Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilas kuoli mahalaukun tähystyksessä. Linkki

Vierailija
22.09.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12635261

Sitä teki lääketieteen opiskelija.

Siis ei edes mikään gastrokirurgiaan tai gastroenterologiaan erikoistuva.

Ei pitäisi antaa lääketieteen opiskelijoille erikoisalojen toimenpiteitä tehtäväksi. Sitten vasta kun erikoistuvat sellaiseksi, joka tiettyjä toimia tekee. (Tällöin on paljon pienempi kokemattomien joukko roikkumassa.)

Yhtä tyhmää on se, että tavalliset lääketieteen opiskelijat tekee selkäydinnäytteen ottoja.

Hävytöntä, että kohteena oli vieläpä iäkäs, joilla saattaa jo olla haurautta.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kysytty ensin, jos on opiskelija tekemässä toimenpidettä, että onko ok, että opiskelija tekee.

Vierailija
102/109 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset ja miehet ovat eri huoneissa! Eli oliko kenties erehdytty sukupuolesta?

Mihin kysymyksesi liittyy? 

Olen itse nainen ja ollut samassa huoneessa sairaalassa miespotilaan kanssa. Olimme tarkkailuosastolla. Samoin äitini oli kerran miehen kanssa samassa huoneessa. Mutta mihin tämä siis liittyy tähystyksestä puhuttaessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset ja miehet ovat eri huoneissa! Eli oliko kenties erehdytty sukupuolesta?

Mihin kysymyksesi liittyy? 

Olen itse nainen ja ollut samassa huoneessa sairaalassa miespotilaan kanssa. Olimme tarkkailuosastolla. Samoin äitini oli kerran miehen kanssa samassa huoneessa. Mutta mihin tämä siis liittyy tähystyksestä puhuttaessa?

En minäkään ymmärrä. Olen ollut samassa huoneessa miespotilaiden kanssa eikä se haitannut minua yhtään. Jos siinä olisi tehty jotain toimenpiteitä niin väliin olisi tietysti vedetty suoja.

Vierailija
104/109 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että oli erehdytty sukupuolesta.

Varmaan tuolla tulee säästöt, että miehet ja naiset on kykyään samoissa huoneissa. En tiedä, onko yleistä.

Olin 70-luvulla ihottuman takia sairaalassa viikon. Osastolla oli pelkkiä naisia. Rakennuskessa oli alemmassa kerroksessa osasto miehille.

En pidä hyvänä, että on sekahuoneita.

Vierailija
105/109 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni oli umpisuolenleikkauksen jälkeen sairaalassa, hänen viereisessä pedissä oli noin kuuskymppinen tai vähän yli nainen, joka oli erittäin kivulloinen. Hänellä oli suoli puhjennut paksusuolen tähystyksessä, jonka väitettiin olevan turvallista.

Omaiset olivat paikalla ja hyvin kiukkuisia , että noin oli käynyt.

Mä kun menin paksusuolen tähystykseen, tästä riskistä kyllä kerrottiin etukäteen.

Minulle ei kyllä ole kerrottu, ei tästä, eikä ylipäätään riskeistä. Olen saanut kuvan että tämä on suunnilleen rutiineista rutiinein toimenpide.

Vierailija
106/109 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutukseen muuten voi kuolla. Onko teille kerrottu? Ei ole mitään takeita, että herää.

Turha tieto: vieläkään ei osata selittää miksi ihminen nukahtaa nukutusaineilla, mutta ketään ei kiinnosta, koska nukutus kuitenkin toimii.

Vierailija
107/109 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutukseen muuten voi kuolla. Onko teille kerrottu? Ei ole mitään takeita, että herää.

Turha tieto: vieläkään ei osata selittää miksi ihminen nukahtaa nukutusaineilla, mutta ketään ei kiinnosta, koska nukutus kuitenkin toimii.

Ei siihen itse nukutukseen, mutta sen aikaisiin rytmihäiriöihin jne.

Väite 2 on osoittaisi väärä

Vierailija
108/109 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paksusuolen tähystyksessä maanantaina. Onneksi oli erikoislääkäri, kolme hoitajaa ja vielä professori osan aikaa paikalla. Osasivat asiansa erinomaisesti ja kaikki sujui hyvin.

Vierailija
109/109 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni oli umpisuolenleikkauksen jälkeen sairaalassa, hänen viereisessä pedissä oli noin kuuskymppinen tai vähän yli nainen, joka oli erittäin kivulloinen. Hänellä oli suoli puhjennut paksusuolen tähystyksessä, jonka väitettiin olevan turvallista.

Omaiset olivat paikalla ja hyvin kiukkuisia , että noin oli käynyt.

Hyvä kun oli omaisia.

Niinpä, muuten olisi merkitty vain tilastokuolemaksi eikä mokailu olisi paljastunut missään vaiheessa. Kuinka paljon niin sitten käykään on toinen juttu. Pääsevät puoskarit kuin koira veräjästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme