Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin tyly tulkinta ruokavaliostani ja syömisestä

Vierailija
23.09.2022 |

Olimme päivän työreissulla ja ajoimme toiseen kaupunkiin 300 km ja sieltä takaisin päivän päätteeksi. Olin ottanut elovena välipalakeksejä ja omenaa sekä kahvia autoon. Ruoan söimme ravintolassa työtehtävien lomassa vieraassa kaupungissa.
Pysähdyimme kahdesti huoltoasemalla, jossa työkaveri (normaalipainoinen) otti kahvia ja sämpylää tai kahvia ja berliinin munkin.
Minä join pelkkää kahvia tai ostin vichyn. Kun jatkoimme matkaa tarjosin hänelle elovenakeksin, kun söin sellaisen itse. Olen huomattavan ylipainoinen ja pudottanut painoa 7% vuoden sisällä. Olen lihavuusleikkausjonossa, mutta työkaveri ei sitä tiedä. Olen työstänyt ruokavaliota ravitsemusterapeutin ja psykoterapeutin kanssa jo lähes vuoden.
Kun tarjosin elovenakeksiä työkaverille hän totesi että ei syö semmoisia ja että ne ovat minunkin ylipainon ongelma kun syön sellaisia keksejä ja kaikkea.
Olin sanaton. En vastannut mitään. Onko lihavaa tosiaan aina oikeus ojentaa ruokailujen suhteen, vaikka itse vetelisi munkkipossuja siellä täällä. Työkaveri ei tiedä munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä, jota sairastan, tai suuresta kortisonimäärästä, jota syön päivittäin, ja joka nostaa painoa.

Miksi joku kuvittelee että olen lihonut 60 kiloa kun syön elovenakeksin?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuossa keksissä on hiilareita ja kaloreita? 

Ainakin jossain noissa kekseistä oli 20 grammaa hiilaria per keksi. Ei se nyt mun mielestä mikään hiilaripommi ole.

Vierailija
42/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.

Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.

Eloveenakeksi ja omena eivät ole ateriaa nähneetkään. Läskinä voisit syödä kerran päivässä kunnon ruoan ja jättää noi hiilaripommit väliin.

Ei lihavuusleikkausjonossa oleva voi vetää ateriaa päivässä. Hänen on syötävä n puolitoista desiä kerrallaan 6-8 kertaa päivässä.

Joka on typerin mahdollinen tapa syödä lihavuuden kannalta, mutta ikuisia asiakkaitahan näistä halutaankin.

Sulla on ilmeisesti kertynyt päähän sitä läskiä ja siihen ei kyllä leikkaukset eikä ruokavaliot auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni ei nosta painoa vaan se ruoka minkä lappaat sisääsi.

Oletko useinkin käyttänyt kyseistä lääkitystä, vai mistä tiedät 100% varmaksi että ei voi nostaa painoa? 

Itse en ole koskaan joutunut pitkiä aikoja syömään, mutta joka ikinen kerta on paino noussut, ja painoa myös tullut eri paikkoihin kuin yleensä, esim kasvoihin ja vatsaan. Näytän ihan kummalliselle jokaisen kortisonikuurin jälkeen :( 

Monta kertaa.

Vierailija
44/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.

Jos kalorit on kohdillaan, niin ei ne kilot nouse, vaikka lyttäisi naamaan karkkia tunnin välein. Mä pupellan aamusta iltaan ja painoindeksi on 21. Ja nyt 36-vuotias ja olen ollut pupeltaja vähintään koko aikuisikäni.

Hyvää tulevaa maksakirroosia!

Mä olen normaalipainoinen ja mulla on 70 senttinen vyötärö. Ylipaino ja vyötärölihavuus altistavat rasvamaksalle, joten mä olen aika hyvässä turvassa. Kiitos huolenpidosta!

Vierailija
45/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava, en osaa ajatella mitään muuta kuin ruokaa koko ajan (himoitsen sitä niin että kuola oikeasti valuu), oon todella masentunut, se että jaksan käydä töissä on ihan hiuskarvan varassa ja en tiedä kauan avioliittoni kestää. Kaikki suomessa myytävät laihdutuslääkkeet olen kokeillut, kärsinyt alkuoireet ja todennut useamman kuukauden käytön jälkeen ettei vastetta ole. Laihdutusleikkaukseen en pääse koska kärsin ehlersdanlosin syndroomasta. Tsemppiä sulle ap, hienosti pärjäät ja upeaa et pääset leikkaukseen. Älä välitä typeryksien puheista.

Mä haluaisin halata sua! Hienosti säkin vedät! Ymmärrän tuon masennuksen ja ruuanhimon. Mulla oli isoja menetyksiä ja niiden jälkeen halusin vain kuolla. Syömisen, herkkujen voimin pysyin ees elossa. Siitä oli pitkä tie ylös ja normaaliin elämään. Mä oon onnekas kun mulla laihdutuslääke auttoi painonhallintaan, vaikka paljon jouduin tekemään työtä silti.

Mä toivoisin sulle voimia ja iloa elämään! Tsemppiä!

Vierailija
46/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää ap. Sama juttu se on täällä höyhensarjassa. Oon "tietysti aiheuttanut tämän itse", ja kaikki mahdolliset ongelmani ja kauneusvirheeni tietysti johtuvat vain ja ainoastaan tästä alhaisesta painostani ja siitä, että en osaa enkä ymmärrä syödä ruokaa. Muita syitä tai muita geneettisiä ominaisuuksia ei voi olla.

Vierailija
47/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.

Eloveenakeksi ja omena eivät ole ateriaa nähneetkään. Läskinä voisit syödä kerran päivässä kunnon ruoan ja jättää noi hiilaripommit väliin.

Ja sinä voisit opetella, miten ihmisille puhutaan.

Jos läski sanana saa sinut tuntemaan olosi turvattomaksi tässä tilassa niin voinet painua vittuuun..

Minä en tunne oloani turvattomaksi läski-sanan käytöstä, mutta korostan sitä, minkä toitkin esiin tuossa kommentissasi, että sinä et osaa puhua ihmisille. Peruskäytöstavat jne. Äitisi (tai kuka lieneekään sinua yrittänyt kasvattaa) saisi hävetä, millainen sinusta on tullut.

Vierailija
48/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava, en osaa ajatella mitään muuta kuin ruokaa koko ajan (himoitsen sitä niin että kuola oikeasti valuu), oon todella masentunut, se että jaksan käydä töissä on ihan hiuskarvan varassa ja en tiedä kauan avioliittoni kestää. Kaikki suomessa myytävät laihdutuslääkkeet olen kokeillut, kärsinyt alkuoireet ja todennut useamman kuukauden käytön jälkeen ettei vastetta ole. Laihdutusleikkaukseen en pääse koska kärsin ehlersdanlosin syndroomasta. Tsemppiä sulle ap, hienosti pärjäät ja upeaa et pääset leikkaukseen. Älä välitä typeryksien puheista.

Ootko kokeillut olla pari päivää syömättä? Herkkuhimo laantuu yllättävän nopeasti.

Tässä keskustelussa ei käydä läpi ruokavalio-ohjeita tai paastoehdotuksia vaan käsitellään sitä, miten tökeröitä ja epäkohteliaita jotkut ihmiset ovat kanssaihmisilleen. Empatiani on tässä ap:n puolella, aivan täysin. Luulisi, että jos vähänkään lehtiä nykypäivänä lukee, tietää, että vuonna 2022 EI kommentoida toisten ihmisten syömisiä tai syömättä jättämisiä. Piste.

Ap:n työkaveri on paitsi epäkohtelias ja sivistymätön, myös tietämätön juntti.

Mitä tökeröä käytöksessä oli? Hän kohteliaasti kieltäytyi ja sanoi tosiasian.

Jos on asperger-ihminen, se kannattaa tuoda esille sellaisille ihmisille, joiden kanssa joutuu viettämään aikaa. Saman sanon sinulle. Ei ole häpeä tuoda se täällä palstallakaan esille.

Vierailija
49/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa ja proteiinii isosti koneeseen niin kilot lähtee. Sopivissa määrin strength trainingii toki messiin. Pian huomaat ettet tarvitse enää kortisoneja tai muitakaan lääkkeitä.

Vierailija
50/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut olla pari päivää syömättä? Herkkuhimo laantuu yllättävän nopeasti.

Tässä keskustelussa ei käydä läpi ruokavalio-ohjeita tai paastoehdotuksia vaan käsitellään sitä, miten tökeröitä ja epäkohteliaita jotkut ihmiset ovat kanssaihmisilleen. Empatiani on tässä ap:n puolella, aivan täysin. Luulisi, että jos vähänkään lehtiä nykypäivänä lukee, tietää, että vuonna 2022 EI kommentoida toisten ihmisten syömisiä tai syömättä jättämisiä. Piste.

Ap:n työkaveri on paitsi epäkohtelias ja sivistymätön, myös tietämätön juntti.

Mitä tökeröä käytöksessä oli? Hän kohteliaasti kieltäytyi ja sanoi tosiasian.

Jos on asperger-ihminen, se kannattaa tuoda esille sellaisille ihmisille, joiden kanssa joutuu viettämään aikaa. Saman sanon sinulle. Ei ole häpeä tuoda se täällä palstallakaan esille.

Minulle tuli tuosta aapeen työkaverista myös vahvat assivibat.

Vierailija
51/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kalorit on kohdillaan, niin ei ne kilot nouse, vaikka lyttäisi naamaan karkkia tunnin välein. Mä pupellan aamusta iltaan ja painoindeksi on 21. Ja nyt 36-vuotias ja olen ollut pupeltaja vähintään koko aikuisikäni.

Hyvää tulevaa maksakirroosia!

Mä olen normaalipainoinen ja mulla on 70 senttinen vyötärö. Ylipaino ja vyötärölihavuus altistavat rasvamaksalle, joten mä olen aika hyvässä turvassa. Kiitos huolenpidosta!

Jatkuva fruktoosin pupeltaminen altistaa maksakirroosille. :-) Sori jos media on valehdellut sulle. :-)

Vierailija
52/54 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Rasvaa ja proteiinii isosti koneeseen niin kilot lähtee. Sopivissa määrin strength trainingii toki messiin. Pian huomaat ettet tarvitse enää kortisoneja tai muitakaan lääkkeitä.

Selkärankareuma ei parane kuulemma karppaamalla, kertoi reumatologi kun tulehdusarvot olivat yli 120. Oli aloitettava lääkitys että liikuntakyky säilyisi.

Vierailija
53/54 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Selkärankareuma ei parane kuulemma karppaamalla, kertoi reumatologi kun tulehdusarvot olivat yli 120. Oli aloitettava lääkitys että liikuntakyky säilyisi.

Pitäisi saattaa edesvastuuseen sellaiset puoskarit,jotka väittävät autoimmuunisairauksien paranevan jollain voin mättämisellä, kuten Antti Heikkilä.

Vierailija
54/54 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vastauksia. Minulla on BMI 21 ja syön lähes päivittäin välipaloina Elovena-keksejä ja omenoita. Syön myös kunnon aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Kyllä oli erikoinen työkaveri, joka kuitenkin mussutti sen berliininmunkkinsa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän