Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibromyalgia

Vierailija
19.01.2026 |

Onko täällä ketään jolla kokemuksia tästä oireyhtymästä? Itsellä käytössä triptyl 1 tablettia päivässä ja nyt uutena lääkkeenä gabrion 1-3 tablettia päivän aikana. Nämä kivut on ihan helvettiä ja kun ne on sekä hermo-,lihas ja nivelkipuja ja hyppivät paikasta toiseen. Sauna mulla auttaa jonkun verran ja samoin alkoholi saa ajatukset pois kivuista. Siis ei missään jatkuvassa käytössä mutta lähinnä viikonloppuisin muutama. Mutta tuon gabrionin kanssa ei saisi juoda tippaakaan. Triptyl ainoastaan heittää hirveän väsymyksen päälle ja huimaa välillä. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia kun vasta itse diagnoosin saanut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyliä ei saa käyttää edes alle 55-vuotiaana päivittäin yli kolmea vuotta putkeen, koska se tuplaa dementiariskin. Samoin Klotriptyl. Minulla auttaa parhaiten Lyrica yötä vasten ja realistinen eläminen kuormituksen kanssa. Käytän paljon Tens-laitetta, pippurilaastaria, Voltaren Forten voidetta ja Sooman neuromodulaatiomyssyä. Neuromodulaation käytöstä fibromyalgian hoidossa on useampi artikkeli PubMedissä. 

Vierailija
2/3 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kolmea vuotta käyttänyt. Sain reseptin reumalääkäriltä joka totesi ettei ole reumaa. En tiennytkään tuollaisista myssyistä, Tens-laitteesta tai pippurilaastarista mitään. Myssyn ehdin ja googlata ja masennus ei ole oireeni. Enemmän turhautunut tähän tilanteeseen kun kaikki tippuu käsistä ja koskaan ei tiedä millaista kipua on huomenna tai hetken päästä luvassa. Joku oli tuolla jo alapeukuttanut jota en ymmärrä koska kaikki on yksilöitä ja monilla on erilaisia oireita ja  helpotuskeinoja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kolmea vuotta käyttänyt. Sain reseptin reumalääkäriltä joka totesi ettei ole reumaa. En tiennytkään tuollaisista myssyistä, Tens-laitteesta tai pippurilaastarista mitään. Myssyn ehdin ja googlata ja masennus ei ole oireeni. Enemmän turhautunut tähän tilanteeseen kun kaikki tippuu käsistä ja koskaan ei tiedä millaista kipua on huomenna tai hetken päästä luvassa. Joku oli tuolla jo alapeukuttanut jota en ymmärrä koska kaikki on yksilöitä ja monilla on erilaisia oireita ja  helpotuskeinoja 

Se myssy vaikuttaa kipukynnystä nostavasti. Masennuslääkkeitä käytetään kipukynnyksen nostoon, vaikkei sairastaisikaan masennusta. Kannattaa kysyä lähetettä neuromodulaatiohoitoihin lääkäriltä. Jos se ei tunnu hyvältä, sitä ei ole mikään pakko jatkaa. 

Sille ei mitään voi, että ihminen alapeukuttelee sellaista mitä ei itse voi ymmärtää tai hyväksyisi omalle kohdalleen. Ei alapeukuista kannata välittää. Niitä voi helposti manipuloida laittamalla välillä lentotilan päälle ja välillä pois päältä. Trolleilla ovat trollien huvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän