IS: Tuhannet meduusat odottivat Inkaa mökkirannassa
Korvameduusat valtasivat perheen mökkirannan.
IS jutussa kuvia. Vaikka nuo ei käsittääkseni polta ihmistä, en kyllä itse olisi mennyt tuonne sekaan uimaan.
Oletteko muut spotanneet korvameduusoja? Joidenkin lähteiden mukaan niiden lisääntyminen kertoo meren rehevöitymisestä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Meduusat on kivoja, niillä ei oo kiire mihinkään.
Polveudutaankohan me av-mammat meduusoista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavan rento ja tyyni suhtautuminen. Kivaa välillä lukea tällaisia juttuja eikä aina niitä "järkyttävä yllätys rannassa pilasi perheen elämän". Itse en olisi kyllä tohtinut mennä uimaan meduusojen kanssa vaan olisin tyytynyt katsomaan rannalta.
Suurin ongelma medusaparvessa uimiseen oli se että ei näe metriä enempää eteenpäin. Ja ne lonkeromaiset lisääntymiselimet on.... h ärskiä. Tentacle sex.
Löytyykö suomesta montaa paikkaa mistä näkee veden alla metriä pidemmälle?
Toisekseen haluaisin löytää tälläisen lammen. En itse ui järvissä, koska pelkään sampia.
Kirkasvetinen lampi olisi ihana uimapaikka kesällä.
Googlaa vaikkapa Iso-Melkutin.
Vaikuttaa hyvältä. Ihan oikeasti en uskalla monissakaan järvissä uida vaan olen haista ja muista huolimatta kokenut meret aina paljon turvallisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meduusat eivät ole tältä planeetalta. Ne tulevat Siriukselta. Tiedätte että ne loistavat pimeässä oudosti, ovat läpinäkyviä eivätkä ihmiset oikein tiedä edes mitä ne ovat. Luulitteko ufojen olevan kolmisormisia harmaita joilla isot silmät? Ei, ufot ovat meduusoja ja ihan tuolta toiselta planeetalta ja ulottuvuudesta ne ovat tänne tulleet.
Ei ne oikeasti loista, vaan vedenalaisessa valokuvauksessa usein käytetään jonkinlaista valonlähdettä, jonka osuessa niihin, ne ikäänkuin hehkuu.
Tuossa Inkankin kuvassa näkyy olevan salamanvalon heijastus vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavan rento ja tyyni suhtautuminen. Kivaa välillä lukea tällaisia juttuja eikä aina niitä "järkyttävä yllätys rannassa pilasi perheen elämän". Itse en olisi kyllä tohtinut mennä uimaan meduusojen kanssa vaan olisin tyytynyt katsomaan rannalta.
Suurin ongelma medusaparvessa uimiseen oli se että ei näe metriä enempää eteenpäin. Ja ne lonkeromaiset lisääntymiselimet on.... h ärskiä. Tentacle sex.
Toisekseen haluaisin löytää tälläisen lammen. En itse ui järvissä, koska pelkään sampia.
Sampia? Miksi juuri niitä, ei kai niillä ole edes hampaita? Hauet voivat joskus purra ihmistä ja osa kasvaa myös ihan jäätävän kokoisiksi.
Kammottavia limanuljaskia. IIIIKK...........
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä olivat tuhannet korvameduusat, kun piisamit söivät Aake Kallialan mökkilaiturin? Kysynpähän vaan.
Järvissä ei taida olla meduusoja, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkaharjulla on muistaakseni kirkas vesi🤔
Hyi perkule. Olkoonkin myrkyttömiä, saan kylmiä väreitä jo noiden löllöjen näkemisestä, saati että menisin niiden sekaan polskimaan. Tulee mieleen ne tahmaiset, automaatista saatavat käsilelut, joita läiskittiin lapsena seinään kunnes menivät liian likaisiksi ja menettivät limaisuutensa...
Muutamia meduusoita olen nähnyt, kun olen mereen mennyt. Hiukan ällöttää. En halua koskea sellaiseen.
Tuon jutun Inka meni sitten uimaan tuonne meduusapesäkkeeseen? Hyi olkoon.
Googlaa vaikkapa Iso-Melkutin.