Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kakkonen otti yhteyttä

Vierailija
23.09.2022 |

Mieheni kakkosnainen päätti tänään lähettää minulle viestin, jossa neuvoi, kuinka minun kuuluisi elää ja kuinka olisi minun onneni mukaista päästää irti, hyvinkin monisanaisesti ja ylimieliseen sävyyn. Viestin päätti sydänemojiin.

Ja hän kuulemma antaa minulle anteeksi, ei kyllä suostunut kertomaan minkä asian.

Mistä tämmöinen kumpuaa? Pelosta, että ei saa miestäni itselleen? Onko tämä tyypillistä kakkosille?

Täytyy sanoa, että olen melkoisen yllättynyt, en käsitä miksi näkee tarpeelliseksi olla minuun yhteydessä.

Kommentit (762)

Vierailija
181/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, miehesi persereikä otti yhteyttä?

Vierailija
182/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, miehesi persereikä otti yhteyttä?

No tavallaanhan kakkosnainen on sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en ymmärrä, että miksi tässä nyt AP:tä dissataan jotenkin todella säälittäväksi ripustautujaksi.

Hänellä on miehensä kanssa pitkä historia, johon on sisältynyt varmasti useita ylä- ja alamäkiä. Jos niistäkin on selvitty yhdessä, niin miksei tästäkin? Onhan se pettäjämiehen toiminta ihan perseestä, ja jos hän on tapapettäjä niin vaihtoon vaan. Sitten mies voi olla myös vain jossain ikäkriisissä, jolloin pettäminen voi mennä aikanaan ohi ja miehen pääkoppa normalisoitua.

Suurin osa näistä sivusuhteista on sellaisia, että ne kuivuvat itsestään kasaan, kun salailun aiheuttama kuormitus syö innostuksen koko sivusuhteesta. On aika luonnollista, että jos AP:llä on ollut pitkä historia miehen kanssa, niin hän vain toivoo että näin käy. Ja vaikka onkin olemassa myös tapapettäjiä, niin on olemassa myös ihmisiä, jotka oppivat pettämisestä ainakin sen, että eivät enää aloita uutta salasuhdetta sen äärimmäisen kuormittavuuden vuoksi.

Siis kuviohan on sellainen, että miehen suhde toiseen on jo paljastunut aikaa sitten. Ap halusi, että mies tekisi päätöksen jomman kumman välillä, mutta mies ei näytä siihen pystyvän.

Ripustautujan ap:sta tekee se, ettei hän itse saa jätettyä selkärangatonta ns. miestään.

Vierailija
184/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on. Ap on ollut miehensä kanssa yhdessä vuodesta 1998. Eli pitkään. Miehensä on kyllästynyt ,ihan normi juttu,mutta ap ei näytä sitä hyväksyvän. Voi,kun ihmiset tajuaisivat,ettei aina avioliiton tarvitse kestää kuolemaan asti. Joskus voi kyllästyä ja rakastua johonkin muuhun ja silloin erotaan. Säälittää nämä,yleensä naiset,jotka eivät voi tätä hyväksyä.

Mies ei voi erota jos nainen ei halua hänestä erota?

Bingo. Minä en halua erota, toinen kirjoittaja hyvin listasikin sitä, että ihmisillä voi olla erilaisia syitä olla yhdessä.

Mutta jostain syystä miehenikään ei lähde, ei näköjään kuitenkaan pysty, syytä en voi varmaksi sanoa.

Ja kun mies ei ole lähtenyt, kakkonen kertoo minulle, että minun pitää päästää hänestä irti. Eli yrittää saada minut heittämään mieheni ulos, jotta mies päätyisi kakkoselle. Ehkä näin.

Mutta ei ole minun asiani edistää eroa, kun en itse eroa halua.

-ap

Niin, kaikki näyttäisi olevan sinulle selvää, mitään neuvoja tai analyysiä omasta tilanteestasi et kaipaa. Niin mistä oikein haluat keskustella? Kakkosnaisen viestin sisältö riippuu ihan siitä, mitä miehesi on hanelle/sinulle uskotellut.

En pyytänyt avauksessa neuvoja omaan tilanteeseen, vaan kysyin ajatuksia siitä, mikä saa kakkosnaisen ottamaan yhteyttä.

-ap

Ja tämä on sinulle jo moneen kertaan selitetty.

Vierailija
185/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en ymmärrä, että miksi tässä nyt AP:tä dissataan jotenkin todella säälittäväksi ripustautujaksi.

Hänellä on miehensä kanssa pitkä historia, johon on sisältynyt varmasti useita ylä- ja alamäkiä. Jos niistäkin on selvitty yhdessä, niin miksei tästäkin? Onhan se pettäjämiehen toiminta ihan perseestä, ja jos hän on tapapettäjä niin vaihtoon vaan. Sitten mies voi olla myös vain jossain ikäkriisissä, jolloin pettäminen voi mennä aikanaan ohi ja miehen pääkoppa normalisoitua.

Suurin osa näistä sivusuhteista on sellaisia, että ne kuivuvat itsestään kasaan, kun salailun aiheuttama kuormitus syö innostuksen koko sivusuhteesta. On aika luonnollista, että jos AP:llä on ollut pitkä historia miehen kanssa, niin hän vain toivoo että näin käy. Ja vaikka onkin olemassa myös tapapettäjiä, niin on olemassa myös ihmisiä, jotka oppivat pettämisestä ainakin sen, että eivät enää aloita uutta salasuhdetta sen äärimmäisen kuormittavuuden vuoksi.

Siis kuviohan on sellainen, että miehen suhde toiseen on jo paljastunut aikaa sitten. Ap halusi, että mies tekisi päätöksen jomman kumman välillä, mutta mies ei näytä siihen pystyvän.

Ripustautujan ap:sta tekee se, ettei hän itse saa jätettyä selkärangatonta ns. miestään.

Miksi ihmeessä minun pitäisi huolehtia ero mieheni puolesta?

-ap

Vierailija
186/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on. Ap on ollut miehensä kanssa yhdessä vuodesta 1998. Eli pitkään. Miehensä on kyllästynyt ,ihan normi juttu,mutta ap ei näytä sitä hyväksyvän. Voi,kun ihmiset tajuaisivat,ettei aina avioliiton tarvitse kestää kuolemaan asti. Joskus voi kyllästyä ja rakastua johonkin muuhun ja silloin erotaan. Säälittää nämä,yleensä naiset,jotka eivät voi tätä hyväksyä.

Mies ei voi erota jos nainen ei halua hänestä erota?

Bingo. Minä en halua erota, toinen kirjoittaja hyvin listasikin sitä, että ihmisillä voi olla erilaisia syitä olla yhdessä.

Mutta jostain syystä miehenikään ei lähde, ei näköjään kuitenkaan pysty, syytä en voi varmaksi sanoa.

Ja kun mies ei ole lähtenyt, kakkonen kertoo minulle, että minun pitää päästää hänestä irti. Eli yrittää saada minut heittämään mieheni ulos, jotta mies päätyisi kakkoselle. Ehkä näin.

Mutta ei ole minun asiani edistää eroa, kun en itse eroa halua.

-ap

Niin, kaikki näyttäisi olevan sinulle selvää, mitään neuvoja tai analyysiä omasta tilanteestasi et kaipaa. Niin mistä oikein haluat keskustella? Kakkosnaisen viestin sisältö riippuu ihan siitä, mitä miehesi on hanelle/sinulle uskotellut.

En pyytänyt avauksessa neuvoja omaan tilanteeseen, vaan kysyin ajatuksia siitä, mikä saa kakkosnaisen ottamaan yhteyttä.

-ap

Ja tämä on sinulle jo moneen kertaan selitetty.

Niin on. Vastasin vain kysyjälle, mistä haluan keskustella, tämä oli jostain syystä jäänyt kysyjälle epäselväksi.

-ap

Vierailija
187/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt persephone miehellä!

Vierailija
188/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on av:lle tullut ketju, jossa joku kakkonen kertoo olevansa raskaana varatulle miehelle. 

Onko ap miettinyt tätä vaihtoehtoa, että miehelle saattaa olla tulossa jälkikasvua tämän toisen naikkosen kanssa?  

Vierailija
189/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos AP on tällä hetkellä riittävän tyytyväinen tilanteeseen, niin miksi hänen pitäisi alkaa eroa veistelemään miehen puolesta? Jos AP:lle on ihan ok, että hän elää omaa elämäänsä siinä sivussa eteenpäin, pitää itsestään ja lapsista huolta eikä lataa mieheen ja heidän parisuhteeseen enää mitään sen kummempia odotuksia, niin miksi hänen pitäisi aktiivisesti erota? Jos AP ei itsekään halua elämäänsä mitään romanttisesti rakastavaa puolisoa vaan hänelle riittää nykyinen elämä, jossa hän ja lapset saavat säilyttää rutiininsa.

Vierailija
190/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on av:lle tullut ketju, jossa joku kakkonen kertoo olevansa raskaana varatulle miehelle. 

Onko ap miettinyt tätä vaihtoehtoa, että miehelle saattaa olla tulossa jälkikasvua tämän toisen naikkosen kanssa?  

Totta kai olen. Erinäisistä syistä johtuen pidän sitä epätodennäköisenä, mutta onhan jälkikasvun hankkiminen klassinen keino pyrkiä saamaan tai pitämään mies.

-ap

Vierailija
191/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parisuhteessa mieheni kanssa, vaikka jatkuvasti meillä molemmilla on seksuaalista kiinnostusta myös muista. Itse olen toisinaan halunnut erota, mutta meillä on mukavaa yhdessä. Keskustelemme paljon ihan kaikesta, meillä on ihana perhe ja koti. En vaan enää ole niin palavasti rakastunut häneen, että kokisin esim mustasukkaisuutta. Tähän varmasti auttanut se, että hän avoimesti kertoo tunteistaan muita kohtaan. Meillä myös edelleen seksuaalista vetovoimaa toisiamme kohtaan.

Joten itse saatan olla joku päivä tässä ap:n tilanteessa. Ja tässä vähän pohjustusta, miksi joku on tämmöisessä suhteessa.

Vierailija
192/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen mielestä sä ootkin se kakkonen.

Voi olla, varmaan kakkosnaisen voi määritellä monella tapaa. Itse olen aina ajatellut, että kakkonen on se, jonka luona käydään pettämässä vakiintunutta kumppania.

-ap

Minä petän vaimoani, joka on minulle kakkonen, rakastettuni on ykkönen. Ja kun nuorin menee kouluun, minä lähden. Meillä on jo uusi kotikin ostettuna rakastamani naisen kanssa. Inhoan vaimoani yli kaiken, seksiä en ole saattanut harrastaa hänen kansaan neljään vuoteen.

Kaipa sinä otat sen nuorimman mukaasi koska lapsia tuntuu olevan enemmän kuin yksi. Et kai sinä ihanana miehenä ykkösesi silmissä jätä lapsiasi. Hänhän voi luulla että teet sen toisenkin kerran. Vaikea uskoa että avioliitossa voi ostaa asunnon toisen tietämättä. Täytyisi ainakin olla avioehto jossa molemmilla täysin omat rahat ja muu omaisuus. Eikö veroilmoituksessa näy mitään? Joka tapauksessa melkoinen kusipää tunnut olevan. Luulen että uusi nainenkin sen huomaa kun jännitys ja utuuden viehätys loppuu miehen eron jälkeen. Ilmeisesti olet pitänyt vaimoa kodinhoitajana ja nyt tarvitset uuden.

Vierailija
193/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan parasta, mitä AP voi tehdä, on antaa miehen jahkailla ja tehdä sillä aikaa itse kaikkensa oman ja lastensa hyvinvoinnin eteen. Syödä terveellisesti, liikkua ulkona, nukkua hyvin, pitää hyvät välit sukulaisiin ja kavereihin. Mies voi sen ajan kuormittaa itseään tapailemalla toista naista, joka prässää miestä koko ajan vaikeisiin ratkaisuihin.

Sitten jos ero lopulta tulee, niin ompahan AP ainakin paremmissa sielun ja ruumiin voimissa sen kohtaamaan. Toisaalta se toinen nainen on tuossa vaiheessa prässännyt miehen niin nurkkaan vaatimuksiensa kanssa, että miehen on suostuttava itselleen epäedullisiinkin ratkaisuihin. Käytännön erotoimiin ryhtyessä, kuten osituksessa ja huoltajuussopimuksissa, AP:lla on tällöin miestä parempi neuvotteluasema.

Eron jälkeen AP voi olla kohtalaisen hyvillä mielin, koska ei antanut painostaa itseään, ei tehnyt hätiköityjä ratkaisuja ja piti passiivisella vastarinnalla omia puoliaan. Mies puolestaan joutuu joka kerta uutta naista katsoessaan näkemään ihmisen, joka painosti hänet huonoihin ratkaisuihin.

Vierailija
194/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi että heillä on mukava ilmapiiri kotona.. mies on hyväntuulinen kun saa kaipaamansa seikkailua kakkosen kanssa, on joku joka kilpailee hänestä. Ja turvallinen, hyvä ystävä (vaimo) kotona johon voi luottaa. Mies on siis tyytyväinen ja on hyvällä tuulella kotona(kin). Kakkonen on tietenkin raivossaan ja mustasukkainen vaimosta koska jos on rakastunut mieheen haluaisi varmaankin saada miehen itselleen. Kun tätä ei ole tapahtunut käytetään se viimeinen oljenkorsi; laitetaan vaimolle viestiä ja muistutetaan olemassaolosta jotta vaimo tekisi päätöksen miehen puolesta. Itse en ikinä pystyisi asumaan miehen kanssa jolla on sivusuhde, veisi kaiken pohjan yhdessäololle. Pelkkä ajatus siitä että mies panee toista naista ja saattaisi tartuttaa sukupuolitaudin olisi jo ajatuksena niin ällöttävä ja vastenmielinen etten pystyisi olemaan miestä lähellä.

Ap sinulla on sairas ja kaikenpuolin luuseri mies.

Vierailija
195/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten eroja kakkosnaisissa ja kakkosnaisissa. 

Yksi kaverini tapaili aikoinaan miestä, joka paljastui ennen pitkää varatuksi. Hän aikansa kipuili asian kanssa, kunnes järkiintyi ja se jämäkkä suhtautuminen oli jopa hyytävää. Kun mies kirjotteli jouluaattona ja milloin minäkin perhepyhänä "voi kun voisimme olla yhdessä", niin ystäväni vastaili "No miksemme sitten ole?" Kun mies yritti vongata, häärätä, lisätä liekaa ja selitellä (manipuloida kaveriani jatkamaan sitä outoa kuviota) niin kaverini vain vastasi lyhyesti joka asiaan nasevan vastalauseensa. Ennen pitkää mies lopetti, mutta sitä edelsi outo kuvio, jossa mies haksahti esittämään sinkkua ja niin eronnutta, mutta kaverilleni show ei mennyt alkuunkaan läpi. 

Toinen kaverini taas jaksoi vuositolkulla draamailla varatun miehen kanssa. Siinä kuviossa särkyi paljon lasiakin, mutta se riitelu oli jatkuvaa ja yhtäkään baari-iltaa ei ollut ettei joku olisi itkenyt. Jossain vaiheessa tajusin että kuvion osapuolet nauttivat siitä sairaalla tavalla, koska mikään muukaan pitää ihmisiä noin kiinni toisissaan. Aina se kaveri uskoi kun mies lupaili kuuta taivaalta, ja aina hän teki itkuisia puheluita joissa vannoitti miten se mies vielä eroaa ja he saavat toisensa. Se kuvio valkeni myös miehen avokillekin, mutta avokin reaktioita en tiedä paitsi että kaverini jaksoi pommittaa häntäkin milloin milläkin asialla. 

Vierailija
196/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, yhtä viestiäni ei julkaistu, jossa kerroin näistä viestittelijöistä. 

Joskus nämä nolaavat itsensä niin maan perin pohjamutien kautta, mutten tajua mihin se viesti katosi mikä ei käsittääkseni sisältänyt mitään pahaa. 

Vierailija
197/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävän kuuloinen muija, varo ettei m u r h a a (tapaus Pohjanmaan mörssäri)

Ei kannata vastata mitään, älä lähde puhumaan tuollaisen kanssa."

Kyllä kannattaa olla varovainen, yleensä mieleltään tai tunne-elämältään epävakaat hakeutuvat epämääräisiin suhteisiin yleensä ukkomiesten kanssa ( vai tunnetteko yhtään fiksua ja tasapainoista jolle kyseinen järjestely ok?). Heille vaimo on se este onneen vaikka saattavat väittää kuinka eivät vaadi mitään muuta kuin miehen seuraa jne... Pysykää kaukana sekopäistä tai pettävistä kumppanista, sillä he eivät kunnioita mitään ja tuovat mukanaan pelkkää mielipahaa parisuhteeseen jonka tulee perustua keskinäiseen luottamukseen.

Ajatelkaa vaikka parina varoittavana esimerkkinä sitä Knutby /Sara Svensson -tapausta tai Emma Jangestigin kokemaa karmaisevaa "mustasukkaisen naisen" kostoa (linkki alla)  

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/201806012200985042

Vierailija
198/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmiini tilanne on tämä ap. elää vapaassa suhteessa. Mies taas ei hakua kertoa kakkoselle ettei tule koskaan eromaan. Jotkut meistä tyytyy ystävyyteen pariauhteessa ja muu nautinto haetaan ulkopuolelta. Kakkosella taas on elämän katsomus parisuhde tarkoittaa omistautumista. Henkilökohtaisesti rieluinta on aina puhua kaksoiselämästä toiselle. Anteeksipyyntö on oman elämänarvon mukainen. Minä en itse pystyisi moiseen elämään, jos jokaiselle osapuolelle asia ei olisi täysin selvä.

Vierailija
199/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..jos AP on tällä hetkellä riittävän tyytyväinen tilanteeseen, niin miksi hänen pitäisi alkaa eroa veistelemään miehen puolesta? Jos AP:lle on ihan ok, että hän elää omaa elämäänsä siinä sivussa eteenpäin, pitää itsestään ja lapsista huolta eikä lataa mieheen ja heidän parisuhteeseen enää mitään sen kummempia odotuksia, niin miksi hänen pitäisi aktiivisesti erota? Jos AP ei itsekään halua elämäänsä mitään romanttisesti rakastavaa puolisoa vaan hänelle riittää nykyinen elämä, jossa hän ja lapset saavat säilyttää rutiininsa."

Siksi , koska se taustalla vaikuttava vieras ihminen jolla on seksisuhde omaan kumppaniin saattaa olla potentiaalinen sekopää tai ainakin turvallisuusriski.

Varsinkin kun ap:n tapauksessa on jo ottanut suoraan yhteyttä röyhkeästi vaimoon ( ei enää kunnioita perhe-elämää) pitäisi hälytyskellot jo soida ja kovaa.

Luotetettavia, tolkun kumppaneitakin on, jotka eivät missään nimessä riskeeraa saati vaaranna perhe-elämäänsä satunnaisten panojen vuoksi.

Itse viheltäisin pelin välittömästi poikki, jos tuommoiset alkaisivat viestittelemään sekopäisiä viestejä, sen jälkeen ottaisin yhteyttä virkavaltaan mikäli viestien sisällöt herjaavia ja kumppani vaihtoon.

Vierailija
200/762 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten hämmästytti, että hän antaa minulle anteeksi.

En pysty vaan käsittämään mitä.

-ap

Kaipa hän ajattelee, että sinä olet tässä se kakkonen.