Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistamassani firmassa on työntekijä joka hakee jo viidettä kertaa äitiyslomaa tehden pienen firmani toiminnan tappiolliseksi vuodesta toiseen

Vierailija
22.09.2022 |

Hänen tilalleen pitää palkata sijainen jonka perehdyttämiseen menee aikaa. Pitää maksaa äitiyslomasta sekä muita kuluja siitä hyvästä, että hän lomailee ja keskittyy enemmän perheeseensä kuin työpaikkaansa.
Pienyrittäjänä en jaksa loputtomasti tällaista työntekijää mutten pysty erottamaan häntä koska hän soittaisi samantien ammattiliittoon vieden minut oikeuteen. Oikeudessa tulee monesti kymmenien tuhansien eurojen korvaukset/käräjöintikulut jotka kaataisivat pienen yritykseni.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli perhevapaauudistus missä jako on perheen kahden vanhemman välillä 50/50 eli varmaan muutosta menneisiin vuosiin tulee. Toki siitä voi 63 päivää luovuttaa toiselle vanhemmalle.

Mutta vanhaa järjestelmää ei enää ole.

Vierailija
2/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli perhevapaauudistus missä jako on perheen kahden vanhemman välillä 50/50 eli varmaan muutosta menneisiin vuosiin tulee. Toki siitä voi 63 päivää luovuttaa toiselle vanhemmalle.

Mutta vanhaa järjestelmää ei enää ole.

Ihan yhtä kauan se äiti saa olla pois kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuurasin vuosien ajan häntä ja kaltaisiaan, koska odotusaikoina oli sairauslomia ja joko lapset tai äiti olivat sairaita ja aina poissa.

Vierailija
4/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla p-puhetta. Tunnen monta kenet on irtisanottu äitiyslomalla

Vierailija
5/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei työnantaja (iso yritys) maksanut äitiyslomista, vaan hain äitiysrahan itse Kelasta. Miksi sinun on maksettava työntekijäsi äitiyslomasta?

Vierailija
6/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paskalta firmalta

Vierailija
7/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat työnkuvaa ja sen varjolla irtosanot. Olen ehdottomasti tälläistä käytäntöä vastaan. Äitiyden ei pitäisi uhata kenenkään toimeentuloa, mutta ymmärrän myös pienyrittäjiä. Ymmärrystä en löydä sarjalisääntyjille joiden ainoa syy hankkia työpaikka on käyttää työnantajaa hyödykseen ilman että oikeasti aikoo olla töissä. Jos aikoo tehdä puolen tusinaa/tusinan kakaraa niin pysyköön kotona koko ajan.

Vierailija
8/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan hakea perhevapaakorvauksen (2500 €/äitiysloma), vuosilomakustannuskorvauksen ja palkalliselta ajalta Kela-korvauksen?

Vierailija
9/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Suomessa perheelliset ovat pyhässä asemassa ja heitä tuetaan surutta taloudellisesta taustasta välittämättä. T. perheellinen

Vierailija
10/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lestalta. Otan osaa. Ne saattaa tehdä jopa 15 lasta.

Jospa ei nyt aloitettaisi tätä vaan keskusteltaisiin miten äitiyslomien kulut saataisiin minimiin työnantajilta.

Vierailija
11/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa palkallista lastenhoitovapaata, jos ei tuo lääkärintodistusta lapsen sairaudesta ja lapsen toisen vanhemman työnantajalta todistusta, että tämä oli töissä. Ihmeesti vähentää poissaoloja ja työntää töihin muualle.

Vierailija
12/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla provo mutta totuuden siemenellä.

Hain kerran osa-aikainen työpaikkani sisällä vakituista avointa tehtävää. Kaksi aiempaa työntekijää siinä tehtävässä olivat viettäneet yhteensä kymmenen vuotta äitiyslomalla. Ymmärrän hyvin työnantajan ahdingon ja halun kysyä haastattelussa, aionko tehdä lapsia. Tätähän siis ei saa kysyä eikä kysyttykään, mutta pyydettiin tuomaan esille mikäli perheen perustaminen ei ole suunnitelmissa, muut hakijat kun olivat miehiä ja minä potentiaalinen synnyttäjä.

Vierailija
13/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei työnantaja (iso yritys) maksanut äitiyslomista, vaan hain äitiysrahan itse Kelasta. Miksi sinun on maksettava työntekijäsi äitiyslomasta?

Onko sulla ollut tes missä sitä ei ole määritelty?

Vierailija
14/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienyrittäjille vinkki; palkatkaa miehiä niin ei ole tätä ongelmaa.

No jaa. Eräs mies työpaikallani on ollut niin monta pätkää isyyslomalla että menee kirkkaasti ohi sen mitä naiset on pitänyt äitiyslomia.

Vierailija
15/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten teko maksulliseksi ja naiset keittiöön.

Vierailija
16/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että työntekijäsi tekee monta lasta, sillä lapsia Suomen valtio tarvitsee.

Vierailija
17/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut tes missä sitä ei ole määritelty?

Mahdollisesti johtui siitä, oli miesvaltainen ala.

Vierailija
18/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sen määrää ei liitto.

Vierailija
19/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat työnkuvaa ja sen varjolla irtosanot. Olen ehdottomasti tälläistä käytäntöä vastaan. Äitiyden ei pitäisi uhata kenenkään toimeentuloa, mutta ymmärrän myös pienyrittäjiä. Ymmärrystä en löydä sarjalisääntyjille joiden ainoa syy hankkia työpaikka on käyttää työnantajaa hyödykseen ilman että oikeasti aikoo olla töissä. Jos aikoo tehdä puolen tusinaa/tusinan kakaraa niin pysyköön kotona koko ajan.

Yt taloudellisin syin?  Neuvottelu jossa todetaan että firma menee nurin yhden etujen tähden.  

Vierailija
20/71 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata palkata nuoria naisia

Samalla voidaan sitten lopettaa työttömyydestä ja työttömyystuista valittaminen nuorten naisten osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän