Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin tyly tulkinta ruokavaliostani ja syömisestä

Vierailija
23.09.2022 |

Olimme päivän työreissulla ja ajoimme toiseen kaupunkiin 300 km ja sieltä takaisin päivän päätteeksi. Olin ottanut elovena välipalakeksejä ja omenaa sekä kahvia autoon. Ruoan söimme ravintolassa työtehtävien lomassa vieraassa kaupungissa.
Pysähdyimme kahdesti huoltoasemalla, jossa työkaveri (normaalipainoinen) otti kahvia ja sämpylää tai kahvia ja berliinin munkin.
Minä join pelkkää kahvia tai ostin vichyn. Kun jatkoimme matkaa tarjosin hänelle elovenakeksin, kun söin sellaisen itse. Olen huomattavan ylipainoinen ja pudottanut painoa 7% vuoden sisällä. Olen lihavuusleikkausjonossa, mutta työkaveri ei sitä tiedä. Olen työstänyt ruokavaliota ravitsemusterapeutin ja psykoterapeutin kanssa jo lähes vuoden.
Kun tarjosin elovenakeksiä työkaverille hän totesi että ei syö semmoisia ja että ne ovat minunkin ylipainon ongelma kun syön sellaisia keksejä ja kaikkea.
Olin sanaton. En vastannut mitään. Onko lihavaa tosiaan aina oikeus ojentaa ruokailujen suhteen, vaikka itse vetelisi munkkipossuja siellä täällä. Työkaveri ei tiedä munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä, jota sairastan, tai suuresta kortisonimäärästä, jota syön päivittäin, ja joka nostaa painoa.

Miksi joku kuvittelee että olen lihonut 60 kiloa kun syön elovenakeksin?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni ei nosta painoa vaan se ruoka minkä lappaat sisääsi.

No jaa. Minä söin kortisonia ja lihoin nopeasti lähes 20 kiloa. Lääkäri kirjoitti nesteenpoistolääkityksen ja muutaman viikon päästä olin tiputtanut 18 kiloa.

Eri

Vierailija
22/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko useinkin käyttänyt kyseistä lääkitystä, vai mistä tiedät 100% varmaksi että ei voi nostaa painoa? 

Itse en ole koskaan joutunut pitkiä aikoja syömään, mutta joka ikinen kerta on paino noussut, ja painoa myös tullut eri paikkoihin kuin yleensä, esim kasvoihin ja vatsaan. Näytän ihan kummalliselle jokaisen kortisonikuurin jälkeen :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava, en osaa ajatella mitään muuta kuin ruokaa koko ajan (himoitsen sitä niin että kuola oikeasti valuu), oon todella masentunut, se että jaksan käydä töissä on ihan hiuskarvan varassa ja en tiedä kauan avioliittoni kestää. Kaikki suomessa myytävät laihdutuslääkkeet olen kokeillut, kärsinyt alkuoireet ja todennut useamman kuukauden käytön jälkeen ettei vastetta ole. Laihdutusleikkaukseen en pääse koska kärsin ehlersdanlosin syndroomasta. Tsemppiä sulle ap, hienosti pärjäät ja upeaa et pääset leikkaukseen. Älä välitä typeryksien puheista.

Ootko kokeillut olla pari päivää syömättä? Herkkuhimo laantuu yllättävän nopeasti.

Vierailija
24/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.

Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.

Eloveenakeksi ja omena eivät ole ateriaa nähneetkään. Läskinä voisit syödä kerran päivässä kunnon ruoan ja jättää noi hiilaripommit väliin.

Ei lihavuusleikkausjonossa oleva voi vetää ateriaa päivässä. Hänen on syötävä n puolitoista desiä kerrallaan 6-8 kertaa päivässä.

Vierailija
25/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko useinkin käyttänyt kyseistä lääkitystä, vai mistä tiedät 100% varmaksi että ei voi nostaa painoa? 

Itse en ole koskaan joutunut pitkiä aikoja syömään, mutta joka ikinen kerta on paino noussut, ja painoa myös tullut eri paikkoihin kuin yleensä, esim kasvoihin ja vatsaan. Näytän ihan kummalliselle jokaisen kortisonikuurin jälkeen :( 

Tutulla paisui naama kortisonista. Tuli kuukasvot eli moon face. 

Vierailija
26/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit tuollaisia asioita edes? Luulisi työkaverin sanomiset olevan ihan hailee. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. 

Sulle on varmaan ookoo että minä huomauttelen sinun harvenevista haituvista että kyllä on sinun ongelma tuo läpikuultava päänahka. Käyttäisit nyt edes peruukkia.

Tai että minä kommentoisin toisesta-korvasta-sisään -tyypille hänen pienestä k*lustaan, että "miten olet elämässäsi noin onnettoman nakin kanssa pärjännyt".

Vierailija
27/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* päivän työreissu

* elovena välipalakeksejä ja omenaa sekä kahvia autoon.

*Ruoan söimme ravintolassa työtehtävien lomassa vieraassa kaupungissa.

*Pysähdyimme kahdesti huoltoasemalla, jossa työkaveri (normaalipainoinen) otti kahvia ja sämpylää tai kahvia ja berliinin munkin.

*Minä join pelkkää kahvia tai ostin vichyn

* Olen työstänyt ruokavaliota ravitsemusterapeutin ja psykoterapeutin kanssa jo lähes vuoden.

Emmä tiedä. Koko päivän reissu. Yksi ruoka, sitten keksiä, omenaa ja kahvia/vichyä.

Ja tätä ruokailutapaa työstetty vuosi ammattilaisten kanssa. Hmm.

Vierailija
28/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt tuollaista paskaa, jos jo kerta olet lihava? 

Vierailija
29/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.

Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.

Eloveenakeksi ja omena eivät ole ateriaa nähneetkään. Läskinä voisit syödä kerran päivässä kunnon ruoan ja jättää noi hiilaripommit väliin.

Ja sinä voisit opetella, miten ihmisille puhutaan.

Vierailija
30/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavuusleikkausjonossa oleva voi vetää ateriaa päivässä. Hänen on syötävä n puolitoista desiä kerrallaan 6-8 kertaa päivässä.

Joka on typerin mahdollinen tapa syödä lihavuuden kannalta, mutta ikuisia asiakkaitahan näistä halutaankin.

Vierailija
31/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ääneen ihmettele toisten eväitä/syömisiä. Ei ole minulta pois, eikä kuulu minulle, mitä kukakin syö.

Todella moukkamaista.

Vierailija
32/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava, en osaa ajatella mitään muuta kuin ruokaa koko ajan (himoitsen sitä niin että kuola oikeasti valuu), oon todella masentunut, se että jaksan käydä töissä on ihan hiuskarvan varassa ja en tiedä kauan avioliittoni kestää. Kaikki suomessa myytävät laihdutuslääkkeet olen kokeillut, kärsinyt alkuoireet ja todennut useamman kuukauden käytön jälkeen ettei vastetta ole. Laihdutusleikkaukseen en pääse koska kärsin ehlersdanlosin syndroomasta. Tsemppiä sulle ap, hienosti pärjäät ja upeaa et pääset leikkaukseen. Älä välitä typeryksien puheista.

Ootko kokeillut olla pari päivää syömättä? Herkkuhimo laantuu yllättävän nopeasti.

Tässä keskustelussa ei käydä läpi ruokavalio-ohjeita tai paastoehdotuksia vaan käsitellään sitä, miten tökeröitä ja epäkohteliaita jotkut ihmiset ovat kanssaihmisilleen. Empatiani on tässä ap:n puolella, aivan täysin. Luulisi, että jos vähänkään lehtiä nykypäivänä lukee, tietää, että vuonna 2022 EI kommentoida toisten ihmisten syömisiä tai syömättä jättämisiä. Piste.

Ap:n työkaveri on paitsi epäkohtelias ja sivistymätön, myös tietämätön juntti.

Vierailija
33/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuossa keksissä on hiilareita ja kaloreita? 

Vierailija
34/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa ei käydä läpi ruokavalio-ohjeita tai paastoehdotuksia vaan käsitellään sitä, miten tökeröitä ja epäkohteliaita jotkut ihmiset ovat kanssaihmisilleen. Empatiani on tässä ap:n puolella, aivan täysin. Luulisi, että jos vähänkään lehtiä nykypäivänä lukee, tietää, että vuonna 2022 EI kommentoida toisten ihmisten syömisiä tai syömättä jättämisiä. Piste.

Ap:n työkaveri on paitsi epäkohtelias ja sivistymätön, myös tietämätön juntti.

Mitä tökeröä käytöksessä oli? Hän kohteliaasti kieltäytyi ja sanoi tosiasian.

Vierailija
35/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kalorit on kohdillaan, niin ei ne kilot nouse, vaikka lyttäisi naamaan karkkia tunnin välein. Mä pupellan aamusta iltaan ja painoindeksi on 21. Ja nyt 36-vuotias ja olen ollut pupeltaja vähintään koko aikuisikäni.

Vierailija
36/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kalorit on kohdillaan, niin ei ne kilot nouse, vaikka lyttäisi naamaan karkkia tunnin välein. Mä pupellan aamusta iltaan ja painoindeksi on 21. Ja nyt 36-vuotias ja olen ollut pupeltaja vähintään koko aikuisikäni.

Hyvää tulevaa maksakirroosia!

Vierailija
37/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoja vastaajia. Elovenakeksi ei ole ehkä parasta ravintoa, mutta ei nyt huonoimmasta päästäkään välipalana.

Vierailija
38/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pullasormi poistattaa tän keskustelun ihan näillä näppäimillä.

Vierailija
39/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kortisoni suurentaa rasvasoluja. Näkeehän se jo naamasta, jos joku syö kortisonia. 

Voi saattana, ei se ole rasvaa vain nestettä joka kertyy kudoksiin. V i T u n ääliö olet.

Kyllä vaikuttaa myös rasvasoluihin. 

Vierailija
40/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoit sitten mitä tahansa, työkaverisi kommentti paljasti tämän tyypin olevan täysi ku..pää!!

Itselläni ollut monet kerrat lihavuusleikkaukseen menijöitä ja tulijoita joiden ruokatavat voivat ihmetetyttää

( lettuja, banaania ja nutellaa)

mutta;

Pääsääntöjä on pitää turpa kiinni, muiden bmi tai ruokatavat EI minulle kuulu!!

Olemme kaikki Vain yhden asian takia samassa ruokapöydässä ja meille on yhteistä työnantajamme & työnteko parhaalla mahdollisella tavalla.

Niin yksinkertaista se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi