Mihin vaihtaisi opetusalalta?
Hoitoala ehdoton ei. It-alaa olen pohtinut, mutta pitäisi aloittaa täysin nollasta.
Kommentit (12)
Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.
Asiantuntijatyössä pitäisi olla jonkun alan asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.
Asiantuntijatyössä pitäisi olla jonkun alan asiantuntija.
Aspaksi, ei tarvi osatamitään
Koulutussuunnittelija, yliopistoon asinatuntijahommiin niitä on auki yleensä aika paljon, kustannustoimittaja oppikirjapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.
Ajattelin toki hakea ensin opiskelemaan 😅 mutta toki ennen sitäkin täytyisi osata jotakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koulutussuunnittelija, yliopistoon asinatuntijahommiin niitä on auki yleensä aika paljon, kustannustoimittaja oppikirjapuolelle.
Ai Yliopistoon asiantuntijahommiin, ja jatkuu vielä: Niitä on auki yleensä aika paljon. Mitähän asiantuntijahommia yliopistoissa on paljon auki, joihin mennään ihan tosta vaan maisterin papereilla? moni tohtorikin jää rannalle, tai joutuu itse hankkimaan tutkimusrahoituksensa.
Olisko vaikka Mäkkäri tai Hese? Sollille voisi myös päästä?
Itse olen nykyisin ns. paskaduunissa. Ennen olin jonkinlainen asiantuntija. En kestänyt stressiä. En saanut nukuttua kun työjutut pyörivät mielessä. Nyt voin keskittyä elämässä hiukan tärkeämpiin asioihin kuin asiakkaiden ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.
Asiantuntijatyössä pitäisi olla jonkun alan asiantuntija.
Aspaksi, ei tarvi osatamitään
No eipä se mitään asiantuntijatyötä olekaan.
Ja palkka sen mukainen, ettei osaa mitään.
Oletko jonkun alan tai aineen opettaja, mistä voisi olla hyötyäkin jatkossa, vai luokanope?
Vierailija kirjoitti:
Oletko jonkun alan tai aineen opettaja, mistä voisi olla hyötyäkin jatkossa, vai luokanope?
Ihan vaan hyödytön luokanopettaja. Tällä tutkinnolla ei tee mitään, eli pitäisi lähteä opiskelemaan. Tai sitten yksi vaihtoehto on vaihtaa johonkin tehdas- tai varastotyöhön.
Ap
Mieti, mitkä ovat omia vahvuuksiasi ja mitä nykyisestä työstä tuttua haluaisit kenties säilyttää uudella alalla.
Moni opettaja on hyvä projektien ja laajojen kokonaisuuksien hallinnassa, viestinnässä ja ylipäätään materiaalin tuottamisessa. Opettajan työhön kuuluu tarkkojen rutiinien noudattamista mutta myös luovaa heittäytymistä. Opettajat ovat sujuvia puhujia ja esiintyjiä. Heidän työhönsä liittyy vahvasti toisten ihmisten tukeminen, nostaminen ja auttaminen. Moni opettaja on taitava käsistään ja esteettisesti lahjakas.
Kaikki eivät koe näitä kaikkia osa-alueita omikseen, tietenkään. Esim. itse koen vahvimmin puutteekseni tuon halun auttaa ja nostaa toisia, en vain jaksa tehdä sitä enää. Siksi en minäkään lähtisi tästä hoitotyöhön.
Siinäpä onkin melkoinen työmaa edessä, jos nollasta lähdet It-alan töitä tavoittelemaan.