Ai että ärsyttää ihmiset jotka eivät vastaa tuntemattomiin
Numeroihin... Minä jos jättäisin vastaamatta, niin olisi moni asia jäänyt hoitamatta.
Jäi muuten nyt palkkaamatta ihminen, joka olisi halunnut meille töihin, kun ei vastannut useisiin soittoihin.
Hän itse oli ystävänsä kautta kuullut työpaikasta joka ei julkisessa haussa ja ystävä antoi hänen luvallaan numeron mihin voin ottaa yhteyttä.
No nyt sitten itkua tuhraa ettei hän tiennyt vastata, kun ei vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin.
Eikä meillä ole edes salainen nro eli olisi voinut tarkistaa kuka prkle soittelee.
Nyt on palkattu toinen...
Ja en ala laittelemaan viestejä, kun oli sovittu jotta soitan hänelle.
Kommentit (93)
Jos on hakenut työpaikkaa ja on sovittu että sieltä soitetaan, niin kyllä silloin vastataan puhelimeen ja otetaan riski että siellä saattaakin olla puhelinmyyjä, hui. Jos työpaikka menee tuon takia ohi niin se on voi voi. Siinä miettimistä ensi kertaan.
En minäkään muuten vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta jos odotan jostain soittoa toki silloin vastaan. Mitå tåmä tyyppi oikein ajatteli jos tiesi että mahdollisesta työpaikasta soitetaan eikä silti vastaa? Omaa tyhmyyttä.
Vinkki numero 1:
Laita puhelinnumerosi salaiseksi, siten, että puhelinnumerosi näkyy sille jolle soitat, mutta puhelinnumeroasi ei saa numerotiedustelusta.
Sitten puhelinnumero tiedoksi vain läheisimmille, sukulaiset ja ystävät.
Turhat soittelut vähenee tällä tavoin varsin paljon, ja tuntemattomasta numerosta tulevia puheluita tulee aniharvoin. Tällöin voi tavallaan olettaakin että siellä on ehkä jokin viranomainen tmv. soittamassa, joille ainakin asiansa hoitava osa kansasta voi vastailla ilman suurta stressiä.
Tämä näin omalla kokemuksella, eli kun numeroni joskus vaihdoin, silloin laitoin numeron myös salaiseksi, on täysin sattumanvaraisuuteen perustuvat kaupustelupuhelut vähentyneet todella paljon, ja jos jotain puheluita tulee, ne on yleensä johonkin olemassaolevaan asiakkuuteen liittyviä puheluita.
Tehkää Robinson sopimus niin puhelinmyyjät ei vaivaa
En itsekään pidä tyhjänpäiväisistä soitteluista, tekstiviesti on paras tapa! Eikä TODELLAKAAN pidä vastata kaikkiin outoihin numeroihin!
Vastaan aina, paitsi ulkomailta tuleviin huijausnumeroihin. Esimerkiksi lapset voivat soittaa jonkun kaverin puhelimesta, jos akku loppu tai iäkkäillä vanhemmillani voi olla joku hätä ja naapuri tai sairaala soittaa. Jos myydään jotain, suljen puhelimen ja laitan numeron estoon. Muistan vielä hyvin ajan, kun ei ollut kännyköitä ja ei nähnyt, kuka soittaa. Silloin vain reippaasti nostettiin luuri ja vastattiin tietämättä kuka siellä toisessa päässä on.
Siinähän ärsyttää. Hajoa vitutukseesi
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaikeaa on viestin laittamisessa? Melkoinen uhmaikäisen asenne. Kertookohan se firmasta laajemmin?
Katsoisin itse, että jotain hämärää on jos ei tekstaria voida laittaa, jos oikeasti joku ihminen halutaan saada kiinni. Tuntemattomat numerot hämärähommia.
Naurattaa nämä jotka soittaa kerran ja "ei saatu kiinni..."
Varmaan niilllä jotka eivät vastaa ei ole lapsia tai muita ihmisiä tai asioita vastuullaan. En ikinä jätä vastaamatta puhelimeen, eihän koskaan voi tietää mitä on santtunut.
Jos tullut puhelu niin saatan katsoa onko joku markkinointinunero, jos ei niin soitan takaisin.
Eiköhän sitä työnantajalla ole muutakin päässä vialla sitten. Ole kiittollinen sitä, ettei kallosi ole jo murskana.
Ilmoitan heti työkkärille ne jotka eivät vastaa puheluun mahdollisesta työpaikasta!
Siinähän ärsyynnyt.
Jouduin 💩päiden takia vaihtamaan puhelinnumeroni sekä laittamaan sen salaiseksi enkä aio enää koskaan tavoistani poiketa.
Jos on tärkeää asiaa, jokainen tuntemani tuntemattomasta numerosta soittanut osaa ja viitsii laittaa viestin josta tiedän mahdollisesti soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ai että minua ärsyttää sitten mahottomasti ihmiset, jotka soittelevat tuntemattomista numeroista, eivätkä ymmärrä jättää vastaajaan mitään viestiä asiastaan, jotta voisin tarvittaessa soittaa heille takaisin! Ellei viestiä, en soita myöskään vastasoittoa! Kyllä osaa olla yksinkertaisia soittajia! Miksi heille on annettu liian vaikeita tehtäviä ja puhelin?
Esim. meillä sairaalassa on kiellettyä jättää vastaajaan viestejä potilaille, salassapitoasioiden takia. Myöskään tekstareita ei lankapuhelimistamme voi lähetellä. Joka ainoa työpäivä on nykyään näitä, jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin. Sitten itkevät kun ei ole soitettu, vaikka olisi montakin kertaa yritetty. Ja tietävät kyllä odottaa soittoa. Tämä on muutaman viime vuoden aikana tullut ilmiö, ettei vastata. Meidän numero ei voi olla näkyvissä, koska sitten potilaat alkavat soittaa suoraan siihen, eivätkä sihteerien numeroon.
Kyllä kaikilla firmoilla ja julkisilla palveluilla näkyy numero. En kyllä ymmärrä miksi ei pitäisi näkyä ja ymmärrettävää, jos joku ei halua vastata tuollaiseen. Ja tosiaan tekstareita voi sitten aina lähettää perään. Tuskin mitään tärkeää jää puimatta, jos ei vastaa.
Oma numeronikin on joskus mennyt tuntemattomaksi, vaikka en ole sitä varta vasten asettanut niin, että ei näkyisi vastaanottajalle. Ihmeelliesti itsestään mennyt tuohon tilaan ja ihmeellisesti sen takia, että tuo on aika monen mutkan päässä tuo asetus eli ei pitäisi mennä helposti vahingossa päälle.
No oli miten oli, on saattanut olla niin, että joku läheinen ei ole vastannut, jos soitan tuntemattomasta, mutta jos en saa kiinni jotain, laitan tekstaria perään.
Vierailija kirjoitti:
"No se on Paula täältä Energia K*setuksesta moi! Teidät on valittu 1000000000000 ihmisen joukosta *tirsk* ja haluaisimme tarjota teille edullista sähkösopimusta *huutonaurua taustalla*. Saisinko hetunne jotta saataisiin sopimusasiat tehtyä valmiiksi nyt heti. Hintamme on vain 0,02 senttiä *kovempaa huutonaurua taustalla* kilowattitunnilta ja sopimus kestää 10 vuotta *itkunsekaista naurua*. Hinta pysyy samana *tirsk* koko sopimuskauden ajan mutta voimme muuttaa sitä yksipuolisesti ilman ennakkovaroitusta."
Toki vielä, jättämällä vastaamatta hyväksyt tarjouksemme ja toimitusehtomme 🙄
Puhelinmyynti on pilannut vastaan kaikkiin puheluihin kulttuurin.
Paitsi korona aikana oli ihmeellistä. Tuntemattomista numeroista soittoja ja kyselyjä terveysasioista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hakenut työpaikkaa ja on sovittu että sieltä soitetaan, niin kyllä silloin vastataan puhelimeen ja otetaan riski että siellä saattaakin olla puhelinmyyjä, hui. Jos työpaikka menee tuon takia ohi niin se on voi voi. Siinä miettimistä ensi kertaan.
Toisaalta voi tulla yllättäviä esteitä. Esimerkiksi jos itse tai lapsi sairastuu. Silloin ei lääkärin vastaanotolla kyllä pysty vastaamaan. Eli olisi se työnantajankin vähän nähtävä vaivaa ja koettaa myöhemmin vielä toistamiseen. Tai ainakin laitettava se viesti perään jossa pyydetään soittmaan takaisin, jos ei itse uskalla toistamiseen soittaa, hui.
Salattuihin numeroihin vastaan, koska sellaisista mulle on soitettu vaan terveydenhoitoon liittyvissä asioissa. Jos taas vieras numero soittaa, en vastaa, mutta tarkistan numeron aina finderista ja googlesta. Pääsääntöisesti kyse on lehtimyyjistä tms., joskus ei ole soittaja sillä selvinnyt ja olen soittanut takaisin, mutta jotain nekin on aina kaupanneet.
Minulle tulee n. 1 soitto/kuuk. Tahti on rauhoittunut viime aikoina. Minä soitan n. 2 puh. /kuuk. Tahti on rauhoittumassa. -Lähestyvässä sukupuutossa saa osakseen vähemmän häiritsevia soittoja.
Et osaa tekstiviestiä laittaa?