Ärsyttää esimiehen jatkuva viestittely vapaapäivinä
Olen osa-aikatyössä, ihan omasta tahdostani. En halua tehdä enempää työtä, mutta esimies ahdistelee jatkuvasti kyselemällä töihin vapaalla ollessani.
Työsuhteen alussa olen ilmoittanut, että en halua tehdä kuin max. 3 päivää viikossa töitä. Nyt kuitenkin ahdistaa se, että kun esimies jatkuvasti kyselee ylimääräisiin töihin ja minä en halua niitä tehdä.
Miten saisin rauhassa viettää vapaa-aikani? Onko vapaapäivänä pakko mennä töihin ja onko pomon viesteihin pakko vastata?
Kommentit (7)
Viesteihin ei tarvi vastata. Ylimääräisiä töitä ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Viesteihin ei tarvi vastata. Ylimääräisiä töitä ei tarvitse tehdä.
Esimies on sellainen, että osaa kyllä sitten jatkossa olla todella v*ttumainen jos ei vastaa.
Oletko ydinvoimalan vuoropäälikko ? Koska jos et ole saa työvoimaa maksamalla palkkaa.
Ei sentään lähettele kikkelikuvia? Taitaa olla esinainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään lähettele kikkelikuvia? Taitaa olla esinainen.
Joo, ei lähettele. Esihenkilö se oikea sana nykyisin taitaa olla, mut kun on tottunut käyttämään tuota esimies sanaa.
Itse vastasin ehkä kerran lyhyesti ja ytimekkäästi, että työsopimuksessa on tämä määrä työpäiviä ja se on se määrä, jonka pystyn tekemään, joten en ota vastaan ylimääräisiä vuoroja. Ei sen enempää selityksiä miksi näin on. Jotkut tekee mielellään lisävuoroja, joten voi olla tarpeellista kerrata oma tilanne myös esimiehelle.