Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko sun mielestä kertoa sairastavansa kaksisuuntaista..

Vierailija
27.09.2022 |

Ihmiselle , jonka kanssa on seurustellut kohta puoli vuotta? Onko siitä pakko kertoa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut tietää jo ennen ekoja treffejä. Toisia ei sitten olis edes tullut.

Vierailija
2/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kovin outona jos kumppani yrittäisi piilotella jotain tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin halunnut tietää jo ennen ekoja treffejä. Toisia ei sitten olis edes tullut.

No kuka tällaista kertoo ennen ensimmäistä tapaamista? Ymmärrän , että ekojen treffien jälkeen mutta ei muuten ole mitään syytä kertoa

Vierailija
4/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan. Tosin meillä vaimon kanssa kohta 25v. Ja se ei vieläkään tajua miten bipo mieli toimii.

Vierailija
5/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kuuluu.

Vierailija
6/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koko diagnoosia joten tuskin muistaisin mainita eikä se ole mitenkään oleellistakaan elämässäni.

Vierailija
7/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ekoilla treffeillä kertoisi, mutta myöhemmin. Eihän sukupuolitaudeistakaan heti kerrota. Vasta kun suunnitellaan seksin harrastamista.

Vierailija
8/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei näy päältä, niin älä heti kerro.

Vierailija
9/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti. Kerro heti, jotta ei sitten ylläty myöhemmin. Lisääntymisen kannalta tuo on myös merkittävä tieto, että haluaako siirtää sitä jälkeläisilleen. Se on vaikea sairaus kuitenkin, eikä kaikki jaksa katsella sitä parisuhteessaan. Todellisen rakkauden kohdalla asialla ei kuitenkaan ole väliä. Kertominen on hyvä testi hänelle. 

Vierailija
10/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että pelottaa kertoa esim. mielenterveydellisistä asioistaan, mutta miten voi luoda kestävän suhteen kovinkaan luotettavalle pohjalle jos siellä on jo salailtu asioita jotka saattavat vaikuttaa suhteeseen ja jotka taatusti tulevat julki ennemmin tai myöhemmin ... ? ...

Vierailija
11/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista koko diagnoosia joten tuskin muistaisin mainita eikä se ole mitenkään oleellistakaan elämässäni.

Toivottavasti muistat kuitenkin ottaa lääkkeesi?

Vierailija
12/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sun näkemys on näin kapea? Joo tiedän, että varmasti jokainen haluaisi mahdollisimman tasapainoisen kumppanin, mutta pelkkä toisen sairaus ei kerro kaikkea. Kakssuuntaisellakin voi olla ihan tasapainoinen elämä, jos on hyvä hoito ja oppinut tuntemaan sairauttaan ja itseään. Sitä voi ihmisillä olla vaikka kuinka paljon diagnosoimattomia sairauksia tai itse aiheutettuja ongelmia, että en lähtisi leimaamaan toista heti jonkun diagnoosin takia.

Vierailija
13/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP hoidat lääkkeiden oton, ettei toinen huomaa. Tätä mietin minä.

Vierailija
14/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa olisi tullut, jos kertoisi ajoissa ja selventäisi, millaisia mania/masennusjaksot ovat sekä kertoisi mahdollisista psykooseistaan (koska nekin saattavat kuulua kaksisuuntaiseen

Sehän on sairautena vähän kuin Skitsofrenian sisarus).

Vierailija
15/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kannattaa perustaa täysin rehelliselle ja aidolle pohjalle. Parempi alussa jo tuoda luurangot kaapista, se on reilua kaikille.

Vierailija
16/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään hoitokontaktia ole ollut vuosiin eikä lääkkeitäkään.

Vierailija
17/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et puolen vuoden jälkeen uskalla tai halua kertoa kumppanille, niin oletkohan oikean ihmisen kanssa?

Totta kai pitää kertoa, se on pysyvä osa sinua ja elämää sinun kanssasi. Onko parempi että hän vahingossa saa selville, esim. löytää lääkkeet tai ihmettelee käytöstäsi?

Vierailija
18/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ei näy päältä, niin älä heti kerro.

Psykoosit ja raskas velkataakka ovatkin sitten mahdolliselle kumppanille oikein kiva "yllätys".

Kerro heti. Jos ei ymmärrä, niin ei sitten ole arvoisesi.

Vierailija
19/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaan. Tosin meillä vaimon kanssa kohta 25v. Ja se ei vieläkään tajua miten bipo mieli toimii.

No onko tuo ihme, kun harva bibo itsekään ymmärtää.

Vierailija
20/49 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään hoitokontaktia ole ollut vuosiin eikä lääkkeitäkään.

Sillä lailla...

No, onneksi ne mahdolliset kumppaniehdokkaat kyllä huomaavat asian ennemmin tai myöhemmin kertomattakin.