CV:sta. Kannattaako tyokokemuksiin laittaa esim. jotain kaupan kassana oloa, siis jos hakee nyt akateemisena toita. Laitetaanko
cv:n loppuun oma nimi jos se lähetetään sähköpostilla?
Kommentit (5)
kyllä minä olen niputtanut ikivanhat työkokemukset " asiakaspalvelutyön" alle. Nimenomaan siksi, että osoitan, että minulla on kokemusta ja näkemystä asiakaspalvelusta. Tietysti, kun cv ajan mittaan paisuu, niin sitten ne voi jättää pois.
Itse mainitsen CV:ssä kesätyöt vain yleisesti enkä ala selvittämään niiden sisältöä kovin tarkasti, sillä eivät liity millään tavalla omaan alaani. Ne kannattaa kuitenkin lyhyesti mainita vaikka yhdellä rivillä tyyliin vuosi, työnantaja ja tehtävä. Tai jos on ollut monta kesää samassa paikassa (kuten minä), mainita vain että kesinä xx-xx siellä-ja-siellä.
Ilmoitan vaan haetun työn kannalta relevantin tiedon. Loput voin kertoa haastattelussa.
Olin töissä rekrytoijana ja ainoa mikä oikeasti hakijoissa kiinnosti oli 3 viimeisintä työpaikkaa ja koulutus. Nuo tärkeimmät asiat siis selkeästi esille + kaikki muu mitä pitää tärkeänä (ketään ei oikeasti kiinnosta ala- ja ylä-asteet tai lukiotkaan...) johonkin kohtaa muuten.
Ehkäpä esimerkiksi ilmaisu- tai kuvataitopainotteisuus tai eliittilukio (josta valitsija saattaa olla itsekin valmistunut ja kuuluu siis samaan hyvä veli -verkostoon) kannattaa mainita.
Mulla on jaoteltu erikseen CV:ssä keskeinen työhistoria, joka on laveammin esillä ja josta olen selittänyt työtehtävien sisältöä ja sitten muu työkokemus, jossa juuri nämä kaupan kassat yms.
Olen usein saanut haastattelussa positiivisen kommentin siitä, että olen tehnyt töitä (kesätöitä yms.) nuoresta alkaen. Siksi pidän ne mukana.