Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti

Vierailija
24.09.2022 |

Join taas absinttia ja sain mahan sekaisin. Haluan mennä AA-kerhoon.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap

Vierailija
22/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Based 💪

Äläkä usko noihin AA-höpinöihin. Jos haluat jatkaa juomista, niin se on ihan OK. Jos haluat lopettaa (tai vähentää), niin se pitää vain tehdä 💪

Ihmiset raitistuu eri tavoin, mutta jotkut - kuten minä - eivät raitistu ja pysy raittiina muuta kuin AA:n avulla.

AA on roskaa. Lue (tai kuuntele) "Korkki kiinni" kirjailijalta Allen Carr.

Vaikka lukisi kaikki maailman kirjat äänikirjoineen, ei välttämättä raitistu. Joku voi pysyä kirjoja maanisesti lukemalla tai työtä maanisesti tekemällä raittiina, mutta toiset tarvitsevat raitistuakseen muita ihmisiä ja hengellisen AA-ohjelman.

Ymmärrät toki sen, että vaikka olisit ollut 30v juomatta, niin aa-jäsenenä olet edelleen alkoholisti. Jos parantuisit ilman kulttia, niin ei sinun pitäisi kantaa tuota leimaa ja häpeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viinan kanssa tulee ongelmia, niin pullo pitää sulkea kokonaan ja lopullisesti. Jos lähtee uudelleen viinan kanssa leikkimään ja kokeilemaan muka kohtuukäyttöä, niin hyvin pian ryyppykierre on entistä pahempi.

Nämä on nähty niin monta kertaa, että fiksu uskoo eikä hakkaa päätä seinään.

Vierailija
24/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen AA-kerhoa. Tuntuu että ruokatorvi on taas palanut. En tahdo myrkyttää itseäni enää. Niin monta kertaa olen krapulassa ajatellut että ei enää koskaan.

Samaistun sinuun! Ajattelin lukemattomia kertoja krapulassa, että nyt tämä loppuu - kunnes ennemmin tai myöhemmin aloin taas VÄÄJÄÄMÄTTÖMÄSTI ryypätä. Vain AA:n avulla kykenin raitistumaan ja olen pysynyt vuosia raittiina.

Vierailija
25/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Based 💪

Äläkä usko noihin AA-höpinöihin. Jos haluat jatkaa juomista, niin se on ihan OK. Jos haluat lopettaa (tai vähentää), niin se pitää vain tehdä 💪

Ihmiset raitistuu eri tavoin, mutta jotkut - kuten minä - eivät raitistu ja pysy raittiina muuta kuin AA:n avulla.

AA on roskaa. Lue (tai kuuntele) "Korkki kiinni" kirjailijalta Allen Carr.

Vaikka lukisi kaikki maailman kirjat äänikirjoineen, ei välttämättä raitistu. Joku voi pysyä kirjoja maanisesti lukemalla tai työtä maanisesti tekemällä raittiina, mutta toiset tarvitsevat raitistuakseen muita ihmisiä ja hengellisen AA-ohjelman.

Ymmärrät toki sen, että vaikka olisit ollut 30v juomatta, niin aa-jäsenenä olet edelleen alkoholisti. Jos parantuisit ilman kulttia, niin ei sinun pitäisi kantaa tuota leimaa ja häpeää.

Alkoholisteilla on usein muitakin ongelmia kuin viinan juominen. Alkoholiin paetaan esimerkiksi lapsuuden traumoja, jotka joutuu raitistuessa kohtaamaan. On todella vaikeaa pysyä raittiina, kun lapsuustraumat seurannaisvaikutuksineen pyrkivät tietoisuuteen. Jos ei ymmärrä lapsuustraumojen vaikutuksia ihmiseen, niin on turha keskustella aiheesta alkoholismi, raitistuminen ja lapsuustraumat.

Vierailija
26/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä alkoholisti? Jos on seuraavana päivänä vapaapäivä, eikä ole mitään järkevää tekemistä niin yleensä haen 6- tai 8-packin olutta tai sitten pullon viiniä ja yhden lonkeron tai kaljan. Eli joku sellainen 8 annosta varmaan illassa menee. Harvoin on krapulaa aamulla. Pystyisin varmaan olemaan ilman, jos olisi jotain järkevää tekemistä tai seuraa. Mutta se vaan on jotenkin helpompaa ja halvempaa hakea se sixpäkki lähikaupasta ja katsella sarjoja kotona. 

Vierailija
29/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä alkoholisti? Jos on seuraavana päivänä vapaapäivä, eikä ole mitään järkevää tekemistä niin yleensä haen 6- tai 8-packin olutta tai sitten pullon viiniä ja yhden lonkeron tai kaljan. Eli joku sellainen 8 annosta varmaan illassa menee. Harvoin on krapulaa aamulla. Pystyisin varmaan olemaan ilman, jos olisi jotain järkevää tekemistä tai seuraa. Mutta se vaan on jotenkin helpompaa ja halvempaa hakea se sixpäkki lähikaupasta ja katsella sarjoja kotona. 

AA:ssa on tietenkin myös seuraa😊😊. Alkoholi on viekas, hämäävä ja voimakas vastustaja https://www.isokirja.eu/58/ ja alamäki alkoholismiin voi aluksi olla loiva, mutta alkoholismin edetessä alamäki jyrkkenee...

Vierailija
30/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päättää dokata, niin siitä vaan, se on oma valinta. Mutta sitten ei pidä valittaa mistään dokaamisesta koituvista ikävyyksistä. Pää täyteen ja naama umpeen.

Aloitin ryyppäämisen 18-vuotiaana. Se tuntui hyvältä ja sain sitä läheisyyttä, mitä en koskaan kotona saanut. Läheisyys oli sitä, että kaverit huolehtivat minusta, kun olin umpitunnelissa. Joskus teeskentelinkin kännistä, että sain huolenpitoa.

Nyt vanhana ihmisenä katson taaksepäin sitä nuoruuteni elämää ja mietin, mitä minusta olisi voinut tulla.

Tuskin sen kummempaa huonolla itsetunnolla.

Olen minä kuitenkin saanut jotain aikaan; kaksi lasta, joilla onneksi menee hyvin ja olen siitä kiitollinen. Vaikka olenkin vain ylioppilas niin sain kuitenkin hyvän työpaikan. Nyt jo eläkkeellä.

Peruspirkon tai -penan elämän sait. Eli ei mitään sen kummempaa.

Vierailija
31/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen AA-kerhoa. Tuntuu että ruokatorvi on taas palanut. En tahdo myrkyttää itseäni enää. Niin monta kertaa olen krapulassa ajatellut että ei enää koskaan.

Samaistun sinuun! Ajattelin lukemattomia kertoja krapulassa, että nyt tämä loppuu - kunnes ennemmin tai myöhemmin aloin taas VÄÄJÄÄMÄTTÖMÄSTI ryypätä. Vain AA:n avulla kykenin raitistumaan ja olen pysynyt vuosia raittiina.

Tyly totuus on, että jokainen juo pohjalle asti. Yhdelle se pohja on kuolema, toiset löytävät pohjansa ennen sitä. Mutta pohjalla käy jokainen alkoholisti. Toivoa sopii jokaisen alkoholistin, että omalla kohdalla pohja löytyy ennen kuin henki lähtee. Hengellä leikkimistä ja uhkapeliä dokaaminen joka tapauksessa on. Kenelle tahansa saattaa esimerkiksi iskeä haimatulehdus tai verensyöksy tai kammiovärinä minkä tahansa ryyppyreissun seurauksena, ja se voi olla menoa.

Vierailija
32/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päättää dokata, niin siitä vaan, se on oma valinta. Mutta sitten ei pidä valittaa mistään dokaamisesta koituvista ikävyyksistä. Pää täyteen ja naama umpeen.

Aloitin ryyppäämisen 18-vuotiaana. Se tuntui hyvältä ja sain sitä läheisyyttä, mitä en koskaan kotona saanut. Läheisyys oli sitä, että kaverit huolehtivat minusta, kun olin umpitunnelissa. Joskus teeskentelinkin kännistä, että sain huolenpitoa.

Nyt vanhana ihmisenä katson taaksepäin sitä nuoruuteni elämää ja mietin, mitä minusta olisi voinut tulla.

Tuskin sen kummempaa huonolla itsetunnolla.

Olen minä kuitenkin saanut jotain aikaan; kaksi lasta, joilla onneksi menee hyvin ja olen siitä kiitollinen. Vaikka olenkin vain ylioppilas niin sain kuitenkin hyvän työpaikan. Nyt jo eläkkeellä.

Kuinka ollakaan - olen oikeasti Pirkko.

Peruspirkon tai -penan elämän sait. Eli ei mitään sen kummempaa.

Vierailija
33/33 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viinan kanssa tulee ongelmia, niin pullo pitää sulkea kokonaan ja lopullisesti. Jos lähtee uudelleen viinan kanssa leikkimään ja kokeilemaan muka kohtuukäyttöä, niin hyvin pian ryyppykierre on entistä pahempi.

Nämä on nähty niin monta kertaa, että fiksu uskoo eikä hakkaa päätä seinään.

En edes saa tuota punkkupulloa auki! Ei ole avaajaa ja ruuvimeisselilläkään ei aukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi