Voiko olla säälittävämpää kuin itsemurhalla uhkailu kun kertoo toiselle haluavansa erota
Kommentit (44)
ei voi. Ainoastaan voi iloita, että pääsit tyypistä eroon. Ei ole sinun kontollasi hänen itsemurhansa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokemusta on. Mulla uhkaili exä, kun olin parikymppinen. Kymmenen vuotta minua vanhempi luuseri. On tietääkseni edelleen elossa. Harmittaa, että silloin uhrasin niin paljon ajatuksia asialle.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: kyllä on säälittävämpääkin, ja se on se, että toteuttaa teon. Se varmasti painaisi vielä vuosien jälkeenkin.
Mulla kaksi ex-naista. Ensimmäinen tuli ihan hysteeriseksi kun ilmoitin haluavani erota, ja uhkaili itsarilla. Nuorena ja tyhmänä jäin sitä skitsoilua katselemaan vielä moneksi kuukaudeksi. Olisi pitänyt lähteä samantien kävelemään. Kyseinen eukko on tietääkseni nyt suhteessa jonkun yhtä kahjon äijän kanssa.
Toisen naisen kun jätin, niin ei sanonut mitään, mutta otti purkillisen unilääkkeitä. Onneksi olin huolissani hänestä, ja satuin ajoissa paikalle tilaamaan ambulanssin.
Tarinan opetus: yleensä ne uhkailijat ei tee mitään. Eli jätä täysin omaan arvoonsa tuollainen kiristys.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki naiset on kokeneet tuon. Ja hengissä ne hampuusit on, ikävä kyllä.
Mistä alanuolet? Noi uhkailut on niin tavallisia. Mullekin kaksi uhkasi itsarilla, yksi ihan suoraan ja yksi vihjaili epäsuoremmin. Sai minut vaan ottamaan lisää välimatkaa, ja hengissä ne molemmat on tietääkseni yhä.
Vierailija kirjoitti:
Hätähuutohan se mt-ongelmaiselta on.
Jos aiemmin ei ole ollut masentunut tai miettinyt elämänsä päättämistä, tällaisen tuominen esille erotilanteessa on puhtaasti kiristystä ja manipulointia. Yritys saada toinen taipumaan tahtoonsa keinolla millä hyvänsä. En kiistä sitä, etteikö päässä olisi silloin vikaa, mutta menee enemmän tietyn persoonallisuushäiriön puolelle.
Mielestäni tällainen on selvimpiä mahdollisia merkkejä juosta. Ja vaikka olisi ollut masennusta ym. kenenkään velvollisuus ei silti ole jäädä jos sitä ei itse halua.
Voi tietysti. Se, että uskoo uhkausta, ja ei siksi uskalla erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokemusta on. Mulla uhkaili exä, kun olin parikymppinen. Kymmenen vuotta minua vanhempi luuseri. On tietääkseni edelleen elossa. Harmittaa, että silloin uhrasin niin paljon ajatuksia asialle.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: kyllä on säälittävämpääkin, ja se on se, että toteuttaa teon. Se varmasti painaisi vielä vuosien jälkeenkin.
Mulla kaksi ex-naista. Ensimmäinen tuli ihan hysteeriseksi kun ilmoitin haluavani erota, ja uhkaili itsarilla. Nuorena ja tyhmänä jäin sitä skitsoilua katselemaan vielä moneksi kuukaudeksi. Olisi pitänyt lähteä samantien kävelemään. Kyseinen eukko on tietääkseni nyt suhteessa jonkun yhtä kahjon äijän kanssa.
Toisen naisen kun jätin, niin ei sanonut mitään, mutta otti purkillisen unilääkkeitä. Onneksi olin huolissani hänestä, ja satuin ajoissa paikalle tilaamaan ambulanssin.
Tarinan opetus: yleensä ne uhkailijat ei tee mitään. Eli jätä täysin omaan arvoonsa tuollainen kiristys.
Vähän ristiriitainen kommentti sulla. Uhkailijat ei tee mitään ja toisaalta joku otti purkillisen unilääkkeitä...??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitainen kommentti sulla. Uhkailijat ei tee mitään ja toisaalta joku otti purkillisen unilääkkeitä...??
Kannattaisko lukea kommentti kokonaan ennen kuin käy tyhmiä kyselemään. Toinen nainen ei sanonut mitään. Eli ei uhkaillut, mutta teki. Toinen taas uhkaili ja ei tehnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se unilääkkeitä ottanut ei kerrotun perusteella sanonut mitään eli ei uhkaillut. Ja se joka uhkaili, taas ei tehnyt mitään.
Eri
Voi. Se, kun uhkaa viedä muita mukanaan.
Kokemusta on. Soitin siinä vaiheessa poliisille. Ottivat tämän urpon talteen ja itsemurhalla uhkailu loppui. :) Ja kyseinen mies on edelleen hengissä.
Todella väärin tuollainen uhkailu. Sä et ap ole vastuussa toisesta. Ainoa mitä voit ja mitä sun täytyy tehdä, on hoitaa ero ja kaikki siihen liittyvä asiallisesti. Toisaalta niin tulisi jokaisen toimia tilanteesta riippumatta. Jos lähtee tavalla tai toisella rikkomaan toista erossa ja/tai sen jälkeen, on silloin syytä itsessäkin.
Jokainen itsemurhalla uhkailu on hätähuuto. Riippumatta siitä, toteuttaako teon. Apua tarvitsee, jokin asia on pielessä.
Kokemusta muutaman exmiekkosen osalta.
Mitenköhän semmoisen logiikalla oikein mitenkään voisi jatkaa suhdetta, kun peruskivijalkana on se, että toinen riistää henkensä? Saako sitä sitten käyttää missä vaan tilanteessa? "Jos minä en saa valita leffaa, vaihdan hiippakuntaa"? Ihan yhtä älytöntä. "ostetaan mielummin vaniljajädee tai mun on pakko ottaa nirri veks", " et varmana mee jätkien kanssa ulos" jne???
Minä tein virheen että erosin, eikä ollut uutta asuntoa katsottuna, asuttiin yhdessä - sain kuulla tuota uhkailua pitkään. Jokaiseen totesin, että älä viitsi uhkailla, älä yritä painostaa, ei tuo ole mikään tapa jatkaa suhdetta, tuollainen ei ole mitenkään aiheellista, kunnes sitten tilttasin totaalisesti, kaikui koko kerrostalo NYT LOPPUI SE SNAN UHKAILU, ITSEPPÄ VALINTASI TEET, MUTTA MINÄ EN ENÄÄ KUUNTELE TÄMMÖISTÄ ASKAA , ENKÄ OTA SINUN TEOISTASI MITÄÄN VASTUUTA! EN AIEMMISTA, ENKÄ TULEVISTA. YMMÄRRÄTKÖ. Loppuihan se. Pian löytyi onneksi joku luukku johon muuttaa ja ihan pärjäävänä se pyöräili kadulla vastaan kuukausia myöhemmin
Joo ex heitti ettei elämällä ole enää mitään merkitystä kun olin harkitsemassa sen todella vaikean vuoristoratasuhteen päättämistä.
Eroaisin ehdottomasti ja sanoisin, että siitä vaan.
Voi olla. Esimerkiksi vauvapalstalle ruikuttaminen ihmissuhdepulmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko lukea kommentti kokonaan ennen kuin käy tyhmiä kyselemään. Toinen nainen ei sanonut mitään. Eli ei uhkaillut, mutta teki. Toinen taas uhkaili ja ei tehnyt mitään.
Monikaan nainen ei ilmeisesti osaa alapeukuista päätellen lukea. Vai lätkitäänkö täällä taas sukupuolen perusteella merkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen itsemurhalla uhkailu on hätähuuto. Riippumatta siitä, toteuttaako teon. Apua tarvitsee, jokin asia on pielessä.
Ei. Usein se on vain häikäilemätöntä manipulointia, henkistä väkivaltaa.
Ei ole säälittävämpää. Kerro ystävälle/vanhimmille puheitsa ja jätä
EIkä ole!
"Jos jätät minut, tapan itseni!" Jos sun puoliso sanoisi noin!