suoraan edessä).

Päivät on todella tylsiä: Tyypillisenä päivänä n. 10 asiakasta kommentoi taideteosta, osa kysyy siitä jotain, joku kysyy vessaa ja joskus jotain muutakin. Myös työni herättää välillä ihmetystä.

Palkkani on vaivaiset 9,60 €/h, ja se tuntuu todella pieneltä korvaukselta siitä kuinka tuskallisen hitaasti aika kuluu. Paikallaan seisominen käy jalkojen päälle ja toimettomuus rasittaa muuten vaan niin, että kun pääsen illaksi kotiin, en enää jaksa tehdä juuri mitään.

Määräaikaisesta työsopimuksestani on jäljellä vielä yli puoli vuotta. Tarvitsen hyvän työtodistuksen, mutta miten ihmeessä jaksan kunnialla loppuun asti, kun pää tuntuu välillä hajoavan jo nyt?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaahaha

Vierailija
2/4 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahaha

On mautonta nauraa rehelliselle työlle, jonka tekemisestä joku on valmis maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka salilla repimässä itsesi siihen kuntoon, että joutuu ottamaan saikkua.

Kunnon jalkapäivä oksennukseen asti, jonka jälkeen ei viikkoon pysty seisomaan ja kävelemään.

Vierailija
4/4 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä lohduttautua sillä, että työsi ei ole turhaa vaikka se siltä tuntuisi. Jo pelkästään se, että olet paikalla, saa ihmiset miettimään tekemisiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän