Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkin törmää ihmisiin, jotka luulevat että ainoa työaika on aamulla töihin, viikonloput on vapaana

Vierailija
23.09.2022 |

Sain taas kuulla erilaisesta työajasta johtuen kuinka tottakai olen työtön, koska minulla on vapaata jopa viikolla enkä tee aamuvuoroa.
Onko teillä kokemusta kuinka vieläkään ei ymmärretä kuinka yhteiskunta toimii, joidenkin meistä on tehtävä töitä silloin kun muut nukkuvat ja pidettävä rattaita pyörimässä. Koen joskus vain outona, että jotkut eivät vieläkään ymmärrä näin yksinkertaista asiaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin,pidän erittäin outona,että tätä ei ymmärretä vielä nykypäivänäkään :)! Itse olen tehnyt niin pelkkää päivätyötä,mutta myös vuorotöitä,yövuoroakin. Ollut töissä viikonloppunakin. Kokemusta siis erilaisista töistä ja työvuoroista. Ehkä joku on tehnyt elämänsä töitä jossain virastossa ma-pe klo 8-16,eikä tiedä muusta ja se on yleensä joku vanha täti. Harvoin nykyään olet koko elämäsi samassa työssä.

Vierailija
42/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleehan suurin osa ihmisistä, että kaikki tekee 8 tuntia päivässä töitä 5 päivänä viikossa.

Tuntuvat kuvittelevan ja vielä niin, että työpäivät on ma-pe ja koulujen loma-ajat ovat automaattisesti lomia myös aikuisilla, lukuun ottamatta kesää, jolloin loma alkaa juhannukselta ja kestää 4 tai 5 viikkoa.

Kannattaa hakeutua peruskoulun tai lukion opettajaksi, jos arvostat pitkiä kesälomia.

Nyt ei ollut kysymys siitä, mitä minä arvostan tai olen arvostamatta, vaan siitä, mitä esim. toimittajat jutuissaan kirjoittavat ja iso osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on hyvin hyvin yksinkertaisia, järki ei riitä ymmärtämään muuta kuin oman elämänsä, eikä aina sitäkään.

Vierailija
44/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on hyvin hyvin yksinkertaisia, järki ei riitä ymmärtämään muuta kuin oman elämänsä, eikä aina sitäkään.

Tää on niin totta,osalla se pää on muutenkin paljon siellä omassa p***,minä minä vaan, että ei ihme,jos ei tiedosteta että ympärillä on olemassa muunkinlaista elämää,muunlaisia työvuoroja kuin ne omat :)

Vierailija
45/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa, kun etätyöt oli sallittu harvemmille, oli puolestaan joskus vaikea saada ymmärrystä sille, että olen yleensä aina poissa kotoa vähintään 8:30 - 16, vaikka liukumat onkin. Silloin ei voinut päivystää kotona jonkin asentajan tai pakettitoimituksen takia.

Ja yksi valtiolla töissä oleva kaveri ei jotenkin saanut päähänsä, että kesälomat oli pidetty kesällä eikä lomapäiviä ollut otettavaksi pitkin vuotta johonkin risteilyyn. Ihmiset tosiaan tietää usein vain oman arkensa.

Vierailija
46/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei tajua että yövuoroa tekevä i nuku yöllä. Tietävät että olen ollut yön töissä ja tulevat ilmoittamatta pimpottamaan ovikelloa. "Et kai sä päivällä nuku??"

Minuakin yötyötä tekevänä ihmetyttää, että millon ihmiset kuvittelevat minun nukkuvan, kun varmasti tasan tarkkaan tietävät, että en voi nukkua töissä. Ihmetellään sitä, etten voi lähteä esim. kaupungille kiertelemään heti työvuoron jälkeen koko päiväksi. "Sähän meet vasta yöksi takas töihin"

Vierailija
47/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon törmänny siihen, että jotkut kuvittelee viikonlopputöiden olevan jotenkin valinnaisia. Niin, että jos joku kaveri haluaa mut mukaan johonkin, niin se vaan sanoo, että älä mee töihin vaan lähde mun kaa festareille. Ei meinaa millään tajuta, että kyllä se työ nyt vaan on pakko hoitaa, kun se vuorolistassa on, vaikka miten olis kiva mennä sinne festareille.

En minäkään sano silloin kun mulla on arkivapaa ja kaveri arkena töissä, että äläpä mene töihin vaan lähde mun kanssa shoppailemaan.

Vierailija
48/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ollaan kans surkiteltu kun työttömillä on niin vaikeaa löytää työtä ja vinkkailtu mistä kannattaa hakea töitä jne. Kaikki ei tajua mun käyvän ihan kokoaikatyössä, koska mulla on 4,6 tai 10 päivää putkeen vapaata neljän työpäivän jälkeen. Teen 12 tuntista päivää, 2 aamua ja 2 yötä ja sitten vapaat. Naapureiden silmään saattaa vaikuttaa, että olen koko ajan kotona.

Meillä työpaikalla noin puolet henkilöstöstä tekee vuorotyötä (noin 400 henkilöä) . Päivätyöläiset ei osaa ottaa huomioon asioita suunnitellessaan, että juu tosiaan kaikki ei tee päivätyötä. Esimerkkinä vaikka sellanen, että maanantaina lähetetään sähköposti, johon toivotaan vastausta perjantaihin mennessä. Mutta kun porukka tulee töihin vasta seuraavan viikon keskiviikkona lukemaan sitä sähköpostia. Tai, että tilataan työvaatteita ja kenkiä ja niiden sovitusmahdollisuus on järjestetty johonkin konttorin auditorioon "työpäivän päätteeksi" klo 15-16. Eikä yhtään tilaisuutta ole järjestettyklo klo 18-20 niin, että vuorotyöläinen voisi kipasta ennen tai jälkeen työvuoron.

Ja se on hauska juttu, minkä joku jo mainitsikin, että kaveri kysyy jouluna, että lähdettäiskö juhannuksena (kun hänellä loma alkaa) mökille, niin tiedän kertoa, että olen silloin töissä. Ja samalla kerron, että mun loma on vasta syyskuussa. Yleensä kuluu vastaukseksi jotain änkytystä, että "etkö voi ottaa sitä vapaaksi". No kesälomakaudella meillä ei voi ottaa vapaita, koska jonkun pitää tehdä ne työt ja jotkut on jo lomalla silloin.

Vierailija
49/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ja aina on kaikilla kesäloma heinäkuussa! Eikä koskaan olla jouluna/uutenavuotena/pääsiäisenä/vappuna töissä! Ja aina voi itse päättää koska on vapaalla välittämättä työpaikan muiden työntekijöiden toiveista!

Vierailija
50/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpiin?

Vierailija
51/51 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme