Onko 15t askelta päivässä paljon?
Selasin huvikseni Sabina Särkän instaa ja hän ylpeänä kehui, että tullut paljon käveltyä lomalla (Pariisissa) ja yhtenä vuorokautena 15 615 askelta. Tuohan on aivan mielettömän pieni määrä. Omalla lomalla askeleita tulee päivittäin 25-35t välillä. Ihme sohvaperuna, jos oikeasti hänestä 15t on paljon. Järkyttävän vähäinen määrä nuorelle ihmiselle. Mielipiteitä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tällainen konttorityöntekijä saa nähdä tosissaan vaivaa, että saa 10 000 kokoon.
Luitko aloituksen? Tässähän oli kyse siitä, että suht nuori ihminen on lomalla suuressa kaupungissa. Ehkä ei ihan verrattavissa normaaliin toimistotyöpäivään. Oletko ikinä käynyt kaupunkilomalla? Vai istutko sielläkin 8h perseelläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen konttorityöntekijä saa nähdä tosissaan vaivaa, että saa 10 000 kokoon.
Luitko aloituksen? Tässähän oli kyse siitä, että suht nuori ihminen on lomalla suuressa kaupungissa. Ehkä ei ihan verrattavissa normaaliin toimistotyöpäivään. Oletko ikinä käynyt kaupunkilomalla? Vai istutko sielläkin 8h perseelläsi?
Pariisin kokoisessa kaupungissa liikutaan metrolla, busseilla, taksilla.
Haha 15 tuhatta ja postaus siitä urotyöstä nettiin 😂 Minun eläkeläisvanhemmatkin kävelee lomalla enemmän
Mun mielestä se on aika paljon. Itse olen kerran kävellyt Santiago se Compostelan vaelluksella yhtenä päivänä yli 40000 askelta helteessä rinkka selässä ja olin ihan kuollut. Varpaankysiä lähti irti. Normaali päivä oli reilu 20000. Jos on lomalla ja päivä aikaa, se menee mutta ei mulla ainakaan työpäivän päälle tai sit muuta ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Lakkasuolla tuli reilu 15000 askelta ja 11,5km. Oli vähän aikaa puhti pois sen jälkeen.
Mulle tuo on vaan 9 km. Koiralenkeistä tulee tuo 15 000 askselta päivittäin ja sitten muut askeleet päälle. Lomamatkoilla tulee käveltyä parhaimpina päivinä 30 000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin laiskat av-mammat? Sen verran matkustaneena tiedän, että jos haluat nähdä kaupunkia, niin kyllä silloin joutuu myös aika paljon kävelemään. Vai onko sun käsitys kaupungin kiertelystä nousta taxista, ottaa kuva ja jatkaa matkaa? Siis mitä hittoa oikeesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin kanssa käveltiin nähtävyydeltä toiselle Pariisissa ja ei ne välimatkat niin pitkät loppujen lopuksi olleet. Se metromatka jotenkin vääristää sen välimatkan.
Tässä kyllä huomaa oikeasti mitä nuo some tyypit tuolla touhuaa. Ei ainakaan tutustu kaupunkiin. Siellä varmasti liikutaankin sillä taxilla hikihatussa nähtävyydestä toiseen ottamassa itsestään ihan huikeita kävelykuvia 🙈. Niistähän se 15 000 askelta koostuukin. Ainiin ja tietysti baaritansseista.
Minulla tulee kaupunkilomalla noin 30 000 askelta päivässä.
Todella vähän askeleita Pariisin päivälle. Onko siellä istuttu drinksuja juoden puoli päivää.
Olisi tosi kiva tietää paljon kyseinen daami saa askeleita ihan normaalina päivänä? 5 tuhatta? Mitä hän muuten tekee työkseen edes?
Sääli näitä sabinoita. Tekisivät some"kuuluisuudellaan" jotakin järkevää ja oikeasti merkittävää, surullisia nämä jatkuvat vaate-, kassi- ja perzekuvat. Mutta ei kai sitä voi tuollaiselta roskasakilta odottaa.
15k askelta per päivä on surkean vähän, Sabina-parka.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva tietää paljon kyseinen daami saa askeleita ihan normaalina päivänä? 5 tuhatta? Mitä hän muuten tekee työkseen edes?
Ja kuka tuolle maksaa yhtään mistään?? Tai joo, onhan niitä kaiken maailman isiä...
Kyllä n. 10 km päivässä on hyvä määrä kelle tahansa.
Ometteko maratoonareita? Ihme vähättelyä.
Tuo on jo taitolaji saada noin vähän askeleita päivässä Pariisissa. Tosi paljon kävellen siellä tulee mentyä.
Katsoinpa kelloani ja kävelin tänään 1792 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä n. 10 km päivässä on hyvä määrä kelle tahansa.
Ometteko maratoonareita? Ihme vähättelyä.
No en todellakaan ole maratoonari, mutta nuo on arkipäivän perusaskeleet. Nyt kyseessä on kuitenkin lomamatka, jolloin luulis kävelevän pikkasen enemmän. Tai siis eihän lomalla tarvitse kevällä, mutta en nyt tuollaista askelmäärää kehuisi Instassa, jos on jopa Pariisissa.
Erikoista kuinka moni on alapeukuttanut tätä aloitusta. He itse ehkä eivät joko ole mitanneet askeleitaan tai käyneet kaupunkilomalla. 15 tuhatta askelta on todella vähän ja varsinkin kun yöelämässäkin oltu. Tosin isoin syy varmasti on koska olemme av-palstalla.jossa noin 90% käyttäjistä on reilusti normaalia lihavampia/laiskempia.
Vierailija kirjoitti:
Koska 10 tuhatta askelta on ihan normaalissa arjessa tavallinen määrä. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että joku viitsii edes mainita noin vähäistä määrää somessa ja pitää sitä hyvänä saavutuksena. Kiinnostaa lähinnä muiden mielipide tuosta määrästä, koska minusta kaupunkilomalle todella pieni. Ei kyllä tosiaan yllätä, että vauvapalstan pullukka mammoille tuo määrä on koko viikon saldo.
No ei todellakaan ole ihan normaali määrä. Ihmiset käyvät autolla töissä ja kaupassa. Tällöin työpäivän ja kaupassa käymisen jälkeen askelia on kerääntynyt se parisen tuhatta. Kyllä siihen pitää vielä käydä heittämässä lenkkiä päälle, että saa edes 5000 täyteen.