Miten työtön saa töitä jos
Ei omista autoa, asuu paikassa jossa ei ole työpaikkoja, eikä julkista liikennettäkään. Eikä muuttokaan ole mahdollista
Kommentit (116)
Miksi muutto ei ole mahdollista? Minä etsin 2v töitä ja sitten muutin 900km päähän töiden perässä. Muutto on ihan täysin mahdollista, mieti, Kela maksaa koko lystin kun kyseessä on työpaikan saaminen. Mulle maksoi muuttofirman (yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa) koska sain töitä toiselta paikkakunnalta. Senpä jälkeen en ole kelan palveluita tarvinnut.
Olen asunut elämäni aikana noin 20 osoitteessa, Rovaniemeltä Helsinkiin. En ymmärrä ollenkaan niitä, joiden mielestä muutto on jokin ihmisoikeusloukkaus.
Elätkö siis metsän antimilla? Et varmaan kauppaankaan pääse etkä muitakaan asioita käy hoitamassa.
Eipä tuo töitä saakaan, mutta ei saa ruokaa tai vaatteitakaan, koska eihän tuossa tilanteessa pääse edes kauppaan. Nälkäkuo'lema.
Kärsit aina välillä 10 viikon karenssin, kun et mene työkokeiluun. Ei autottomuus ole mikään syy pois olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutto ei ole mahdollista? Minä etsin 2v töitä ja sitten muutin 900km päähän töiden perässä.
Ihan kiva, että muutit, mutta on täysin turhaa hehkuttaa jotain 900 kilometrin muuttoa. Tuo väli on suunnilleen Turku-Rovaniemi. Jos ei etsi erityisen harvinaisia töitä (esim. kaupunginteatterin johtaja), niin ei ole mitään järkeä muuttaa Suomen päästä päähän. Ainakaan ketään tavallista siivoojaa tai sihteeriä ei pidä kannustaa tuollaiseen.
Osalla ihmisistä on sairauksia ja kipuja, mutta niitä ei oteta huomioon, miten kivuissa tai kohtauksissa joku voisi mennä sinne sun tänne.
Ihmeellisiä luusereita täälläkin trollaa. Pysy mettässäs ja nauti, jos ei työ ja elintaso nappaa. Eikö siitä maksetaankin jotain, ettei ihan nälkään kuole. Netissä kuitenkin on varaa roikkua toisten verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutto ei ole mahdollista? Minä etsin 2v töitä ja sitten muutin 900km päähän töiden perässä. Muutto on ihan täysin mahdollista, mieti, Kela maksaa koko lystin kun kyseessä on työpaikan saaminen. Mulle maksoi muuttofirman (yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa) koska sain töitä toiselta paikkakunnalta. Senpä jälkeen en ole kelan palveluita tarvinnut.
Ei kaikki voi muuttaa vaikka sinä pystyitkin.
Aikoinaan jouduin muuttamaan työn peräässä 550km. Nyt oon eläkkeellä ja ...huoh älkää muuttako!
Miten tuolleen voi elää? Joku muu käy sulle kaupassa/ käyttää? Mies kenties? Missä sun oma elämä on.
Muuta hyvä ihminen tai hanki nyt edes se ajokortti ja auto.
Jos tue vietäisiin pois, niin kyllä se muutto yhtäkkiä onnistuisikin.
Tarkoitit varmaan siis miten työtön saa töitä, kun se ei itse niitä halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi?
Asun turus enkä saa töitä. Hain 25 työpaikkaan mutta en saanut töitä. Suurin osa raksatyöpaikkoja mutta töihin en kelvannut vaikka on 18 vuoden kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaisiko joku nyt siihen kysymykseen, että miksi ei voi muuttaa? Mikä voi olla sellainen este, että muutto ei olisi mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaisiko joku nyt siihen kysymykseen, että miksi ei voi muuttaa? Mikä voi olla sellainen este, että muutto ei olisi mahdollista?
No ihan kuule puoliso, lapset, oma talo ja täällä koko elämä.
Oma valinta