Työnhakuvelvoite 4 paikkaa per kuukausi
Onhan tämä uusi aktiivimalli naurunalainen, yhtä naurunalainen kuin aktiivimalli ala Sipilä. Haet neljää työpaikkaa, ja jokaisesta sanotaan ei-kiitos, vedoten milloin ikään, kokemukseen, milloin mihinkin, lisäksi työnhakija ei voi syystä tai toisesta ottaa esim. yli 80 km työpaikkaa vastaan. Mikä helvetin idea tässä on, työntantaja ei ota töihin mihin itse ajattelis sopivansa ja työntekijä kieltäytyy, kun ei omasta mielestään ole alalle sopiva. Onhan tämä niin peräsuolesta kuin olla ja voi!
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on viimeinen päivä millon pitää hakea. Ongelmana vaan se ettei ole yhtään paikkaa mihin voisi hakea. Pitää ottaa eka huomautus.
Jul..auta! Miten uusavutonta! Haet vaikka mihin paikkaan mitä alueeltasi löytyy ja hanttihommiin niin ei tartte karenssia odottaa. Netti pullollaan etätöitäkin! Niistä vain jokin ja täts it. Suullinenkin käy vaateen täyttämiseen ainakin meillä täällä. Ilmoitat vain muka kaupassa ohimennen kysyneesi mukahommia...
Ei ihme että ollaan työttömiä kun ei edes loisia osata - jum...uta! Itse hommasin itselleni vai kerta 3kk velvoitteen jonka voi kuitata sekunnissa pois avaamalla vain suunsa 2 sanan ajaksi...
Hyvähän se kaupungista on huudella että hae mihin vaan. Ei täällä pikkukylässä ole mitään mitä hakea. Kaupat on jo kysytty.
Haet etätöihin muualle.
Voiko Helsingistä hakea etätöihin Turkuun?
Olen hakenut aina ne neljä työpaikkaa kuussa ja kyllä olen halunnut töihin. Mistään ei kuulu mitään ja mihinkään ei huolita ja silti lähimmäiset vttuilee kun mitään en tee. Mulla oli keväällä 3kk sopimus joka päättyi aikaisemmin huonon tilauskannan takia, hain nyt uudestaan sinne samaan tehdaspaikkaan ja ne sanoivat haastattelun jälkeen että eivät otakkaan nyt tottakai olin hämmentynyt, oilisvart toki suoraan sanoneet että olit vain pska tyyppi...nyt tuli taas hakuun samanen paikka ja hain jo vttuillessaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on viimeinen päivä millon pitää hakea. Ongelmana vaan se ettei ole yhtään paikkaa mihin voisi hakea. Pitää ottaa eka huomautus.
Jul..auta! Miten uusavutonta! Haet vaikka mihin paikkaan mitä alueeltasi löytyy ja hanttihommiin niin ei tartte karenssia odottaa. Netti pullollaan etätöitäkin! Niistä vain jokin ja täts it. Suullinenkin käy vaateen täyttämiseen ainakin meillä täällä. Ilmoitat vain muka kaupassa ohimennen kysyneesi mukahommia...
Ei ihme että ollaan työttömiä kun ei edes loisia osata - jum...uta! Itse hommasin itselleni vai kerta 3kk velvoitteen jonka voi kuitata sekunnissa pois avaamalla vain suunsa 2 sanan ajaksi...
Hyvähän se kaupungista on huudella että hae mihin vaan. Ei täällä pikkukylässä ole mitään mitä hakea. Kaupat on jo kysytty.
Haet etätöihin muualle.
Voiko Helsingistä hakea etätöihin Turkuun?
Totta kai voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä asu ketään muita? Kaupat ovat vain sinua varten?
Jos siellä asuu muita, voit hakea heiltä töitä.
Jotain järkeä jo näihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä oli, että jouduin kesällä hakemaan töitä, vaikka olin saanut viran. Mutta kun virka alkoi vasta elokuussa, olin kesän työttömänä.
T. Opettaja
Äkkiseltään järjetöntä, mutta jos miettii, että sitä ennen nautit työttömyyspäivärahaa, niin toki sama sääntö ja velvoite täytyy sinuakin koskea - siinä missä kaikkia muitakin. Eli työttömyyspäivärahan edellytyksenä on työnhaku. Lomailla voi toki aina omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vain 1 hakuvelvoite ja kyllä pitää jo ihan keksimällä keksiä mihin laitan avoimen hakemuksen.
Millä perusteella sulla on vain 1 työpaikan hakuvelvoite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ihme että ollaan työttömiä? Mun hakuvelvoite on 2 kuukaudessa. Sairauden takia on vaikea saada kevyttä työtä
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vain 1 hakuvelvoite ja kyllä pitää jo ihan keksimällä keksiä mihin laitan avoimen hakemuksen.
Millä perusteella sulla on vain 1 työpaikan hakuvelvoite?
Siksi koska täällä on niin vähän työpaikkoja ja mulla on sairaus joka rajoittaa, en pysty tekemään raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Itse hommasin itselleni vai kerta 3kk velvoitteen jonka voi kuitata sekunnissa pois avaamalla vain suunsa 2 sanan ajaksi...
Hommasit? Millä perusteella tuo keplottelu onnistuu?
Kukaan muu huomannut, että oman alan työpaikat olisivat kummallisesti vähentyneet tämän uuden työnhakuvelvoitteen tulon myötä? Mulla on nyt vaikeuksia saada täyttymään tuota neljää paikkaa kuussa, vaikka aiemmin haettavia paikkoja oli tyrkyllä joka kulmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu huomannut, että oman alan työpaikat olisivat kummallisesti vähentyneet tämän uuden työnhakuvelvoitteen tulon myötä? Mulla on nyt vaikeuksia saada täyttymään tuota neljää paikkaa kuussa, vaikka aiemmin haettavia paikkoja oli tyrkyllä joka kulmalla.
Mulla on vaikeuksia saada edes 1 työnhakuvelvoite täytettyä kun avoimia paikkoja vaan 7.
Voi hakea mitä työtä vaan niin ajattelin kerran kk laittaa hakemuksen presidentin linnaan. Niinistö on tämän lain itse hyväksynyt niinpä ei ole nokankoputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea mitä työtä vaan niin ajattelin kerran kk laittaa hakemuksen presidentin linnaan. Niinistö on tämän lain itse hyväksynyt niinpä ei ole nokankoputtamista.
Ei Niinistöllä varmaankaan, mutta sillä työkkärin virkailijalla varmasti on jotain sanomista. Haettujen paikkojenhan piti olla sellaisia, että hakijalla on realistiset mahdollisuudet saada työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Niinistöllä varmaankaan, mutta sillä työkkärin virkailijalla varmasti on jotain sanomista. Haettujen paikkojenhan piti olla sellaisia, että hakijalla on realistiset mahdollisuudet saada työ.
Kun on työkyvyttömäksi todettu 4 kertaa eikä pysty kävelemään jalkojen kiputilojen vuoksi edes lähikauppaan eikä mitään ammattia ole,työttömänä 25 vuotta ja eläkeikään on 3 vuotta. Ihmisten kanssa en ole tekemisissä. Työllistäköön presidentti, muualle eivät ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea minne vaan ei tarvi olla oma ala jos sellanen on. Ei kaikilla edes ole ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni on onnistunut saamaan työpaikan tällä mallilla?
Työllisyys on sen kuin kohentunut, eli kai aika monta on saanut töitä kun on hakenut, tai sitten hänet on ohjattu johonkin uravalmennukseen ja sitä kautta on järjestetty jonnekin kauppaan tai kirpputorille tai siivousfirmaan työpaikka.
Tai sitten on putsattu iäkkäämpiä pois, eläkkeelle. Mutta sehän ei nosta työllisyyttä, vaikka heidän kauttaan työttömien määrä vähenisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lukemaan te toimiston sivuilta miten se menee. Voi hakea mitä työtä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lukemaan te toimiston sivuilta miten se menee. Voi hakea mitä työtä tahansa.
Siellähän just sanotaan että pitää olla realistiset mahdollisuudet päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä oli, että jouduin kesällä hakemaan töitä, vaikka olin saanut viran. Mutta kun virka alkoi vasta elokuussa, olin kesän työttömänä.
T. OpettajaÄkkiseltään järjetöntä, mutta jos miettii, että sitä ennen nautit työttömyyspäivärahaa, niin toki sama sääntö ja velvoite täytyy sinuakin koskea - siinä missä kaikkia muitakin. Eli työttömyyspäivärahan edellytyksenä on työnhaku. Lomailla voi toki aina omaan piikkiin.
Pykälien mukaanhan nämä menee. Onneks lomailla voi myös verommaksajien piikkiin kun lähettää niin paskoja hakemuksia ettei kukaan palkkaa.
Eikös haettavien paikkojen pitänyt olla yrityksiä eikä mitään yksityishenkilöitä?