Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että ärsyttää ihmiset jotka eivät vastaa tuntemattomiin

Vierailija
26.09.2022 |

Numeroihin... Minä jos jättäisin vastaamatta, niin olisi moni asia jäänyt hoitamatta.
Jäi muuten nyt palkkaamatta ihminen, joka olisi halunnut meille töihin, kun ei vastannut useisiin soittoihin.
Hän itse oli ystävänsä kautta kuullut työpaikasta joka ei julkisessa haussa ja ystävä antoi hänen luvallaan numeron mihin voin ottaa yhteyttä.
No nyt sitten itkua tuhraa ettei hän tiennyt vastata, kun ei vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin.
Eikä meillä ole edes salainen nro eli olisi voinut tarkistaa kuka prkle soittelee.
Nyt on palkattu toinen...

Ja en ala laittelemaan viestejä, kun oli sovittu jotta soitan hänelle.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lankapuhelinajan kasvatti, joten en osaa kuin ihmetellä sitä, miten vaikeaa on vastata puheluihin. Kun sen puhelun saa myös katkaistua helposti tarvittaesa.

Lankapuhelinaikana ei todellakaan ollut oletus, että jokainen päivystäisi jatkuvasti puhelimen äärellä.

Vierailija
82/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap koskaan kuullut että on olemassa myös semmoinen viestintämuoto kuin tekstari. Useimmat lukee ne kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa on viestin laittamisessa? Melkoinen uhmaikäisen asenne. Kertookohan se firmasta laajemmin?

Katsoisin itse, että jotain hämärää on jos ei tekstaria voida laittaa, jos oikeasti joku ihminen halutaan saada kiinni. Tuntemattomat numerot hämärähommia.

Naurattaa nämä jotka soittaa kerran ja "ei saatu kiinni..."

Kerrankin eräs lääkäri oli kirjannut että äitiä yritettiin tavoittaa ja oli soittanut tasan kerran. En soittanut takaisin koska tuskin olisin tavoittanut (lääkäreillä hyvin rajoittunut aika olla puhelimessa) oletan että jos oikeasti tärkeä asia lapseen liittyen olisi soittanut uudestaan vaikka joku toinen päivä. Eikä se vissiin ollut tärkeä kun ei soitettu.

Ei itseäni tuo kirjaus kyllä haitannut tippaakaan

Silloin meni jo vähän yli kun sama lääkäri kirjasi että en ollut ilmoittanut ajan perumisesta, vaikka olin.

Henkilökohtaisesti ei haittaa kyseisen lääkärin epäamattimaisuus kirjauksissa, mutta saattaahan tuo olla vähän haitallista ajatellen sitä jos jotkut muut lukevat noita kirjauksia, joten pyysin korjaamaan.

Ihmetyttää myös ne tekstarit missä ilmoitetaan jotain mutta samaan syssyyn lukee, että et voi vastata tekstarilla takaisin. Hohhoijaa, sitten pitää alkaa soitella takaisin ja etsiä numeroita jos on jotain kysyttävää tekstariin liittyen. Eibpitäisi olka mahdollista lähettäö tekstareita mihin ei voi vastata. Erii asia sitten ne missä vahvistetaan joku sovittu aika tai tilaus, joka on jo sovittu puhelimitse.

Vierailija
84/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vastannut enää aikoihin. Puheluja tulee parhaimmillaan lähemmäs 10 päivässä. Mulla on muutakin tekemistä kuin russuttaa tyhjänpäiväisyyksiä jonkun myyjän kanssa, tai selittää kusettajalle etten aio antaa rahaa vaikka tietokoneeni olisikin vaarassa.

Miten voi noin paljon tulla "asiattomia" puheluita? Mulle ei ees joka viikko myyjät soittele enkä ole mitään estoja laittanu. Henkilökohtanen puhelin voi olla parikin päivää ettei kukaan siihen soita.

En tiedä. Pahimpaan korona-aikaan niitä tuli helposti 20 päivässä. Nyt tilanne on rauhoittunut ja keskimäärin tulee 5 puhelua päivässä. Tänään on tullut 3, eikä se tähän jää.

Vierailija
85/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli sovittu eli odotettavissa nimenomaan työpaikqsta soittoa tuntemattomasta numerosta, niin huono juttu ap:lle.

Näin yleensä en rankkaisi hirveän korkealle työnantajaa, joka soittaa tuntemattomasta numerosta. Jopa Kela ja terv. viranomaiset eivät soita tuntemattomasta numerosta.

Niistä takaisinsoittopuheluista en tiedä miten on, mutta ei pitäisi viralliset puhelut tulla tuntemattomista numeroista. Monet varmaan vastaavat niihin, jos osaavat nimenomaan odottaa puhelua, mutta muuten ei kannata vastata. Esim. ymmärrän jos joku jättää vastaamatta illalla tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Jos se oli joku virallinen puhelu, kannattaisi viranomaisen tarkistaa puhelin käytäntöjään. Itseasiassa tuollaiset takaisinsoittopalvelut mahdollistavat aika hyvin kaikenlaisen puhelinpränkkäyksen. En selitä enempää mitä tarkoitan, mutta rikollistahan se on jos esitetään viranomaisia.

Olen ohjeistanut lapsiakin olemaan vastaamatta näihin tuntemattomiin numeroihin, niin säästyvät pas...kan jauhannalta ja pas..kiaisilta. Monet ovat vain "ylikunnollisia" ja luulevat että joo vastattava on. Itse olen sen verran röyhkeä että vaikka olisi ihan oikea puhelu, jos siellä toisessa päässä alkaa olemaan pas..kanjauhantaa esitän, että puhelu menee katki ja akku loppu.

Vierailija
86/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli sovittu eli odotettavissa nimenomaan työpaikqsta soittoa tuntemattomasta numerosta, niin huono juttu ap:lle.

Näin yleensä en rankkaisi hirveän korkealle työnantajaa, joka soittaa tuntemattomasta numerosta. Jopa Kela ja terv. viranomaiset eivät soita tuntemattomasta numerosta.

Niistä takaisinsoittopuheluista en tiedä miten on, mutta ei pitäisi viralliset puhelut tulla tuntemattomista numeroista. Monet varmaan vastaavat niihin, jos osaavat nimenomaan odottaa puhelua, mutta muuten ei kannata vastata. Esim. ymmärrän jos joku jättää vastaamatta illalla tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Jos se oli joku virallinen puhelu, kannattaisi viranomaisen tarkistaa puhelin käytäntöjään. Itseasiassa tuollaiset takaisinsoittopalvelut mahdollistavat aika hyvin kaikenlaisen puhelinpränkkäyksen. En selitä enempää mitä tarkoitan, mutta rikollistahan se on jos esitetään viranomaisia.

Olen ohjeistanut lapsiakin olemaan vastaamatta näihin tuntemattomiin numeroihin, niin säästyvät pas...kan jauhannalta ja pas..kiaisilta. Monet ovat vain "ylikunnollisia" ja luulevat että joo vastattava on. Itse olen sen verran röyhkeä että vaikka olisi ihan oikea puhelu, jos siellä toisessa päässä alkaa olemaan pas..kanjauhantaa esitän, että puhelu menee katki ja akku loppu.

Tuntematon numero tarkoittaa yleiskielessä numeroa jota ei ole tallennettu omaan yhteystietoluetteloon. Salainen numero on eri asia. Lukihan jo aloituksessakin näin:

"Eikä meillä ole edes salainen nro eli olisi voinut tarkistaa kuka prkle soittelee.

Nyt on palkattu toinen..."

Vierailija
87/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että minua ärsyttää sitten mahottomasti ihmiset, jotka soittelevat tuntemattomista numeroista, eivätkä ymmärrä jättää vastaajaan mitään viestiä asiastaan, jotta voisin tarvittaessa soittaa heille takaisin! Ellei viestiä, en soita myöskään vastasoittoa! Kyllä osaa olla yksinkertaisia soittajia! Miksi heille on annettu liian vaikeita tehtäviä ja puhelin?

Esim. meillä sairaalassa on kiellettyä jättää vastaajaan viestejä potilaille, salassapitoasioiden takia. Myöskään tekstareita ei lankapuhelimistamme voi lähetellä. Joka ainoa työpäivä on nykyään näitä, jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin. Sitten itkevät kun ei ole soitettu, vaikka olisi montakin kertaa yritetty. Ja tietävät kyllä odottaa soittoa. Tämä on muutaman viime vuoden aikana tullut ilmiö, ettei vastata. Meidän numero ei voi olla näkyvissä, koska sitten potilaat alkavat soittaa suoraan siihen, eivätkä sihteerien numeroon.

Miksi ei vastaajaan voi muka sanoa että "tavoittelimme sinua sairaalasta"?

Tiedätkös kuinka paljon puheluja lääkärit ja hoitajat joutuu sairaaloista soittamaan omaisille selvittääkseen potilaan asioita. Jos kaikille pitäisi lähettää viesti etukäteen, niin siinä menisi työaikaa paljon hukkaan. Ja voipa siinä joskus olla kyse siitä omaisen hengestäkin. Ja kaikki vain näitten turhamaisten ihmisten vuoksi, jotka ei viitsi vastata puhelimeensa.

Latatko sä omaisen syyksi sen, ettei lääkäri osaa pelastaa jonkun henkeä, koska omainen on koulutuksessa tai vaikka suihkussa just sillon kun yritetään soittaa? Tämän takia ihmisten kannattaa antaa terveystiedot näkyville kaikille hoitoryhmille. Kunnalliset, yksityiset jne. Kyllä se hoitohenkilökunta sit näkee koneelta, et on yksityisellä määrätty joku resepti ja onko sitä edes haettu.

Vierailija
88/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pösilöä joka tietää odottaa yhteydenottoa työpaikasta eikä vastaa tuntemattomaan numeroon ei kyllä kannata palkata. Ole ap tyytyväinen että väistit virherekrytoinnin.

Vierailija
89/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista pösilöä joka tietää odottaa yhteydenottoa työpaikasta eikä vastaa tuntemattomaan numeroon ei kyllä kannata palkata. Ole ap tyytyväinen että väistit virherekrytoinnin.

Entä jos se pösilö istui vessassa/oli suihkussa/lääkärissä/muussa tärkeässä tehtävässä? Kaikilla kun se puhelin ei todellakaan ole liimattu käteen.

Jos soittaja ei vaivaudu jättämään viestiä, niin pitäköön tunkkinsa. Hyvin epäämäräiseltä vaikuttavaa toimintaa.

Vierailija
90/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Minulla on sama linja. Ne minulle tärkeät numerot on valmiiksi tallennettuna kännykkään ja jos olen tekemissä esimerkiksi jonkun uuden firman kanssa, tallennan heidän numeronsa jatkoyhteydenottoja varten. Jos on muuten tärkeää asiaa, niin kannattaa jättää tekstiviesti. Sama koskee myös tuttuja numeroita, joihin ei ole epähuomiossa ehtinyt vastata. On parempi jättää selventävä tekstiviesti kuin alkaa pommittaa toistuvilla puheluilla lyhyen ajan sisällä.

Vierailija
91/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ärsyttää. Hajoa vitutukseesi

Sä oot tainnut jo hajota 🙄

Vierailija
92/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tätä päivää soitella tuntemattomille ilman että laitetaan viestiä ensin. Noin toimittiin 2000-luvulla, mutta nykyään puhelinmarkkinoinnin lisääntyessä jokainen aikaansa seuraava tajuaa että kylmäsoitoilla ei hoideta normaaleita asioita. Ensin laitetaan viesti ja kerrotaan mitä asia koskee, ja vastaanottaja voi sitten oman harkinnan mukaan joko soittaa takaisin tai vastata viestillä. Se on kohteliasta ja nykyaikaista puhelinkäyttäytymistä. Pitää muuttua maailman mukana eikä jämähtää monen vuosikymmenen takaisiin toimintatapoihin.

Tämä on kyllä niin ajanhaaskausta että. Jos on tilanne, että ei voi vastata puheluun, kun soitetaan, niin sitten soittaa takaisin tai unohtaa koko jutun. Mä en ainakaan rupea etukäteen ilmoittamaan kenellekään soittoaikeistani. Monet asiat on vain helpointa ja nopeinta hoitaa kerralla kuntoon puhelimessa, kun käydä viestittelyä esim. whats appissa. Soitolla oikeasti säästää myös aikaa. 

Nykyään ihmiset eivät ilmeisesti "uskalla" jutella puhelimessa toisensa kanssa, kun kaikki asiat pitää viestitellä.

Kannattaa miettiä asioita myös muiden kannalta ja yrittää säästää myös heidän aikaansa. Jos itse soittaisin takaisin jokaiseen puhelimeeni tulleeseen puheluun menisi päivässä ihan tuhoton määrä aikaa soittelemiseen ja suurin osa puheluista olisi sellaisia joiden kanssa asioidessa joutuisin vielä varomaan huijatuksi tulemista. Ei se oikeasti ole kovin hankalaa lähettää viestiä jossa lukee vaikka "Haluaisin jutella kanssasi asiasta xx, sopiiko jos soitan sinulle iltapäivällä? Voit myös soittaa minulle takaisin." Voit jopa säästää omaakin aikaasi, saat asiat etenemään ja olet tehokkaampi työssäsi kuin silloin kun uhmakkaasti ylläpidät vanhentuneita toimintatapoja.

Minä en välttämättä edes olisi lukenut sitä tekstiviestiä ennen iltapäivää, todennäköisesti olisin huomannut sen vasta illemalla. En myöskään tsekkaa WhatsAppiin tulleita viestejä kuin ehkä kerran päivässä, ellei ole joku tärkeä keskustelu menossa jonkun kanssa (harvemmin on). Mulla on kaikki muut toiminnot täysin äänettömällä paitsi puhelimen soittoääni.

Vierailija
93/93 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omapahan on menetyksensä, jos joku tärkeä puhelu menee tuosta syystä ohi.