Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOMPASAUNA: Loistavaa mainosta Suomelle

Vierailija
25.09.2022 |

Kalasatamassa sijaitseva Sompasauna. Oletteko käyneet?
Idea on mitä mainioin. Hyvää pr:ää suomalaisesta saunakulttuurista.
Vapaaehtoisuus, lievä kansalaistottelemattomuus, avoimuus ja tasa-arvo.
Viestii turvallisesta saunakultuurista Suomessa.
Sauna on auki 24 h ja vapaasti kenen tahansa käytettävissä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö idea pilalle, jos sitä muokkaisi hiukan. Paremmat vessat ja ehkä paremmat saunarakennukset. Pesu voisi edelleen tapahtua meressä. Ei tarvita vettä eikä sähköä.

Maksuttomuus ja vapaaehtoisuus säilyisivät kuitenkin.

Minusta kaupunki ja matkailun edistämiskeskus voisivat sponsoroida.

Vierailija
2/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojen hommaa, lauteista saa syfiliksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sompasauna ei ole Kalasatamassa vaan Verkkosaaressa.

Vierailija
4/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matkailunedistömiskeskuksen pitäisi tarttua tuohon.

Ajatus, että maksuton sauna, joka on kansalaisten käytettävissä 24 h, turvalliseen ja tasa-arvoisesti.

Mitä mainiointa markkinointia Suomelle.

Vierailija
5/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta siellä on bussilasteittain japanilaisturisteja.

Vierailija
6/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla ainutlaatuinen konsepti koko maailmassa.

Vierailija
7/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se on Hermanninrannassa nykyään.

Vierailija
8/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus, että maksuton sauna, joka on kansalaisten käytettävissä 24 h, turvalliseen ja tasa-arvoisesti.

Muuten pitää paikkaansa mutta turvallisuudesta voi olla eri mieltä. Sekasauna, toivomus alasti saunomisesta, saa laittaa uikkarit.

Vierailija
9/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten pitää paikkaansa mutta turvallisuudesta voi olla eri mieltä. Sekasauna, toivomus alasti saunomisesta, saa laittaa uikkarit.

Jep. Kyllä se on se vakiporukka, joka siellä saunoo, ei sinne juuri ulkopuoliset halua sekaan.

Vierailija
10/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se on Hermanninrannassa nykyään.

Taitaa kyllä jäädä Verkkosaaren puolelle 🙄

Vierailija
11/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli ongelmia kun sinne tunki jotakin omituisia tyyppejä tuijottamaan ja runkkailemaan ja ahdistelemaan. Hipsterien utopia sai kolauksen. En tiedä onko nyt jotenkin valvottu enemmän.

Vierailija
12/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hieno paikka, mutta ei kiinnosta itseäni. Mieluummin saunon ihan puhtaissa, siivotuissa tiloissa. Myöskään mikään hippiajattelu ei saa innostumaan koska olen ankea keskiluokkainen. Alasti saunominen olisi minulle ihan ok (tosin ei sitä oikein kukaan taida enää Sompiksella tehdä), mutta muuten tuo paikka ei vain nappaa. Helsinki kaipaisi paremman "saunaylpeyden".

Vierailija
13/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo idea on vain niin loistava. Sauna, joka on auki ympäri vuorokauden. Omia juomia saa juoda.

Tuota pitäisi mainostaa enemmän.

Löyly ja Allas ovat hienoja, mutta harmillisen kalliita köyhälle ihmiselle.

Saunominen on tervehdyttävä kokemus, mielenterveydelle voimaannuttavaa.

Miksei kaupunki perusta ihmisille enemmän saunoja meren rantaan, josta pääsisi uimaan? Rantoja riittää Helsingissä.

Vierailija
14/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja se vielä, että haluan saunoa ilman että tarvitsee alkaa iskeä juttua kenenkään ventovieraan kanssa. Minulle sauna on parhaimmillaan paikka jossa voin hiljentyä ja unohtaa muun maailman. Olen kai epäsuomalainen kun ajattelen näin, mutta ei kiinnosta jutella lauteilla. Small talk jossain pihalla ok, mutta saunassa olisin mieluiten hiljaa. 

Vierailija
15/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saunomisesta ja luonnon vedessä uimisesta on tullut rikkaiden etuoikeus Suomessa?

Meillä on meren- ja järvenrantaa täällä. Saunominen on perinteistä suomalaista kulttuuria.

On halpa tapa hoitaa mielenterveyttä.

Merenrantasaunoihin liput maksaa 15 € ja yli. Ei alkoholia mukaan tai sitten pitää ostaa kympin juoma. Tämä on liian kallista.

Saunakalja on kiva ottaa.

Vierailija
16/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja se vielä, että haluan saunoa ilman että tarvitsee alkaa iskeä juttua kenenkään ventovieraan kanssa. Minulle sauna on parhaimmillaan paikka jossa voin hiljentyä ja unohtaa muun maailman. Olen kai epäsuomalainen kun ajattelen näin, mutta ei kiinnosta jutella lauteilla. Small talk jossain pihalla ok, mutta saunassa olisin mieluiten hiljaa. 

Minä taas olen alkanut arvostaa saunomisen yhteisöllisyyttä. Minulla on oma sauna, mutta käyn julkisissa saunoissa kerran viikkossa. Ihan vain jutellakseni ihmisten kanssa.

Se on melkein terapiaa juoda saunakalja ja jutella kaverin kanssa. Keho ja mieli virkistyy.

Vierailija
17/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen ja avannossa uiminen on harvinainen etuoikeus Helsingissä.

Löylyn ja Altaan tiedän, loput saunat ovat sisäpiirien käytössä, erilaisten yhdistysten.

Merihaassa taitaa olla kaupungin ylläpitämä sauna, mutta se on auki vain aamupäivisin. Ja liput maksaa 15 €.

Miksei missään pääse saunomaan ja uimaan mereen uimahallilipun hinnalla?

Vierailija
18/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan rakennuslupaa ja jätevesiasiat kunnossa?

Vierailija
19/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo saunoa alastomien miesten seurassa, mutta ehkä jossain vaiheessa täytyy kokeilla, jos inflaatio pakottaa tinkimään uimahallireissuista. Saunominen on vaan niin ihanaa, ettei ilman tee mieli olla.

Vierailija
20/65 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahdo saunoa alastomien miesten seurassa, mutta ehkä jossain vaiheessa täytyy kokeilla, jos inflaatio pakottaa tinkimään uimahallireissuista. Saunominen on vaan niin ihanaa, ettei ilman tee mieli olla.

Minua se ei haittaisi. Perinteisesti naiset ja miehet ovat olleet yhdessä alasti saunassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi