Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Joulunpalleroiden tiistaipino*****

31.10.2006 |

En vielä pinoa löytänyt, joten tänne pinoutumaan.

Nyt suihkuun ja kaupungille, joten palaillaan myöhemmin.

Niisku

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tätä on odotettu. Sataisipa oikein kunnolla lunta niin saadaan kunnon nietokset =)

Eilen oli sitten ensimmäiset pari tuntia synnytysvalmennusta. Meitä oli kiva, pieni ryhmä. Aikas nuoria kaikki. Tai musta tuntui että mua nuorempia. Puhuttiin itse synnytyksestä ja kivunlievityksistä ja lopuksi katsottiin synnytysvideo. Ei ollut mitenkään hirveää katsottavaa, kun muistelee joskus muinoin kun on nähnyt niin ne oli aika järkkyjä. Tässä synnytys oli aika helppo eikä yhtään pelottava niinkun itsekin kuvittelin. Se kyllä vei omat pelkoni, olen jännittänyt aikalailla. Maha välillä sekaisin siitä =) Enköhän selviä siitä, niinkuin muutkin ovat selvinneet. Uskoisin.

Omaa napaa: vatsa senkun kasvaa kokoa ja tuntuu ettei mitkää talvitakit mahdu kunnolla päälle, onneksi sattuu olemaan yksi hieman isompi jota saa sitten loppuaikana käyttää. Vielä joten kuten mahdun yhteen jota käytän. Aina toivoo ettei vetskari vaan repee, niin pömpöttää vatsa =) Ruokahalu on siis kerrassaan mahtava, koko ajan jääkaapin ovet käy. Jatkuvasti pitäis napostella jotain, alkaa käymään kukkaron päälle jo tää jatkuva syöminen. Painoakin on kertynyt jonkun verran jo. Onneksi näyttää kaikki kasautuvan vaan vatsan seudulle. Syön kyllä terveellisesti, harvemmin mitään herkkuja, mutta silloin kun niitä syön niin syön kunnolla ja sitten menee taas pitkä aika kun mikään maistuu. Kerralla maha täyteen makeaa =) hih

Huomenna aamulla olisi aika neuvolaan. Mitäköhän masukille kuuluu, en ole kuulostellut pitkään aikaan, no saa huomenna sitten tietää lisää kun kuunnellaan. Mukavasti kyllä elämöi masussa, taitaa tällä hetkellä kyllä huilia kun ei juurikaan tunnu potkuja. No oltiinhan sitä päiväkävelyllä äsken joten tarrautunut hyvään kohtaan jossa vetelee sikeitä =)

Nyt on päiväkahvien aika, mukavaa tuiskuista päivää kaikille.

sonette ja minimönkijä 32+4

Vierailija
22/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, alkoi nimittäin tehdä mieli jotain toffeevanukasta tms ällömakeaa, maitoista ja kylmää... *kuolaa* Eli minullakin on nyt iskenyt se makeanhimo (josta ei alku- ja keskiraskaudessa ollut tietoakaan!), tosin makean lisäksi voisin syödä lähestulkoon mitä vain :P Huomenna on neuvola, sittenpä nähdään, mikä on painon kehitys :D

Täällä pyryttää taivaan täydeltä. Mies on menossa esikoisen kanssa Ti-Ti Nallen konserttiin ja minä aion ottaa sillä aikaa hyvin ansaitut nokoset ;). Tässä vielä linkki tuohon toiseen tonttujen tiistaipinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8729139&p=1&tmode=1&smode…

Tinuri, jo toisessa pinossa tänään :) Rvt edelleen 33+3, jos oikein muistan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean reissu suoritettu! Keittiö saatiin ostettua/tilattua ja itsellä rahaa meni vain 26¿, ikinä en ole noin edullisesti siitä kaupasta ulos päässyt.

Vauva sai huppupyyhkeen ja huovan. Mies tuliaisiksi pitkän kenkälusikan ja pahvilaatikot kannella cd-levyjä varten. Minä söin tuliaiset jo siellä, lihapullat ofcourse. Daim-kakun jätin suosiolla sinne. Tosin ajattelin, että se olisi loistavaa vierasvaraa, mutta tiedän, että se kakku tulisi syötyä pakastimesta parempiin suihin... Onneksi päästiin kotiin ennen kauheata lumimyräkkää, kolmostiellä 7-kymppiä oli jo kova nopeus.

Tinuri: Apteekista ostin ihan PARAMAXia, oli painovirhe päässyt tekstiin. Auttaa selkeästi jonnin verran, nytkin olo on jopa kohtalainen, vaikka on ostoshelvettireissu takana.

Onkos Heinistä kuulunut mitään vähään aikaan? HUHUU!!! Toivottavasti kaikki on okei.

Kai se on lähdettävä lumitöihin, muuten ei ovi kyllä aamulla aukene!

Mies on tulossa Espoon perukoilta, toivottavasti pääsee ilman haavereita kotiin. Onneksi autossa on uudet kitkarenkaat, ne on omiaan tällä kelillä.

Kirsikka ja aarre

Vierailija
24/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä yks lisää jolla hirveä makean himo. Just tänään ostin cittarista irtokarkkipussin ja jotain leivoksia missä semmosta valkoista kuorrutusta päällä.

Tuntuu olevan tuskaa autoon nousu ja pois kun niin kauheet liitoskivut ja muutenkin selkäsärkyä. kyllä jo kohta rupeaa toivomaan että syntyis jo.. Lisäksi on välillä niin huono olo ja väsyttää kauheesti.

Ostin Floradix rautajuomaa joka sopii herkällekin vatsalle kun obsidan ei oikein sopinut minulle.

Tänään ärsytti kun piti olla lääkäri niin eikös terveydenhoitaja soittanut aamulla että lääkäri on sairas,no viikon päästä sitten uudestaan..

Itsekin mietin että ei oo Heinistä nyt hetkeen kuulunut.

34+6

Vierailija
25/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nyt laittaa, vaikka aikeissa olikin vain lukea tämä pino ja olla kirjoittelematta mitään.

Taitaakin olla lähtö lähellä! Jännää! Kuten muutkin ovat sanoneet, viikkoja ja kokoa on kuitenkin jo aika turvallisesti koossa. Pääsit hyvin kuitenkin tänne saakka, kun aikaisinhan sulla nuo supparit yms alkoi vaivaamaan! Olet ajatuksissa. Tulehan kirjoittelemaan tuntemuksia ja muuta aina kun vaan kerkeät. Sekä ennen että jälkeen synnytyksen. Mielenkiinnolla luetaan kuulumisiasi! Paljon onnea matkaan kun hetki koittaa!

UM 34

Vierailija
26/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*dementoitunut juntti*

PÄIVIKILLE täältä myös paljon ajatuksia, taidat olla seuraava nyyttinsä syliin saava! Hurjasti tsemppiä!

Tinuri, palaa jo kolmatta kertaa pinoilemaan... (Ja mitähän unohtui taas?)

Vierailija
27/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Joulunlapsi ja Hyrre kommenteista PT vauvan kääntämisestä!

Päivikille tsemppiä kovasti!

Tosiaan, missä Heini luuraa??

Jouluodotus 32+5

Vierailija
28/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein sydäntä lämmitti kun Kirsikkka ja Nasutin huhuili, tulin nopeasti vastaamaan, että kunnossa ollaan. Pinoja luen ahkerasti, mutta tuntuu ettei oikein kuulu mitään uutta, ja kyljellään välillä hankala kirjoittaa... Huomenna sairaalassa kontrolli, sit tietää onko supistukset taas tehneet jotain. Luulenpa että tässä käy niin että kärvistelen yliaikaa loppujen lopuksi...

Makeanhimo mulla on ollut ihan kauhea, olen joka päivä syönyt paljon karkkia, lähinnä suklaata ja niitä suklaamousseja. Tänään en ole syönyt, pitäidyn porkkanassa ja mandariineissa. Pelkään isokokoista lasta..

Päivikki tsemppiä jos synnytys tosiaan jo lähellä. Ja kaikki me muutkin, tsemppiä meille, kyllä tässä rupeaa olo kangistumaan. Ei tiedä aina pitäiskö nauraa vai pitäiskö hymyn hyytyä kun pitää niin miettiä mitä voi pukea päälle ja laittaa jalkaan, että niiden kanssa selviää.

t. Heini jotakuinkin rv 32

Vierailija
29/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ottaa päähän, kun anoppi toivoo niin avoimesti meille tyttöä!! Toi äsken neulomansa valkoisen villatakin, jossa vaaleanpunaiset napit!! Sanoi vielä että voi että kumpa olisi tyttö!!

Myös mun porukat ovat tehneet selväksi, että poikia suvussa jo on, nyt tytön vuoro.... harmittaa pienokaisen puolesta, mulla poikaolo enemmän ja nyt tuntuu että koko suku pettyy kun pieni syntyy.....

eipä muuta, piti tulla tämäkin tänne purkamaan. Sapettaa. Onneksi mies tuo kohta kaupasta niitä VANUKKAITA, mistä oli puhe. Jospa syöminen piristää oloa....

Nyt saunaan.

äk

Vierailija
30/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin illalla vielä uudelleen kuopuksen kanssa ulkona lumimyräkässä ja enkös sitten kompastunut johonkin oksaan tai puun juureen...Kaaduin suoraan vatsalleni, onneksi sain hieman käsiä alle, joten vain vasen puoli vatsaa kopsahti maahan. Pelästyin ihan hirveesti! Nyt olen seuraillut vauvan liikkeitä koko illan ja vauva on ainakin jonkun verran liikuskellut. Huh! Toivottavasti selvisin säikähdyksellä ja kaikki ok huomennakin. Hyvä, että huomenna on neuvola niin kuulee sitten sydänäänetkin.

Äitikuu: Mua ärsyttää aivan sama asia. Meillä on nyt kaksi poikaa, joten suku odottaa jos nyt olis tyttö. Appivanhemmat ovat sanoneet, että kyllä se nyt ON TYTTÖ. Anoppi oli laskenut, että hänen suvun puolella on nyt jo niin monta poikaa, että tytön kuuluu nyt tulla!!! Ärsyttää tuollaiset puheet, kun itse toivoo vaan, että kaikki menisi hyvin ja vauva olisi terve. Tokihan sitä tytön kahden pojan jälkeen voisi ottaa, mutta pieni poika on yhtä tervetullut. Ultrassakin kyllä vilahti sen verran, että ihme jos tytöllä sellainen tappi on jalkovälissä..;)

Tuuti melkein 35

Vierailija
31/31 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eka kerta tässä pinossa tänään mut kuitenkin... Piti TUUTIN kaatumista tulla jeesustelemaan, olkaahan kaikki varovaisia liukkailla... Onneksi vauveli liikuskelee ja tuntuu voivan hyvin ja hyvä, että sulla on neuvola huomenna.

Tuli muutes ihan flashback parin vuoden taakse kun mies alkoi höpisemään, että olenko ihan varma, että lähden huomenna esikoisen kanssa kyläilemään kun on niin liukastakin... Esikoinen tosiaan syntyi helmikuussa ja hyvä jos mies uskalsi ulos päästää kun pelkäsi, että liukastun jonhonkin... Täälläkin satoi vettä lumen perään, saa nähdä jäätyykö tuo vesi lumen päälle huomiseksi. Sen huomasin, että esikoisen lykkiminen rattaissa lähes 20cm loskakerroksessa saa hieman supistelua aikaiseksi...

MAKEA maistuu, nam! Suklaa ja kaikki makeat ja kermaiset leivokset tekee nyt kauppansa ja sen kyllä näki viimeksi neuvolassakin, painoa " kevyet" 880g/viikko, hyi minua! Sama oire oli edellisessä raskaudessa, loppua kohden kaikki makea maistui. Mut hei, eiköhän tämän fiiliksen parantamiseksi kaikki keinot ole sallittuja? Selkäkivun saa hyvin pois puolikkaalla suklaalevyllä vai mitä ;-)

Nyt yrittämään nukkumista, toivottavasti tänä yönä onnistuu!

Huomiseen....

Tiina 34+5