Onko 15t askelta päivässä paljon?
Selasin huvikseni Sabina Särkän instaa ja hän ylpeänä kehui, että tullut paljon käveltyä lomalla (Pariisissa) ja yhtenä vuorokautena 15 615 askelta. Tuohan on aivan mielettömän pieni määrä. Omalla lomalla askeleita tulee päivittäin 25-35t välillä. Ihme sohvaperuna, jos oikeasti hänestä 15t on paljon. Järkyttävän vähäinen määrä nuorelle ihmiselle. Mielipiteitä?
Kommentit (67)
Riippuu kuinka paljon mittari ottaa haamuaskelia. Withingsin kellossa sai tehdä tosissaan töitä, että kymppitonni menee rikki, kun puolestaan Suunnolla tuli 20 000 täyteen liki päivittäin. Matkaahan tuossa askelmäärässä on noin 12 kilometriä.
Tuo Dabinan 15k askelta kävelyä kertoo, miten hän on irtautunut tosielämästä. Ei tuo ole mikään saavutus, paitsi toki itselleen, jos on tottunut keikistelemään vaan buutseissa :D hän tekisi paljon isomman vaikutuksen, jos olisi yllättäen juossut edes 10 km :D siitä Sabina saisi peukut, mutta ei tästä. Ei taida kyllä jaksaa.
Googlaamalla löytää "Terveen aikuisen suositellaan ottavan vähintään 10 000 askelta päivässä". Eli jos tuon luvun ajatellaan olevan sellainen normaali määrä, niin onhan se 15 000 naurettavan pieni lomalle. Olisi todella hauska tietää mitä ihmettä siellä lomalla tapahtuu muina päivinä, kun tämä on päivä oli "Tulipahan käveltyä"-kommentin arvoinen suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävellä kun autokin on keksitty?
Saa vähän enemmän irti tunnelmasta ja nähtävyyksistä kävellen kuin autossa istuen. Pariisi on just sopiva kävelyyn enkä aikaani kuluttaisi ruuhkissa autossa istuen.
Joskus tuli mittariin yli 30 000 askelta, oli ranneke auton kojelaudalla 5 h ajomatkan.
Klubilla luulis jo tulevan Ainakin 20 000 askelta.
Mä mietin että mistä 25-30 tuhatta askelta oikein saa. Olen lähihoitaja ja töissä olen koko päivän jaloillani, ainoastaan tauot ja kirjausten ajan istun. Töihin pyöräilen 10km ja takaisin. Jos lähtisin vielä jollekin 20000 askeleen lenkille niin olisin ihan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka paljon mittari ottaa haamuaskelia. Withingsin kellossa sai tehdä tosissaan töitä, että kymppitonni menee rikki, kun puolestaan Suunnolla tuli 20 000 täyteen liki päivittäin. Matkaahan tuossa askelmäärässä on noin 12 kilometriä.
Minä mittaan matkat ja kävelen rauhallisesti noin 3,6 km tunnissa, joka vastaa 6000 askelta. Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä 2,5 tuntia päivässä, joka vastaa 15 000 askelta.
Reilu 30 000 askelta ja sitten voisi sanoa, että tulipahan käveltyä. Tosin ei ehkä ihminen, joka makoilee puoleen päivään, ottaa itsestään muutaman selfien ja keikistelykuvan ja photoshoppaa niitä iltaan asti ehkä elä ihan samassa maailmassa kun me muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasuolla tuli reilu 15000 askelta ja 11,5km. Oli vähän aikaa puhti pois sen jälkeen.
Mulle tuo on vaan 9 km. Koiralenkeistä tulee tuo 15 000 askselta päivittäin ja sitten muut askeleet päälle. Lomamatkoilla tulee käveltyä parhaimpina päivinä 30 000 askelta.
Tuo oli pelkästään suolla kävellessä. Vähempi tulee ämpäriin marjoja jos loikkii jäniksen lailla suolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tulipahan käveltyä! Tällä viikolla esim yhdessä vuorokaudessa kertyi 15 616 askelta, pari niistä ehkä tuli tanssilattialla".
Eli siis päivässä kävelty aamupalalle, lähimpään ravintolaan ja siitä yörhoon. Ok ok, luulisin, että Pariisissa olisi parempaakin tekemistä. Tuosta kommentista saa kuvan, että siinä oli koko loman isoimmat kävelyt. Aika laiskimukselta vaikuttaa hän.
Pakko oli myös mennä kurkkamaan instaa. Puolet askeleista tulee varmaan noista naurettavista kävelykuvista 😂
Mulle kyllä riittää ihan tuo info. Ei kiinnosta jonkun kävelyt. Ihme kyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin että mistä 25-30 tuhatta askelta oikein saa. Olen lähihoitaja ja töissä olen koko päivän jaloillani, ainoastaan tauot ja kirjausten ajan istun. Töihin pyöräilen 10km ja takaisin. Jos lähtisin vielä jollekin 20000 askeleen lenkille niin olisin ihan loppu.
Ihan jokaisella kaupunkilomalla tulee askeleiksi noin 20-30 tuhatta/päivä. Ei tarvi kun kierrellä kaupunkia, en edes käy yökerhoissa. Oletko itse ikinä käynyt lomilla? Ei siellä iltaisin tv:tä katsella vaan silloinkin tutustutaan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
No lomamatkoilla hyvin helposti, jos on aamusta iltaan liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitten sun jaloilla teet? Leikkaa ne pois, jos et tarvii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasuolla tuli reilu 15000 askelta ja 11,5km. Oli vähän aikaa puhti pois sen jälkeen.
Mulle tuo on vaan 9 km. Koiralenkeistä tulee tuo 15 000 askselta päivittäin ja sitten muut askeleet päälle. Lomamatkoilla tulee käveltyä parhaimpina päivinä 30 000 askelta.
Tuo oli pelkästään suolla kävellessä. Vähempi tulee ämpäriin marjoja jos loikkii jäniksen lailla suolla
No ei tuo ole matka eikä mikhän päivän kävelyksi edes hillasuolla. Joskus pitää tarpoa pitempi matka, jos marjoja ei tahdo löytyä. Harvoin on niin hyvä onni, että kaikki marjat löytyy samasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tulipahan käveltyä! Tällä viikolla esim yhdessä vuorokaudessa kertyi 15 616 askelta, pari niistä ehkä tuli tanssilattialla".
Eli siis päivässä kävelty aamupalalle, lähimpään ravintolaan ja siitä yörhoon. Ok ok, luulisin, että Pariisissa olisi parempaakin tekemistä. Tuosta kommentista saa kuvan, että siinä oli koko loman isoimmat kävelyt. Aika laiskimukselta vaikuttaa hän.
Pakko oli myös mennä kurkkamaan instaa. Puolet askeleista tulee varmaan noista naurettavista kävelykuvista 😂
Mulle kyllä riittää ihan tuo info. Ei kiinnosta jonkun kävelyt. Ihme kyyliä.
Hänhän tekee työtä juuri sillä, että ihmiset käy katsomassa instassa kuvia ja hänen mainostamiaan tuotteita. Jos ei haluaisi, että ihmiset "kylää" niin pitäisi varmasti hankkia toinen ammatti. En kyllä ikinä antaisi hänen tuon kommentin jälkeen mainostaa yhtään mitään liikuntaan liittyvää 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittavasti joskus sitä kävelyä tulee ihan hemmetisti, kun löytyy yksi hilla täältä ja toinen tuolta.
Säälittää nämä Sabinat sun muut 😂 Voi voi ihan 15 tuhatta. Pääasia että sai puolialasti hippaloida hotellin takapihalla. Tarkoitan siis tuota sinistä läpinäkyvää kammotusta. Kuva otettu näköjään Roomasta. Myötähäpeä on suuri 🙈
Monesta kuvasta kyllä huokuu, että hän OSAA kävelle... 😂😂😂