Työkaverin tyly tulkinta ruokavaliostani ja syömisestä
Olimme päivän työreissulla ja ajoimme toiseen kaupunkiin 300 km ja sieltä takaisin päivän päätteeksi. Olin ottanut elovena välipalakeksejä ja omenaa sekä kahvia autoon. Ruoan söimme ravintolassa työtehtävien lomassa vieraassa kaupungissa.
Pysähdyimme kahdesti huoltoasemalla, jossa työkaveri (normaalipainoinen) otti kahvia ja sämpylää tai kahvia ja berliinin munkin.
Minä join pelkkää kahvia tai ostin vichyn. Kun jatkoimme matkaa tarjosin hänelle elovenakeksin, kun söin sellaisen itse. Olen huomattavan ylipainoinen ja pudottanut painoa 7% vuoden sisällä. Olen lihavuusleikkausjonossa, mutta työkaveri ei sitä tiedä. Olen työstänyt ruokavaliota ravitsemusterapeutin ja psykoterapeutin kanssa jo lähes vuoden.
Kun tarjosin elovenakeksiä työkaverille hän totesi että ei syö semmoisia ja että ne ovat minunkin ylipainon ongelma kun syön sellaisia keksejä ja kaikkea.
Olin sanaton. En vastannut mitään. Onko lihavaa tosiaan aina oikeus ojentaa ruokailujen suhteen, vaikka itse vetelisi munkkipossuja siellä täällä. Työkaveri ei tiedä munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä, jota sairastan, tai suuresta kortisonimäärästä, jota syön päivittäin, ja joka nostaa painoa.
Miksi joku kuvittelee että olen lihonut 60 kiloa kun syön elovenakeksin?
Kommentit (54)
En tiedä työkaveristasi. Mutta taidat itse olla herkkänahkainen. Olisit voinut vastata hänelle jotain asiallisesti.
Tyhmä työkaveri. Yritä olla takertumatta moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mietit tuollaisia asioita edes? Luulisi työkaverin sanomiset olevan ihan hailee. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan.
Sulle on varmaan ookoo että minä huomauttelen sinun harvenevista haituvista että kyllä on sinun ongelma tuo läpikuultava päänahka. Käyttäisit nyt edes peruukkia.
Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.
Löysennä nyt pipoasi ja jätä työkaverin sanomiset sikseen.
Ai jee. Suomessa mennään lihavuusleikkaukseen kun syö tarpeeksi kauan kortisonia ja turpoaa siitä. Onko tottakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mietit tuollaisia asioita edes? Luulisi työkaverin sanomiset olevan ihan hailee. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan.
Sulle on varmaan ookoo että minä huomauttelen sinun harvenevista haituvista että kyllä on sinun ongelma tuo läpikuultava päänahka. Käyttäisit nyt edes peruukkia.
No nauraisin vaan, että miten huonokäytöksinen työkaveri onkaan. En stressaisi tuolla asialla laisinkaan.
Eihän nuo keksit ole mitenkään hyviä välipaloja, vaikka ravintoterapeutti niin väittäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan hän tarkoitti, että painosi on noussut napostelun takia. Onhan se oikeastaan totta, että ei niillä välipalapatukoilla ole mitään virkaa. Syödä tulisi ruoka-aikoina ja tuolloin voi vaikka silloin tällöin jälkkäriäkin ottaa. Mutta jatkuva pikkupalojen laiduntaminen kerryttää monilla salakavalasti kiloja. Niin se vain on.
Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.
Miksi syöt elovenkeksiä, jos sulla on paino-ongelma?
Keksit nostaa insuliinitasoa ja paino nousee siitä edelleen.
Kortisoni ei nosta painoa vaan se ruoka minkä lappaat sisääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ai jee. Suomessa mennään lihavuusleikkaukseen kun syö tarpeeksi kauan kortisonia ja turpoaa siitä. Onko tottakaan?
Tottakai ihminen, jonka bmi on yli 40, on kandidaatti lihavuusleikkauksen, etenkin jos liitännäissairauksia löytyy. Ei sillä ole väliä millä keinoilla se ylipaino on tullut, kortisoonilla, masennuslääkkeillä vai millä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olikin silloin ateria-aika kun söin elovenakeksin ja omenan. Niin se vaan oli.
Aha vai niin, no jostain kalorien napsimisesta olet kuitenkin lihonut. Lihavat aina väittää, etteivät he nyt niin paljoa syö.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Minä söin kortisonia ja lihoin nopeasti lähes 20 kiloa. Lääkäri kirjoitti nesteenpoistolääkityksen ja muutaman viikon päästä olin tiputtanut 18 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eloveenakeksi ja omena eivät ole ateriaa nähneetkään. Läskinä voisit syödä kerran päivässä kunnon ruoan ja jättää noi hiilaripommit väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kortisoni suurentaa rasvasoluja. Näkeehän se jo naamasta, jos joku syö kortisonia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt elovenkeksiä, jos sulla on paino-ongelma?
Seuraavaksi varmaan kertoo, että vetää aamupalaksi jotain fitness-muroja ja banaania. XD
Mä olen lihava, en osaa ajatella mitään muuta kuin ruokaa koko ajan (himoitsen sitä niin että kuola oikeasti valuu), oon todella masentunut, se että jaksan käydä töissä on ihan hiuskarvan varassa ja en tiedä kauan avioliittoni kestää. Kaikki suomessa myytävät laihdutuslääkkeet olen kokeillut, kärsinyt alkuoireet ja todennut useamman kuukauden käytön jälkeen ettei vastetta ole. Laihdutusleikkaukseen en pääse koska kärsin ehlersdanlosin syndroomasta. Tsemppiä sulle ap, hienosti pärjäät ja upeaa et pääset leikkaukseen. Älä välitä typeryksien puheista.