Tokmanni työpaikkana?
Olen miettinyt että hakisin avointa työpaikkaa Tokmannilla.
Millainen Tokmanni on työpaikkana?
Saako täysiä työtunteja, jos sopimuksen pohjana on 30h viikko?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (41)
KL: Tokmannin johtaja avautui työntekijäpulasta joutui pian vastaamaan kritiikkiin palkkojen tasosta
Tokmannin henkilöstöjohtaja sanoo Kauppalehden haastattelussa, etteivät palkankorotukset ratkaise työvoimapulan juurisyitä.
Olen itse työttömänä. Kiinnostaisi hakea Tokmannille, kun työmatkakin olisi vain 500m.
En ole ennen ollut kaupassa töissä.
Onko kassakoneen käyttö vaikeaa?
Miten perehdytetään?
Minkälaista työ ylipäänsä on?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työttömänä. Kiinnostaisi hakea Tokmannille, kun työmatkakin olisi vain 500m.
En ole ennen ollut kaupassa töissä.Onko kassakoneen käyttö vaikeaa?
Miten perehdytetään?
Kassakoneen käytön oppii kyllä.
Perehdytys aika pikaista, erilaisia tehtäviä on niin paljon että ainakin itsestä alku tuntui sekavalta, ei ollut oikein minkäänlaista käsitystä oikein mistään.
Sitten kun osaat kaikki hommat niin työ on ihan mukavaa.
Ainakin meidän myymälässä on hyvät esimiehet ja muutenkin hyvä työporukka, jotka auttavat aina tarvittaessa.
Eihän minkään tarvitse olla lopullista.
Aina voit lähteä sieltä jos et tykkääkään.
Vierailija kirjoitti:
KL: Tokmannin johtaja avautui työntekijäpulasta joutui pian vastaamaan kritiikkiin palkkojen tasosta
Tokmannin henkilöstöjohtaja sanoo Kauppalehden haastattelussa, etteivät palkankorotukset ratkaise työvoimapulan juurisyitä.
Pas*kapuhetta
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen ollut kaupassa töissä.Onko kassakoneen käyttö vaikeaa?
Miten perehdytetään?
Työmatkan takia kannattaa ainakin yrittää .
Jos työhön pääsee ilman koulutusta, niin siinä pärjää jokainen normaali ja tavallinen ihminen.
Olen ollut töissä Lidlissä ja se oli ainakin ihan hirveää. Kiire kohtuuton ja työntekijöitä liian vähän.
Tokmanni oli parempi työpaikka, mutta cittari ehdottomasti paras.
Miksi sopimuksiin kirjataan 25-30 tuntia, jos kerran heti pyytäessä saa täydet tunnit? Välttyykö työnantaja tuolla tavalla jostain maksuista tai lomien myöntämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sopimuksiin kirjataan 25-30 tuntia, jos kerran heti pyytäessä saa täydet tunnit? Välttyykö työnantaja tuolla tavalla jostain maksuista tai lomien myöntämisestä?
Vajaat tunnit ovat osa saikkujen hallintaa.
Esim. kaksi työntekijää on 20 tuntia/vko-sopimuksilla. Heistä toinen sairastuu eli työnantajan pitää maksaa saikun ajalta palkkaa. Toinen työntekijä on kuitenkin terve ja tekee oman 20 tuntisen lisäksi vielä toisenkin 20 tuntia.
Joku pieni kauppa tai kiva pieni kahvila olisi mielestäni mukavampi työpaikka kun Tokmanni. Kaupan kassalla (ei-Tokmanni) olen ollut töissä ja oli todella puuduttavaa.
Tätä mietinkin näitä kommentteja lukiessa että saako joku muka tokmannilla täydet tunnit/ylimääräsiä tunteja pienemmällä sopimuksella ilman että ne sitte tasotetaan seuraavassa jaksossa?? Palkkauksesta voin ite sanua sen verran että täysiä tunteja ei ainakaan meillä saa vaikka haluais. Jossain jaksossa saatat saada enemmän tunteja ku mitä sun sopimus on ja saatki paahtaa niska limassa pitkiä päiviä ja pitkiä viikkoja jolloin palkka on parhaillaan semmonen että siitä saattaa jäähä jotaki käteenki, kun taas seuraavassa jaksossa ne sun tekemät ylimääräset tunnit tasotetaan siihen sopimuksen tunteihin jollon siltä ajalta palkka saattaa olla paskempi ku mitä ois työttömänä... Että sellasta..
Up.
Voisiko vastaajat kertoa vähän spesifimmin , miten esim se kiire ja työvoimapula näkyy töissä? Onko purkamattomia rullakoita, edeltävän vuoden kausiroinat edelleen varaston nurkassa, ei kerkeä kassalle, inventaario puoli vuotta myöhässä ? Miten priorisoitte sitten työt, johtaako myymäläpäällikkönä työntekijöitä vai itseohjautuviako kaikki ovat?
Kiinnostaisi hakea töihin tänne, koska tarjoavat tällä hetkellä sellaisia työtunteja mikä itselle omassa elämäntilanteessa sopii ainakin toistaiseksi, mutta kuulee vain pahaa sanottavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Työtahti on kova, purettavaa tavaraa paljon ja henkilökuntaa vähän - taitaa asia olla näin kaikissa paikoissa kaupan alalla.
Työ itsessään oli mukavaa, koska tekemistä paljon - jos tykkää löysästä työtahdista tai fyysinen kunto on huono, niin ei ole oikea paikka.
Myymälässä jossa työskentelin oli tosi toksinen ilmapiiri, siellä kiusattiin ja ihmiset riiteli keskenään. En ole ikinä aiemmin kokenut vastaavaa, enkä toivon mukaan koskaan joudu kokemaan.
Lopulta piti valita oma terveys tai työ.
Onneksi lähdin, olen todella hyvässä työpaikassa, saan parempaa palkkaa, esihenkilöilläni on tiukka asenne kiusaamista kohtaan, ei tarvitse pelätä työkavereita ja työyhteisö on positiivinen ja kannustava.
Mutta jos myymälässä johon haet on parempi henki töissä, niin on ihan Ok paikka.
No tosiaan täällä pikkupaikkakunnalla lähes
Henkilökunnasta puolet on sinun puolituttuja ja silti kyselet vauvapalstalta "minkäköhänlainen työpaikka se Tokmanni on?"
Älä hae sinne, jos pääseekin töihin, niin koko kylä tajuaa että oot ihan täys taukki ja maine menee.
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja kirjaa soppariin 40h/vko, eikä töitä olekaan niin paljoa, joutuu silti maksamaan täydet tunnit.
En kaupan tessiä tunne, mutta tuolla tuntimäärällä voi olla myös vaikutusta pekkasiin ja/tai lomapäivien kertymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaat tunnit ovat osa saikkujen hallintaa.
Esim. kaksi työntekijää on 20 tuntia/vko-sopimuksilla. Heistä toinen sairastuu eli työnantajan pitää maksaa saikun ajalta palkkaa. Toinen työntekijä on kuitenkin terve ja tekee oman 20 tuntisen lisäksi vielä toisenkin 20 tuntia.
Ja saikuttaja kun on tehnyt jo alkuviikosta 20h täyteen, ei loppuviikon saikuista tarvitse maksaa palkkaa koska loppuviikoksi ei ole sovittu työvuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Up.
Voisiko vastaajat kertoa vähän spesifimmin , miten esim se kiire ja työvoimapula näkyy töissä? Onko purkamattomia rullakoita, edeltävän vuoden kausiroinat edelleen varaston nurkassa, ei kerkeä kassalle, inventaario puoli vuotta myöhässä ? Miten priorisoitte sitten työt, johtaako myymäläpäällikkönä työntekijöitä vai itseohjautuviako kaikki ovat?
Kiinnostaisi hakea töihin tänne, koska tarjoavat tällä hetkellä sellaisia työtunteja mikä itselle omassa elämäntilanteessa sopii ainakin toistaiseksi, mutta kuulee vain pahaa sanottavaa..
Kyllä kaikkiin. Kassatyön ohessa laitat hälyjä, samalla sinun pitäisi ylläpitää kassan lähellä olevien hyllyjen siisteyttä ja kun sitä lähdet tekemään, onkin asiakas kassalla.
Jos on kiire, joka on aina, uusi työntekijä nököttää kassalla johon saat hyvin pikaisen perehdytyksen. Vakkarit tekevät sesonkialueet, inventoinnit, miinuslistat jne koska tekevät ne nopeammin ja kukaan ei ehdi sinulle niitä opettamaan.
Tavaraa tulee joka päivä eikä tilaa niille ole joten joka päivä raivaat uudelleen tilaa uusille tavaroille ja printtaat itse niille hinnat. Kapulan eri toimintoja kukaan ei ehdi sinulle näyttämään. Myymälän pitäisi olla siisti ettei tule ylemmältä taholta noottia. Jne jne. Tämän lisäksi tettiläiset, vajaakuntoiset, kuntoutujat pyörii mukana.
Työstä pidin mutta sijaisia ei palkata koska se maksaa, ylitöitä voidaan tarjota aamutunneille muttei illaksi koska se maksaa. Mitään kirjallisia ohjeita ei ole tai olisi koneella mutta et koskaan ehdi niitä katsomaan.
Osa-aikaisena olet vähän ulkopuolinen ihan siksi kun kaikilla on niin kiire omien töidensä kanssa. Eli lyhyesti: liian vähän henkilökuntaa ja huono perehdytys.
Lähdin koska kyllästyin toistamaan lausetta "ai, kukaan ei oo mulle sanonut tästä mitään" Kannustan silti kokeilemaan, aina sieltä pois pääsee.
En luottaisi Tokmanniin, koska se on petollinen yritys, joka ei välitä tavallisista työntekijöistään, se välittää vain lihavakissasijoittajistaan! Vältä Tokmannia!
Kaupan-alalla on kova pula työntekijöistä. Ainakin lähitokmannillani on aina samat myyjät aamusta iltaan. Luulisi että täydet työtunnit annetaan.
Vaikuttaa että myyjillä on aina kova kiire.