Tipun aina kärryiltä IT-opetuksessa, vaikka älyssäni ei ole vikaa. Muita?
Mikä siinä on, että tipun aina kärryiltä IT-opetuksessa, esim. kun opetetaan yliopistolla tai töissä käyttämään uutta ohjelmistoa ja pitäisi tehdä harjoitustehtävää samalla? En vaan pysty keskittymään kuuntelemiseen ja tekemiseen samanaikaisesti. Toimin liian hitaasti, kun en löydä näytöltä jotain tiettyä kohtaa ja unohdan saman tien, mitä pitikään tehdä. Suuressa luokassa tunnun olevan aina se, jota joutuu koko ajan opastaa, kun en pääse eteenpäin. Tämä hävettää tosi paljon.
Minulla ei ole lapsena todettu oppimisvaikeuksia enkä koskaan joutunut tukiopetukseen ja aina pärjännyt hyvin opinnoissa. En opi mitään luennoilla vaan vasta, kun saan opiskella kaiken itsenäisesti omaan tahtiin.
Mikä minua vaivaa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sinussa ei tarvi olla mitään vikaa mutta olet vaan liian älykäs ja siksi se kaiken sisäistäminen menee hitaammin koska ajattelet monipuolisemmin. Itse luulin itseäni tästä syystä tyhmäksi mutta ÄO olikin 146-152 testeissä lopulta :D. Ja juuri tällaisia vaikeuksia se tuotti.Isot kokonaisuudet hallussa sekunneissa taas jos oli saanut sisäistää ne ajalla ja rauhassa.
Tässä voi olla jotain perää. Olen huomannut, että ajattelen monimutkaisemmin asioita kuin keskivertoihmiset. En millään pysty näkemään asioita yhtä suoraviivaisesti ja selkeästi kuin muut. Punainen lanka katoaa helposti.
Ap
Itse tylsistyn kuoliaaksi. Opiskelen järjestelmien käyttöä mieluummin itsenäisesti ja googlaamalla kuin ohjatusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa ei tarvi olla mitään vikaa mutta olet vaan liian älykäs ja siksi se kaiken sisäistäminen menee hitaammin koska ajattelet monipuolisemmin. Itse luulin itseäni tästä syystä tyhmäksi mutta ÄO olikin 146-152 testeissä lopulta :D. Ja juuri tällaisia vaikeuksia se tuotti.Isot kokonaisuudet hallussa sekunneissa taas jos oli saanut sisäistää ne ajalla ja rauhassa.
Tässä voi olla jotain perää. Olen huomannut, että ajattelen monimutkaisemmin asioita kuin keskivertoihmiset. En millään pysty näkemään asioita yhtä suoraviivaisesti ja selkeästi kuin muut. Punainen lanka katoaa helposti.
Ap
Olen se testeissä käynyt.
Mulla on juuri myös tuo, että punainen lanka katoaa.
Unohdin muuten sanoa, että testeissä ei havaittu mitään erityistä. Huono testi mielestäni ainakin hahmottamisen suhteen, sillä sitä ei erityisesti haettu.
Huomasin itse testissä juuri hahmottamisen ongelmia. En millään osannut laittaa sarjakuvan ruutuja oikeaan järjestykseen. En myöskään osannut piirtää kasvoihin kaikkia osia. Kuulemma kulmakarvat puuttuivat.
Olen kokeillut niitä Mensan kuviotestejä valituissa paloissa. Ei tuu mitään. En hahmota niitä. Silti sain psykologin tekemistä virallisissa testeissä noin hyvän tuloksen.
Mä luulen, että siellä ap:n tunneilla on paljon muitakin, jotka ei pysy perässä mutta eivät vaan kehtaa sanoa. Sitten, kun ap pyytää apua, näillä muilla on samalla mahdollisuus saada vastaus ja kiriä.
Minä en ole IT-alan ihmisiä, mutta työni edellyttää erilaisten ohjelmien käyttämistä. Usein tipun jo heti alussa, koska en ymmärrä sanastoa.
Hyvä, kun selvensit. Minulla on myös tuo eksymisongelma ja koen muistini tosi heikoksi ja se on vaan heikentynyt viime aikoina.
Ap