Mikä avuksi tummiin silmänalusiin?
Meikki ei ole vaihtoehto, kun korostaa kaikkia ryppyjä.
Kommentit (47)
Käytä mustia aurinkolaseja kuten Bob Dylan:
Ala harrastamaan nyrkkeilyä ja saat kokonaan mustat silmät, näin kukaan ei kiinnitä huomiota silmänalusiisi.
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukkaampi peitevoide ja opettele oikea levitystekniikka (en varmaan itsekään osaa oikein). Netistä löytyy ohjeita kun googlaat. Ohut kerros, laadukas tuote ja vain kevyesti puuteria päälle hillitsemään kiiltoa.
Osta myös laadukas silmänympärysvoide, sehän on vielä tärkeämpi. Sekä tietysti riittävät yöunet ja terveet elämäntavat.
Peitevoiteen laadulla ei ole mitään merkitystä, olen kokeillut kaiken. Kuten sanoin, meikki ei ole vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukkaampi peitevoide ja opettele oikea levitystekniikka (en varmaan itsekään osaa oikein). Netistä löytyy ohjeita kun googlaat. Ohut kerros, laadukas tuote ja vain kevyesti puuteria päälle hillitsemään kiiltoa.
Osta myös laadukas silmänympärysvoide, sehän on vielä tärkeämpi. Sekä tietysti riittävät yöunet ja terveet elämäntavat.
Peitevoiteen laadulla ei ole mitään merkitystä, olen kokeillut kaiken. Kuten sanoin, meikki ei ole vaihtoehto.
Ap
Ai. Itse huomasin että esim. Lancomen peitevoide (jossa on vieläpä suojakerroin) oli selvästi parempi kuin Maybellinet tms.
Laita korkki kiinni! Vaikuttaa jo kahdessa päivässä 👍
Joillain vaan on tummemmat silmänympärykset. Mulla on sama ongelma ja kaikki on kokeiltu, niin elämäntapavalinnat kuin myös laatutuotteet. Huvittaa muuten tuo Laadun hehkutus, johon tällä palstalla usein törmää. Anyways. Luin jostain, että ranskalaiset pitävät tummia silmänalusia seksikkäinä eivätkä yritä peittää niitä. Otin tämän asenteen. Oli ilmainen eikä kerry ryppyihin.
Maalaa loppu naamakin tummaksi ja mee sitten sossuun, rahaa tulee..!
Pyydä peitevoiteista kosmetiikkaosastolta näytteitä, antavat kyllä. Niitä on todella paljon ja yksi toimii toiselle ja toinen toiselle.
jos jättää viisastelut ukon lähettyvillä kokonaan, ja tekee sille vaikka voikkarin, niin sekin kuulemma auttaa tosi paljon.
Naapuri, jolla oli samanikäiset lapset kuin minulla, ei uskonut, kun kerroin nuoremman lapsen uniongelmien hellittäneen allergiadieetin avulla (vaikeat ruoka-aineallergiat ja astma). Hän arvosteli tummia silmänaluksiani (en tuolloin nukkunut hyvin, koska tätini oli vaikeasti sairas).
Naapuri unikoulutti sairasta (lääkärin toteamat allergiat) vauvaansa ja neuvoi muitakin tekemään samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin ollut tummat silmänaluset ihan jo lapsesta lähtien, joten ei ole tuosta kiinni, eikä myöskään nukkumisesta vaikka sitä kuulee kyllästymiseen asti.
Mistä sun tummat silmänaluset johtuu? Niihin on periaatteessa 3 syytä: 1) tumma ihopigmentaatio, 2) ohuen silmänalusihon läpi kuultavat verisuonet, 3) kuopassa olevat silmät jolloin poskiluun reunaan tulee tumma varjo / rengas - osalla varsinkin korkeat poskiluut omaavilla tämä on anatominen ominaisuus nuoresta asti, osalla taas tulee ikääntymisen myötä kun silmänympärysrasva häviää ja silmät painuu "kuoppiin".
Jos kyseessä on syy 1, joka tosin on suomalaisilla aika harvinainen mutta tummemmilla aika yleinen, sitä voi jonkin verran vaalentaa käyttämällä aina vahvaa auringonsuojavoidetta, happokuorinnoilla (kauneushoitoloissa ja ylläpitohoitona kotona happokasvovesi tai seerumi), C-vitamiiniseerumilla, niasiiniamidilla.
Jos syy 2, tälle ei voi hoidon keinoin yhtään mitään. Ja tämä on yleinen Suomessa, kun on hyvin ohut vaalea iho monella. Monella näkyy ihan mutkertelevia sinisiä laskimosuonia sillä alueella ihon läpi.
Syy 3, ainoa mikä auttaa on täyteaineet siihen poskiluun ja silmäkuopan väliselle alueelle. Nämä eivät ole riskittömiä operaatioita silmän alueelle, itse en ottaisi. Mutta siis tällaisia kyllä tehdään ja niillä voi saada "kyyneluran" ja poskiluun reunan jyrkän varjon luovan pudotuksen häivytettyä.
Useimmille käytännössä se ainoa keino on meikki. Se ei korosta ryppyjä, kunhan valitset oikeanlaiset tuotteet. Ensinnäkin pohjustus. Sen juonteisuuden saat aika pitkälle pois sopivalla pohjustajalla, esim. Clarins Instant Smooth Perfecting Touch. Mutta jos käytät paksun peittopakkelin sijaan sävyn taittoa pois vastavärillä ja "creamy" tyyppistä tuotetta, et välttämättä edes sitä tarvi. Itselläni on synnynnäisesti korkea poskiluun reuna, jonka yläpuolelle tulee sellainen tumma puoliympyrä silmän alle. Lisäksi on syvä kyynelura. En minä niihin tilki mitään paksua peitevoidetta, vaan ihan juuri sen värivirheen kohdalle pienellä siveltimellä korjausvärejä, sellaista persikanväriä perusväriksi ja tummimpiin kohtaan vahvasti oranssiin taittavaa persikkaa. Se ihan silmänalunen, missä mulla ei ole tummuutta, saa olla meikitön tai ohut bb-voide tms. Lisäksi: ei puuteria päälle, se vanhentaa. Töpöttelemällä beauty blenderillä meikinkiinnitys-sprayta saat kiinnitettyä nuo korjausvärit paljon paremmin ja ilman vanhentavaa efektiä.
Eli: jos haluat välttämättä käyttää kovin peittävää peiteainetta, laitaa ryppyjä smoothaava primer alle, sitten vasta se peiteaine äläkä vaan laita liikaa. Kiinnitä sprayllä mieluummin kuin puuterilla. Mutta varsinkin arkeen luonnollisin on usein pelkästään värivirheiden korjaus omien värivirheiden mukaan valituilla täsmäsävyillä. Itse teen usein koko meikin nykyään näin, ei mulla ole arkena mitään meikkipohjaa koko naamassa, mutta peitän sinipunaiset couperosat keltaoranssilla peitevärillä ja silmänalusiin menee vaaleaa keltapersikkaa ja punertavampaa persikansävyä. Muuten iho saa olla meikitön.
- ammattimeikkaaja
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain, että ranskalaiset pitävät tummia silmänalusia seksikkäinä eivätkä yritä peittää niitä. Otin tämän asenteen. Oli ilmainen eikä kerry ryppyihin.
Nykyäänhän on elokuva- ja mallimaailmassa muotia sellaiset aika laihat ja kulmikkaat kasvot naisillakin, jossa posket on lommoilla ja silmäkuopat näkyy selvästi. Monella tämän tyypin naisella näkyy vahvasti tummat silmänympärykset silti vaikka niitä meikataankin vähemmän erottuviksi, eikä heitä sen takia huonon näköisenä pidetä.
On myös totta että jos tummat silmänympärykset onnistuu peittämään liian hyvin, silmä voi näyttää pienemmältä kuin jos ne olisi siinä alla. Siksi moni ei edes pyri siihen että tasaisen vaalea jatkuisi heti silmän alle. JOtkut korealaiset tiktokkaajathan tästä syystä aivan erityisesti meikkaa jollain vaaleanruskealla silmäpussin silmän alle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on alkoholin käytön takia kuivunut, niin ihan vähän voi tosiaan tilanne parantua kun lopettaa sen juomisen ja juo vettä runsaasti. Mutta toisilla taas menee toisin päin, varsinkin jos syynä on ihon läpi näkyvät verisuonet. Silloin voi olla, että krapulassa kun veri kiertää huonommin, silmänaluset on vähemmän tummat.
Joidenkin silmänympärysvoiteiden teho perustuu siihen, että ne hieman turvottavat ihoa, jolloin tummuus ei niin näy. Itselläni sama vaikutus voi tulla, jos syön liikaa suolaa. Voiteiden kanssa on syytä olla varovainen, koska silmien alle voi tulla aivan liian suuri turvotus, joka vasta ruma on.
Täältä ohjeita tuohon yllä mainittuun väriä taittamalla tummien silmänalusten korjaamiseen ilman että rypyt korostuu. Jos tarvii henk. koht. opastusta niin videon tekijältä saa sitäkin jos lähettää meikittömän kuvan siellä tekstissä mainittuun color match osoitteeseen.