Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko myöhemmällä iällä rakastua yhtä palavasti kuin nuorena?

Vierailija
28.09.2022 |

Tätä olen itse ruvennut epäilemään. Oman ikäluokan vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät vain yksinkertaisesti sytytä samalla tavalla kuin mitä vaikkapa joskus 25-vuotiaana, jolloin oli suuria rakastumisia helpostikin, kun oman ikäiset ihmiset oli nuoria ja kauniita. Oman ikä ikäluokan parhaatkaan tapaukset eivät vie läheskään samalla tavalla jalkoja alta kuin mitä nuorenpana sai kokea.
Jotenkin veikkaan, etten voi olla täysin yksin ajatusteni kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni juuri toisinpäin: rakastun nyt aikuisiällä paljon voimakkaammin. Nuorenakin oli suuria tunteita, mutta ne menivät nopeasti ohi. Nyt aikuisiällä rakastuminen, halu ja vetovoima tuntuvat voimakkaammilta ja syvemmiltä. 

Vierailija
62/71 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden rakkaudessa on osin kyse siitä, että se kaikki on uutta ja aivot ovat vielä osin kehittymättä. Siis oikeasti, aivothan kehittyvät johonkin parikymppiseksi asti. Minusta on ihan normaalia, että sitä myrskyä ei koe enää keski-iässä. Nyt kun muistelen, millaista draamaa oli joskus 17-vuotiaana ekan poikaystävän kanssa niin voi elämän kevät, ONNEKSI se ei ole enää täti-ihmisenä tuollaista.

Eihän rakastuminen tarkoita samaa kuin joku hirveä draama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihkeää seksuaalista vetovoimaa tunnen naisia kohtaan enemmän kuin koskaan ja vielä laajalla ikähaitarilla. Mutta tunteita, jossa olisin aidosti erittäin rakastunut, niitä ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen, eikä varmaan tulekaan.

M43

Vierailija
64/71 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin palavasti ensimmäistä kertaa elämässäni 40 vuotiaana.

Olen ollut sinkku koko ikäni.

-mies 42v.

Vierailija
65/71 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teininä rakkaus on puhtaimmillaan. Tunteet on hormonien takia ääripäissä niin hyvässä kuin pahassa, eikä ole huolta ja vastuuta niin kuin aikuisilla.

Onko se rakkautta? Minulla se oli aika puhdasta himoa ja hyväksytyksi tulemisen halua. Rakkautta olen kokenut enemmän myöhemmällä iällä.

Viimeksi kun itsellä oli sellainen hullu ihastuminen, sitä kuvitteli rakkaudeksi vaikka kyllä se oli vain lähinnä pelkkää pintaan ihastumista ja samalla piti mielessään sitä ihmistä aivan toisenlaisena kuin mitä oikeasti oli. Nyt on erään ihmisen kanssa sellainen syvällisempi yhteys, en koe mitään hullua ihastuksen paloa, mutta hän tuntuu tärkeältä. Tiedä sitten, olisiko tämä jotain oikeaa rakkautta.

Joo vähän tullut ihmeteltyä, että miten sitä oli korviaan myöten ihastunut sellaiseen ihmiseen. Täysin negatiivinen myrkkykasa. Kai sitten kun oli niin hyvän näköinen

Vierailija
66/71 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mutta tuskin kukaan haluaa että aivot katoavat sen rakastumisen myötä ja on huurussa. Pitäisi muistaa järki välillä. :) Hyvä jos se on kaksipuolista joillakin.

Vierailija
67/71 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakastua mutta ei ole pää pilvissä niin kuin nuorena oli.

52v.

Vierailija
68/71 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se ei tunnu enää samalta, mutta kyllä se ihastuminen ja rakastuminen kihelmöi mukavasti vielä keski iässäkin. Harmi vaan että se fiilis haihtuu tosi nopeesti aina, vaikka kuinka yrittäs pitää sitä yllä. Enemmänkin se johtaa pääsääntöisesti aina pettymykseen. 

Vierailija
69/71 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi missä iässä tahansa. Itse olin 37. Emme ole yhdessä, mutta olen edelleen yhtä rakastunut häneen näin 8 vuoden jälkeen. 

Vierailija
70/71 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset eivät varmaan voi, jotka ovat nuorena rakastuneet palavasti omiin mielikuviin toisesta henkilöstä. Kylmä totuus on paljastunut sitten myöhemmin suhteen edetessä. 

Mietin juuri tätä. En ole koskaan ihastunut oikein palavasti, mutta rakastan aviomiestäni koko ajan enemmän kun aikaa kuluu. Sellainen alkuhuuma tai salamarakkaus kuulostavat ihan vierailta, ja luulin pitkään että se oli jokin vitsi. N30

Vierailija
71/71 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intohimoa joillakin yli 60 vuotiailla?? Tuskinpa vaan. Vaikea kuvitella tai mielikuva naurattaa.

Siinähän naureskelet. Olen N60+ ja tällaista himoa en osannut nuorena edes kuvitella. Kehittyykö tämä kestäväksi rakkaudeksi, aika näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi