Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako leipoa itse leivät, sämpylät koska ruoan hinta kallistuu? Toisaalta sähkö maksaa

Vierailija
28.09.2022 |

niin kumpi on kannattavampaa? Tehdä itse vai ostaa valmiina?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulee ainakin ahmittua tuoreita itsetehtyjä sämpylöitä herkkuna, joten niistä riittää paljon vähemmäksi aikaa kuin jostain kaupan ruisleipäpussista, kun niitä tulee syötyä vaan nälkään. Itsekurin puutetta, joo tiedetään, mutta omalla kohdallani olen oppinut, että mikään säästövinkki tuo itse leipominen ei kyllä ole, ihanaa herkuttelua vaan. 

Vierailija
2/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se riippuu siitä, pystyykö tekemään ison annoksen kerralla ja pakastamaan loput. Jos haluaa vain muutaman hassun sämpylän, lienee parempi ostaa kaupasta. (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uunin lämmittää, kannattaisi ottaa siitä hyöty pois oikein kunnolla, mutta pienessä perheessä ei leivän kulutus ole kovin kummoinen. Se ainakin on varmaa, ettei kannata leipoa leipää homehtumaan.

Onko sinulla kavereita, joiden kanssa voisit perustaa leipäosuuskunnan? Vuoron perään kun leipoo monta leipää ja saa sitten taas vastaavan määrän ilmaiseksi, sähkön hinnan merkitys hiipuu alas.

Vierailija
4/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipominen kannattaa, kun samalla uunin lämmittämiskerralla tekee myös muita uuniruokia. Sämpylöitähän paistetaan noin vartin ajan, joten pelkästään yhden pellillisen takia ei uunia kannata lämmittää, jos haluaa säästää sähköä.

Vierailija
5/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä leivotaan gluteenittomat sämpylät ja hapanleivät itse, säästöä tulee noin puolet.

mutta on siinä muutakin, ovat lisäaineettomia ja höystetty siemenillä. myöskin paljon tiheämpiä, eli puolikas vastaa 1 kokonaista kaupan vastaavaa. nytkin on sämpylät kohoamassa ja samalla tulee lämpöä taloon.

ihan kiva harrastaa syksystä kevääseen, kesällä tehdään pizzatkin kaasugrillissä pihalla jottei tule liian lämmin taloon.

uuni kuluttaa muutaman kwh sähköä tunnissa ja meillä se on suoraa lämmittämistä, leipomukset tulee siinä siivellä. minulla on tässä kisu kaverina kainalossa ja siksi isot alkukirjaimet puuttuu.

6/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällasita mietit vastaus on se että sinulla ei ole talouden hallintaa elämässäsi. Kulumme ovat kuluneen 12kk aikana noussut 3.02% 

Vierailija
7/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän PÄÄLLISET ne paljon enemmän maksaa,leivon itse.

Vierailija
8/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ilta-alesta ja laitan pakastimeen. Eniten säästää kyllä jos ei syö leipää ollenkaan tai ainakin syö ilman juustoja, kinkkuja ym. Ne vasta maksavat.

Vierailija
9/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipominen kannattaa, kun samalla uunin lämmittämiskerralla tekee myös muita uuniruokia. Sämpylöitähän paistetaan noin vartin ajan, joten pelkästään yhden pellillisen takia ei uunia kannata lämmittää, jos haluaa säästää sähköä.

Ap tarkoitti sähköuunia eikä leivinuunia.

Vierailija
10/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olenkin ihmetellyt tätä juttua palstalla. Täällä oli keskustelu missä ihmiset antoivat neuvoja mitä ruokia voi tehdä jälkilämmöllä kun paistaa pakastepizzan. Toistelevatko ihmiset mummojensa ohjeita ja eivät ole milloinkaan kiinnittäneet huomiota sähköuunin toimintaan?

Vierailija
11/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinnalla on olematon merkitys loipomusten hintaan.

Itse tehdyt maksavat murto-osan valmiiden hinnasta.

Itse leivon siksi että saan sisällöltään sitä mitä halua.

Vierailija
12/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät kannatta hakea jonosta ja lämmittä kelan kustantamalla sähköllä mikrossa, niin saa tuoreentuntuista leipää halvalla.

Vierailija
13/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä leipää syöt ja kuinka paljon.

Vierailija
14/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin.

Vierailija
15/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun uunin lämmittää, kannattaisi ottaa siitä hyöty pois oikein kunnolla, mutta pienessä perheessä ei leivän kulutus ole kovin kummoinen. Se ainakin on varmaa, ettei kannata leipoa leipää homehtumaan.

Onko sinulla kavereita, joiden kanssa voisit perustaa leipäosuuskunnan? Vuoron perään kun leipoo monta leipää ja saa sitten taas vastaavan määrän ilmaiseksi, sähkön hinnan merkitys hiipuu alas.

Leipä ei homehdu, kun pistetään pakkaseen heti kun ovat jäähtyneet!

Vierailija
16/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-0 rahallisesti kotileipurille.

Jauhot ja sähkö ovat käytännössä ilmaisia verrattuna leipomusten 5-10 euron kilohintaan.

Vierailija
17/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Jos tällasita mietit vastaus on se että sinulla ei ole talouden hallintaa elämässäsi. Kulumme ovat kuluneen 12kk aikana noussut 3.02% 

Olet siis muuttanut kulutustottumuksiasi?

Vierailija
18/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen itse ihan siksi että tykkään niistä enemmän. Koska olen sinkku, pakastan suurimman osan. Vohveliraudalla saa kätevästi lämmitettyä yksittäisen sämpylän päivän tarpeeseen sitten, sinne vaan jäinen ja 3 minuutissa on lämmin hyvä leipä taas.

Vierailija
19/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä ei homehdu, kun pistetään pakkaseen heti kun ovat jäähtyneet!

Kuivattaakin voi kuten ruisleivän ennen.

Vierailija
20/51 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mummolassa ihana leivinuuni, jossa leivon aina käydessäni jumalaattoman määrän leipää. Ehdottomasti, kun ostan ok-talon, ostan sellaisen, jossa on leivinuuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme