Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin vaihtaisi opetusalalta?

Vierailija
24.09.2022 |

Hoitoala ehdoton ei. It-alaa olen pohtinut, mutta pitäisi aloittaa täysin nollasta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä onkin melkoinen työmaa edessä, jos nollasta lähdet It-alan töitä tavoittelemaan.

Vierailija
2/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen asiantuntija- tai neuvontatyö voisi sopia. Sellaisessa olisi opettajakoulutuksesta hyötyä.

Asiantuntijatyössä pitäisi olla jonkun alan asiantuntija.

Vierailija
4/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspaksi, ei tarvi osatamitään

Vierailija
5/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutussuunnittelija, yliopistoon asinatuntijahommiin niitä on auki yleensä aika paljon, kustannustoimittaja oppikirjapuolelle.

Vierailija
6/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin toki hakea ensin opiskelemaan 😅 mutta toki ennen sitäkin täytyisi osata jotakin.

Ap

Vierailija
7/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutussuunnittelija, yliopistoon asinatuntijahommiin niitä on auki yleensä aika paljon, kustannustoimittaja oppikirjapuolelle.

Ai Yliopistoon asiantuntijahommiin, ja jatkuu vielä: Niitä on auki yleensä aika paljon. Mitähän asiantuntijahommia yliopistoissa on paljon auki, joihin mennään ihan tosta vaan maisterin papereilla? moni tohtorikin jää rannalle, tai joutuu itse hankkimaan tutkimusrahoituksensa.

Vierailija
8/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka Mäkkäri tai Hese? Sollille voisi myös päästä?

Itse olen nykyisin ns. paskaduunissa. Ennen olin jonkinlainen asiantuntija. En kestänyt stressiä. En saanut nukuttua kun työjutut pyörivät mielessä. Nyt voin keskittyä elämässä hiukan tärkeämpiin asioihin kuin asiakkaiden ongelmiin.

Vierailija
9/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspaksi, ei tarvi osatamitään

No eipä se mitään asiantuntijatyötä olekaan.

Ja palkka sen mukainen, ettei osaa mitään.

Vierailija
10/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jonkun alan tai aineen opettaja, mistä voisi olla hyötyäkin jatkossa, vai luokanope?

Vierailija
11/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jonkun alan tai aineen opettaja, mistä voisi olla hyötyäkin jatkossa, vai luokanope?

Ihan vaan hyödytön luokanopettaja. Tällä tutkinnolla ei tee mitään, eli pitäisi lähteä opiskelemaan. Tai sitten yksi vaihtoehto on vaihtaa johonkin tehdas- tai varastotyöhön.

Ap

Vierailija
12/12 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitkä ovat omia vahvuuksiasi ja mitä nykyisestä työstä tuttua haluaisit kenties säilyttää uudella alalla.

Moni opettaja on hyvä projektien ja laajojen kokonaisuuksien hallinnassa, viestinnässä ja ylipäätään materiaalin tuottamisessa. Opettajan työhön kuuluu tarkkojen rutiinien noudattamista mutta myös luovaa heittäytymistä. Opettajat ovat sujuvia puhujia ja esiintyjiä. Heidän työhönsä liittyy vahvasti toisten ihmisten tukeminen, nostaminen ja auttaminen. Moni opettaja on taitava käsistään ja esteettisesti lahjakas.

Kaikki eivät koe näitä kaikkia osa-alueita omikseen, tietenkään. Esim. itse koen vahvimmin puutteekseni tuon halun auttaa ja nostaa toisia, en vain jaksa tehdä sitä enää. Siksi en minäkään lähtisi tästä hoitotyöhön.