Diagnosoikaa työkaverini!
Viitisen vuotta ollut samassa työpaikassa ja kaikkien kanssa olen tullut toimeen. En ole saanut huonoa palautetta ja meillä on ollut hauskaa yhdessä, muutamasta työkaverista on tullut jopa ystävä. Mitään ongelmia ei ole ollut, olen saanut ja myös antanut asiallisesti työhön liittyvää palautetta ja tunnelma on ollut kehittävä ja rento. Hyväksi tyypiksi luokittelemalta tyypiltä sain sitten viestin pikaviestimen välityksellä tähän tyyliin:
"Ihan vaan tiedoksi, susta ei täällä oikein tykätä ja tiedettään kyllä, että puhut paskaa oman porukan ja sen ulkopuolella olevillekin." En sanantarkkaan tuota laittanut, mutta viesti oli kirjoitettu täysin suodattamatta ja vailla mitään rakentavaa. Halusin jutella naamatusten, mutta ei suostunut. Loppupäivän pidättelin itkua ja välttelin muita, sillä menin tuosta aivan rikki. Seuraavana päivänä oli jo helpompaa (koska aamulla olin tajunnut, että se oli kaikki valetta), ja hämmästyin suuresti, kun tämä kaveri oli kuin mitään ei olisi tapahtunut! Törmättiin käytävällä ja piti hoitaa töihin liittyvä asia. Hän jutteli aivan normaalisti, otti neuvoni vastaan ja lähti paikalta ihan luonnollisesti. Hämmentävää! Olikohan tullut katumapäälle? Onko tuollainen narsismia, adhd:ta, ahdistuksen/stressin purkautumista vai mitä ihmettä?
Jokaisella nyyhkytarinalla on monta eri puolta..