Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi tummiin silmänalusiin?

Vierailija
28.09.2022 |

Meikki ei ole vaihtoehto, kun korostaa kaikkia ryppyjä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tarvitse apua paitsi jos johtuu huonoista veriarvoista, pitää osata olla ylpeä omista piirteistään vaikka eivät olisi nykyisen kauneusihanteen mukaisia.

Vierailija
22/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarvitse apua paitsi jos johtuu huonoista veriarvoista, pitää osata olla ylpeä omista piirteistään vaikka eivät olisi nykyisen kauneusihanteen mukaisia.

Jep. Ja joillain Hollywood-tähdilläkin on rohkeutta olla tässä mielessä itsejään jopa meikattuna punaisella matolla https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/dark-circles-under-eyes-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sun tummat silmänaluset johtuu? Niihin on periaatteessa 3 syytä: 1) tumma ihopigmentaatio, 2) ohuen silmänalusihon läpi kuultavat verisuonet, 3) kuopassa olevat silmät jolloin poskiluun reunaan tulee tumma varjo / rengas -  osalla varsinkin korkeat poskiluut omaavilla tämä on anatominen ominaisuus nuoresta asti, osalla taas tulee ikääntymisen myötä kun silmänympärysrasva häviää ja silmät painuu "kuoppiin". 

Jos kyseessä on syy 1, joka tosin on suomalaisilla aika harvinainen mutta tummemmilla aika yleinen, sitä voi jonkin verran vaalentaa käyttämällä aina vahvaa auringonsuojavoidetta, happokuorinnoilla (kauneushoitoloissa ja ylläpitohoitona kotona happokasvovesi tai seerumi), C-vitamiiniseerumilla, niasiiniamidilla.

Jos syy 2, tälle ei voi hoidon keinoin yhtään mitään. Ja tämä on yleinen Suomessa, kun on hyvin ohut vaalea iho monella. Monella näkyy ihan mutkertelevia sinisiä laskimosuonia sillä alueella ihon läpi.

Syy 3, ainoa mikä auttaa on täyteaineet siihen poskiluun ja silmäkuopan väliselle alueelle. Nämä eivät ole riskittömiä operaatioita silmän alueelle, itse en ottaisi. Mutta siis tällaisia kyllä tehdään ja niillä voi saada "kyyneluran" ja poskiluun reunan jyrkän varjon luovan pudotuksen häivytettyä.

Useimmille käytännössä se ainoa keino on meikki. Se ei korosta ryppyjä, kunhan valitset oikeanlaiset tuotteet. Ensinnäkin pohjustus. Sen juonteisuuden saat aika pitkälle pois sopivalla pohjustajalla, esim. Clarins Instant Smooth Perfecting Touch. Mutta jos käytät paksun peittopakkelin sijaan sävyn taittoa pois vastavärillä ja "creamy" tyyppistä tuotetta, et välttämättä edes sitä tarvi. Itselläni on synnynnäisesti korkea poskiluun reuna, jonka yläpuolelle tulee sellainen tumma puoliympyrä silmän alle. Lisäksi on syvä kyynelura. En minä niihin tilki mitään paksua peitevoidetta, vaan ihan juuri sen värivirheen kohdalle pienellä siveltimellä korjausvärejä, sellaista persikanväriä perusväriksi ja tummimpiin kohtaan vahvasti oranssiin taittavaa persikkaa. Se ihan silmänalunen, missä mulla ei ole tummuutta,  saa olla meikitön tai ohut bb-voide tms. Lisäksi: ei puuteria päälle, se vanhentaa. Töpöttelemällä beauty blenderillä meikinkiinnitys-sprayta saat kiinnitettyä nuo korjausvärit paljon paremmin ja ilman vanhentavaa efektiä. 

Eli: jos haluat välttämättä käyttää kovin peittävää peiteainetta, laitaa ryppyjä smoothaava primer alle, sitten vasta se peiteaine äläkä vaan laita liikaa. Kiinnitä sprayllä mieluummin kuin puuterilla. Mutta varsinkin arkeen luonnollisin on usein pelkästään värivirheiden korjaus omien värivirheiden mukaan valituilla täsmäsävyillä. Itse teen usein koko meikin nykyään näin, ei mulla ole arkena mitään meikkipohjaa koko naamassa, mutta peitän sinipunaiset couperosat keltaoranssilla peitevärillä ja silmänalusiin menee vaaleaa keltapersikkaa ja punertavampaa persikansävyä. Muuten iho saa olla meikitön.

- ammattimeikkaaja

No wau, arvostan ammattitaitoasi! Olen ehkä eri mieltä siitä, ovatko ehdottomasti keinot tarpeellisia mutta tulipa siinä tietoa.

Mulle ei tehnyt hyvää henkisesti sellainen ajattelu, että meikillä pitäisi peitellä huonoja puolia kuten näitä silmänalusia. Nykyään korostan mieluummin hyviä puolia. Se on paljon helpompaa kuin tuollainen kerrostelu ja kiinnittely. Ripsari, mineraalipohja ja kulmageeli riittävät. Huulipuna ja poskipuna tekevät tuosta jo juhlameikin. Kaikki kunnia heille, jotka jaksavat tätä enemmän pohjustaa ja maalata, onhan se esteettistä.

Vierailija
24/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on pakko meikata kun muuten saa kuulla olevansa kuolemansairas, alkoholisti, nisti, elämäntapaongelmainen ja vaikka mitä hirveyksiä. Kyyneluran täyttäminen myös kannattaa harkita etenkin jos on ns.hollow eyes.

Vierailija
25/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se, että mikäli ne ovat RIITTÄVÄN tummat, ei niitä peitä mikään, peitevoiteella ja meikillä saa ehkä pientä blurria aikaiseksi, mutta kyllä kuultaa lävitse, eikä peitevoidetta voi laittaa paksua kerrosta. Sanoisin, että jos ovat tummuneet paljon, olet jo vuosia sitten laiminlyönyt silmänympärysihon hoidon. Tiedän mistä kirjoitan, sillä minulla on freesit silmanaluset, olen hoitanut niitä jo 25-vuotiaasta lähtien. Kakallekin pitää mennä, ennekuin se kiemurtelee housuun!

Vierailija
26/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sun tummat silmänaluset johtuu? Niihin on periaatteessa 3 syytä: 1) tumma ihopigmentaatio, 2) ohuen silmänalusihon läpi kuultavat verisuonet, 3) kuopassa olevat silmät jolloin poskiluun reunaan tulee tumma varjo / rengas -  osalla varsinkin korkeat poskiluut omaavilla tämä on anatominen ominaisuus nuoresta asti, osalla taas tulee ikääntymisen myötä kun silmänympärysrasva häviää ja silmät painuu "kuoppiin". 

Jos kyseessä on syy 1, joka tosin on suomalaisilla aika harvinainen mutta tummemmilla aika yleinen, sitä voi jonkin verran vaalentaa käyttämällä aina vahvaa auringonsuojavoidetta, happokuorinnoilla (kauneushoitoloissa ja ylläpitohoitona kotona happokasvovesi tai seerumi), C-vitamiiniseerumilla, niasiiniamidilla.

Jos syy 2, tälle ei voi hoidon keinoin yhtään mitään. Ja tämä on yleinen Suomessa, kun on hyvin ohut vaalea iho monella. Monella näkyy ihan mutkertelevia sinisiä laskimosuonia sillä alueella ihon läpi.

Syy 3, ainoa mikä auttaa on täyteaineet siihen poskiluun ja silmäkuopan väliselle alueelle. Nämä eivät ole riskittömiä operaatioita silmän alueelle, itse en ottaisi. Mutta siis tällaisia kyllä tehdään ja niillä voi saada "kyyneluran" ja poskiluun reunan jyrkän varjon luovan pudotuksen häivytettyä.

Useimmille käytännössä se ainoa keino on meikki. Se ei korosta ryppyjä, kunhan valitset oikeanlaiset tuotteet. Ensinnäkin pohjustus. Sen juonteisuuden saat aika pitkälle pois sopivalla pohjustajalla, esim. Clarins Instant Smooth Perfecting Touch. Mutta jos käytät paksun peittopakkelin sijaan sävyn taittoa pois vastavärillä ja "creamy" tyyppistä tuotetta, et välttämättä edes sitä tarvi. Itselläni on synnynnäisesti korkea poskiluun reuna, jonka yläpuolelle tulee sellainen tumma puoliympyrä silmän alle. Lisäksi on syvä kyynelura. En minä niihin tilki mitään paksua peitevoidetta, vaan ihan juuri sen värivirheen kohdalle pienellä siveltimellä korjausvärejä, sellaista persikanväriä perusväriksi ja tummimpiin kohtaan vahvasti oranssiin taittavaa persikkaa. Se ihan silmänalunen, missä mulla ei ole tummuutta,  saa olla meikitön tai ohut bb-voide tms. Lisäksi: ei puuteria päälle, se vanhentaa. Töpöttelemällä beauty blenderillä meikinkiinnitys-sprayta saat kiinnitettyä nuo korjausvärit paljon paremmin ja ilman vanhentavaa efektiä. 

Eli: jos haluat välttämättä käyttää kovin peittävää peiteainetta, laitaa ryppyjä smoothaava primer alle, sitten vasta se peiteaine äläkä vaan laita liikaa. Kiinnitä sprayllä mieluummin kuin puuterilla. Mutta varsinkin arkeen luonnollisin on usein pelkästään värivirheiden korjaus omien värivirheiden mukaan valituilla täsmäsävyillä. Itse teen usein koko meikin nykyään näin, ei mulla ole arkena mitään meikkipohjaa koko naamassa, mutta peitän sinipunaiset couperosat keltaoranssilla peitevärillä ja silmänalusiin menee vaaleaa keltapersikkaa ja punertavampaa persikansävyä. Muuten iho saa olla meikitön.

- ammattimeikkaaja

1 ja 3. Mutta tässä ei ollut mitään uutta tietoa minulle.

Ap

Vierailija
27/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaat silmänaluset, koska siitä on enemmän hyötyä kuin vaaleista silmänalusista, sillä vaaleista hohkaa auringonvaloa silmiin ja estää näkemästä tarkasti saalista. Tällä palstallakin puhutaan aina naisia viehättävistä metsästäjän silmistä, joten sinulla on todella halutut silmät!

Vierailija
28/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se, että mikäli ne ovat RIITTÄVÄN tummat, ei niitä peitä mikään, peitevoiteella ja meikillä saa ehkä pientä blurria aikaiseksi, mutta kyllä kuultaa lävitse, eikä peitevoidetta voi laittaa paksua kerrosta. Sanoisin, että jos ovat tummuneet paljon, olet jo vuosia sitten laiminlyönyt silmänympärysihon hoidon. Tiedän mistä kirjoitan, sillä minulla on freesit silmanaluset, olen hoitanut niitä jo 25-vuotiaasta lähtien. Kakallekin pitää mennä, ennekuin se kiemurtelee housuun!

Aikamoista tuubaa tämä :D

Vierailija
29/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista tuubaa tämä :D

Näin kirjoittavat KAIKKI HE, joilla on helvetin TUMMAT silmänaluset.

Vierailija
30/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ammattimeikkaaja

No wau, arvostan ammattitaitoasi! Olen ehkä eri mieltä siitä, ovatko ehdottomasti keinot tarpeellisia mutta tulipa siinä tietoa.

Mulle ei tehnyt hyvää henkisesti sellainen ajattelu, että meikillä pitäisi peitellä huonoja puolia kuten näitä silmänalusia. Nykyään korostan mieluummin hyviä puolia. Se on paljon helpompaa kuin tuollainen kerrostelu ja kiinnittely. Ripsari, mineraalipohja ja kulmageeli riittävät. Huulipuna ja poskipuna tekevät tuosta jo juhlameikin. Kaikki kunnia heille, jotka jaksavat tätä enemmän pohjustaa ja maalata, onhan se esteettistä.

Voi olla etten itsekään viitsisi, jos en tekisi juhla- ja kuvausmeikkejä asiakkaille - se ei välttämättä olisi lupaavaa jos meikkitaiteilijallakin loistaisi violetit renkaat silmien alla ja katkenneet verisuonet punoittaisivat poskilla ja nenän alla. Koska useimmat haluaa näyttää pirteiltä ja 35+ ihmiset mahdollisimman nuorekkailta. En ole sinänsä eri mieltä siitä että tätä koko kulttuuria voisi vähän kyseenalaistaa, jossa esim. iän merkkejä pitää yrittää piilottaa tai jotenkin hoitaa pois. 

Itselläni on iän myötä (olen nyt 48) muuttunut niin että ei nuo varsinaisesti näkyvät meikit arjessa ole niin keskeisiä vaan juuri ihon hehkumaan saaminen ja "virheiden" hälventäminen. Saatan jonkun silmään jopa näyttää melko meikittömältä vaikka onkin tullut paletista sudittua naamaan niiin taitto- ja peittovärejä, varjostuksia kuin korostuksiakin. Jos värikosmetiikkana on lähinnä ripsiväri ja aavistus poskipunaa, moni ei huomaa sitä muuta. (En kyllä arkisin käytä kuin noin 15 min laittamiseen, olen aika tehokas laittamaan sormin kerralla kaikki peite-/taitto/korostus/varjostus/poskivärit täplinä naamalle ja blendaamaan siitä siveltimillä)

Vierailija
31/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ammattimeikkaaja

1 ja 3. Mutta tässä ei ollut mitään uutta tietoa minulle.

Ap

Eli varmaan käytännössä se injektoitava täyteaine auttaisi hoitojen puolesta. 

Vierailija
32/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Parhaiten silmien alla on toiminut meikkivoide, sama mitä levitän kasvoillekin. Ihan ohut kerros. Ei se paljoa peitä,mutta raikastaa silti ja ei katoa juonteisiin kuten kaikki testaamani peitevoiteet.

Yksi itse saamani neuvo on yksinkertaisin, älä kiinnitä huomiota tummiin silmänalusiin vaan meikkaa silmät muuten. Rajaus ylös, luomiväri ja ripset. Kulmat kuntoon.

Vierailija
33/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on pakko meikata kun muuten saa kuulla olevansa kuolemansairas, alkoholisti, nisti, elämäntapaongelmainen ja vaikka mitä hirveyksiä. Kyyneluran täyttäminen myös kannattaa harkita etenkin jos on ns.hollow eyes.

Mitä ihmettä, ei mun arjessa kukaan sanoisi tuommoisia toiselle. Itselläni on aina ollut hollow eyes ja mä itse. asiassa tykkään niistä. Ne kuuluu osana mun dramaattiseen lookiin jossa luonnostaan myös tulee poskipäiden alle terävät varjot, leukaperät on kulmikkaat yms. Joskus baarissa joku kerran taisi sanoa minun olevan "heroin chic" tyylinen, mutta ei kyllä kukaan muuten ole mitään sanonut edes kun meikittömänä kuljeksin hollow eyejeni kanssa ympäriinsä. 

Vierailija
34/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on kiinnittää huomio muualle. Laita vaikka kirkkaan väristä huulipunaa ja silmiin pelkkä ripsari yläripsiin. 

Vierailija
35/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bohon oranssi neutralizer toimii hyvin. 

Vierailija
36/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän pidetään nykyisin kauniina. Heroin chic -look. TikTokissa pyörii videoita joissa neuvotaan miten meikillä tehdään tummat silmänaluset, jotka korostaa silmiä kuten yläluomellekin laitettu tumma luomiväri.

Vierailija
37/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, ei mun arjessa kukaan sanoisi tuommoisia toiselle. Itselläni on aina ollut hollow eyes ja mä itse. asiassa tykkään niistä. Ne kuuluu osana mun dramaattiseen lookiin jossa luonnostaan myös tulee poskipäiden alle terävät varjot, leukaperät on kulmikkaat yms. Joskus baarissa joku kerran taisi sanoa minun olevan "heroin chic" tyylinen, mutta ei kyllä kukaan muuten ole mitään sanonut edes kun meikittömänä kuljeksin hollow eyejeni kanssa ympäriinsä. 

Jaa no olet onnekas. Minulla yläasteella oli niin, että jouduin ihan lastensuojeluilmoitusten kihteeksi koulun toimesta ulkonäköni puolesta. En kuulemma nukkunut öitäni ja käytin huumeita... ns.hyvää tarkoittavat ihmiset ovat elämän mittaan tiedustelleet onko minulla syöpä, ulkomailla Keski-Euroopassa on kerrottu että olen tyypillinen suomalainen votkanjuoja.. työterveyslääkäri laittoi maksakokrisiin kun menin rasittuneen ranteen vuoksi sinne, näytin kuulemma tummien silmänalusten vuoksi alkoholiongelmaiselta. Kaiken tämän lisäksi voitte kuvitella pahalla sanotut ja kauhistelevat kommentit. Ainiin, kaksi poikaystävää on jättänyt heti sen jälkeen kun näyttäydyin ilman meikkiä.

Niin että vähätelkää vaan ja olkaa uskomatta jos haluatte.

Vierailija
38/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bohon oranssi neutralizer toimii hyvin. 

Ei toimi, kun on niin kuivakkaa. Ja omille silmänalusille sopivampi sävy on keltainen, koska ne ovat väriltään violetinruskeat.

Ap

Vierailija
39/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Blascon tattoo cover peiteväri meikkipohjaksi? Löytyy oranssin sävyissä mikä neutraloi sinisyyttä.

40/47 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todennut Cliniquen all anonut eyes - silmänympärysgeelin hyväksi.