Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työtön saa töitä jos

Vierailija
22.09.2022 |

Ei omista autoa, asuu paikassa jossa ei ole työpaikkoja, eikä julkista liikennettäkään. Eikä muuttokaan ole mahdollista

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin koti on tässä missä olen asunut jo 20v.

Kotisi on siis muuttunut aiemminkin. Sinua pitää motivoida varmaan tukiaisten leikkauksilla.

Muutin lapsuudenkodista suoraan tähän.

Ei ole merkitystä vaikka mun työmarkkinatuki vietäisiin, en edelleenkään muuta itse maksamastani talosta enkä jätä perhettä sen takia että tällä hetkellä ei ole töitä tarjolla.

Motivoida? Luuletko että en ole ikinä ollut töissä?

Vierailija
102/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotisi on siis muuttunut aiemminkin. Sinua pitää motivoida varmaan tukiaisten leikkauksilla.

Ei ole merkitystä vaikka mun työmarkkinatuki vietäisiin, en edelleenkään muuta itse maksamastani talosta enkä jätä perhettä sen takia että tällä hetkellä ei ole töitä tarjolla.

Akselerationistit ne vaan huutaa, älä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös itsellä tai puolisolla vanhemmat kunnassa, joten pienten lasten kanssa poismuuttaminen on ikävää, koska isovanhemmat kaipaavat lapsenlapsiaan ja toimivat perheen tukiverkostona.

Tai sitten itsellä tai puolisolla on kunnassa iäkkäitä tai sairaita omaisia, joista pidettävä huolta. Jos vaikkapa haluaa toimia läheisensä omaishoitajana, joutuu yleensä asumaan samassa kunnassa.

Jos itse on vaikkapa jokin sairaus tai vamma johon saa hoitoa asuinkunnassa, ei ole ihan helppo muuttaa toiseen kuntaan, koska siellä terveyskeskus ei korvaa hoidosta osaa ja/tai ei löydy kyseisen alan hoitajaa tai ei saa tarvittavia apuvälineitä yms.

Voi olla myös kunnassa kiinteistöjä (vaikka suvulta jäänyt talo), joita pitää hoitaa ja ylläpitää, ettei niiden kunto rapistu ja arvo alene. Ja jos on yritys, ei sitäkään voi helposti hoitaa toisen kunnan puolelta.

Perheen jakaminen kahteen kuntaan ei sekään ole kovin edullista rahallisesti eikä hyvä ratkaisu perhesuhteiden kannalta.

Jos tämmöisiä ei itse tajua edes kuvitella, sitten täytyy olla hyvin hyvin vähän elämänkokemusta ja kykyä asettua toisten ihmisten saappaisiin.

Ihmisen ensimmäinen velvollisuus on elättää itsensä, vaikka minkälaisen nyyhkytarinan yrittäisit satuilla.

Ei ainakaan Suomen lain mukaan.

Vierailija
104/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan kuule puoliso, lapset, oma talo ja täällä koko elämä.

Taloja on kaikkialla, ja lapset tulevat tietenkin mukaan.

Taloja on mutta ei kotia.

Miksi ihmeessä veisin lapset isältä?

Koti on siellä mihin sen tekee.

Niin, ja sitten kun muuttaa, niin se koti on siellä minne muuttaa. Ei se niin vaikeeta ole.

Tämä on mun koti enkä täältä lähde.

Hah! Eli kyse on todellakin vain halusta tai siis sen puutteesta, eikä siitä, ettei muka voisi muuttaa.

Onko haluaminen jokin pakko? Haistan slippery slopen tässä...

En ymmärrä mitä tuo vika lauseesi tarkoittaa

Kyse on tässä siitä, kun joku valopää (sinä?) väitti, ettei kaikki muka voisi muuttaa. Mutta tässä tuli taas kerran todistettua se, että kyse onkin vain pelkästä omasta mukavuuden halusta ja tahdon puutteesta. Ei mistään muusta.

Slippery slope=kalteva pinta

No mutta sinähän vastasit jo omaan kysymykseesi, eli vika on halun tai haluamisen ja tahdon puutteesta.

No miten voi lisätä tahtoa tai ylipäätään halua? Miten se tapahtuu? Sinulla selvästikin on tahtoa ja halua - kerro nyt, miten se on mahdollista sellaisillekin, joilla näitä nykyelämän välttämättömyyksiä ei vältämättä ole?

Miten parannat juopon alkoholismista, jos se ei itse halua parantua? Miten lopetat narkkarin huumeiden käytön, jos hän itse ei halua lopettaa?

Niin? Ehdotatko kaikkien tukien katkaisua, jolloin voimme sitten siirtyä keskustelemaan kaikkien noiden mainitsemiesi asioiden 'lieve-ilmiöistä', eli yhteiskuntarauhan järkkymisestä? Kenties et pistäis pahaksesi, jos lumenauraajat myöskin ajaisi jäätyneitä kodittomia lumenkaatopaikalle?

En ehdota. Mietihän vähän syvällisemmin noita kysymyksiäni.

Niinhän minä olen miettinyt. Miten lisäät halua, jos sitä ei ensinkään ole?

Miten markkinoit sen haluamisen minulle?

Sehän se ongelma onkin. Sen motivaation poikasen pitäisi löytyä ihmisestä itsestään. Ei kukaan pysty kaatamaan toiseen halua/tahtoa ulkoapäin. On oltava edes jokin/jotain, joka saa sen halun kasvamaan, jokin asia mihin haluaa elämässään muutosta. Onhan sitä kaikenlaisia ratkaisukeskeisiä menetelmiä ym keinoja näihin juttuihin, mutta en jaksa niitä sen enempää tässä käydä läpi.

Toki sitten viimesijaisena keinona on myös se pakko. Ei tietenlään ihan kaikkia tukia pois, mutta niin että kuitenkin velvoitettaisiin ihmistä ottamaan itse enemmän vastuuta elämästään ja toimeentulostaan.

Eli vastuuta omasta elämästä ja toimeentulosta...yhtäkuin kilpailua siis. Sitähän se yrittäminen on; painonnostoa peräsuoli ulkona luterilaisen moraalisaarnaajan huutaessa suoraan korvaan, että "LISÄÄ! LISÄÄ!"

Mutta jos asiat ovat minimitoimeentulolla hyvin, niin mikä ihmeen haluamisen pakko tässä on se pointti?

Se väen vängällä yrittäminen? Riman nostaminen? Veren maku suussa paahtaminen?

Ne surullisen kuuluisat onnistumisen kokemukset?!?

Kalteva pinta kutsuu jo...

Mistä ihmeestä sä nyt oikein puhut? Tuosta ei saanut mitään tolkkua...

Lyhyesti: jos on tyytyväinen siihen mitä jo on, niin miksi pitäisi kehittää se halu johonkin enempään?

Yhteiskunnalla ei ole varaa elättää kaiken maailman vapaamatkustajia yltäkylläiseen elämään.

Tulihan se sieltä!

Tuli mikä? Itsestään selvä asia?

Etkö sä ollenkaan seuraa uutisointia Suomen taloustilanteesta? Mikä sulle on tuossa niin iso ongelma?

Vierailija
105/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti: jos on tyytyväinen siihen mitä jo on, niin miksi pitäisi kehittää se halu johonkin enempään?

Esimerkiksi moraali voi luoda velvoitteita, jotka eivät ole alisteisia tyytyväisyyden tunteille.

- Eri

Mitä moraali sanoo ammattitaidosta, jota tarvitaan, mutta kukaan ei ole oikeastaan valmis siitä maksamaan?

Mitähän tämäkin kysymys tarkoitti?

Vierailija
106/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä pystyisit kotoakin käsin tekemään töitä. Laiskuus vaan taitaa olla huipussaan.

Vierailija
107/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä pystyisit kotoakin käsin tekemään töitä. Laiskuus vaan taitaa olla huipussaan.

Laiskuus? Ei vissiin tullut selväksi että olen tehnyt pitkän työuran.

Ja mitähän nämä kotoa käsin tehtävät työt on?

Vierailija
108/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko olevasi vanhuuseläkkeellä? Monia töitä pystyy tekemään nykyään etänä. Mollin sivuiltakin löytyy useita.

Vierailija
109/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tai pätkä ura. Työtä kuuluu tehdä, jos ei ole eläkeiässä.

Vierailija
110/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko olevasi vanhuuseläkkeellä? Monia töitä pystyy tekemään nykyään etänä. Mollin sivuiltakin löytyy useita.

Kysyn uudestaan että mitä nämä työt on?

Vierailija
111/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi moraali voi luoda velvoitteita, jotka eivät ole alisteisia tyytyväisyyden tunteille.

- Eri

Mitä moraali sanoo ammattitaidosta, jota tarvitaan, mutta kukaan ei ole oikeastaan valmis siitä maksamaan?

Mitähän tämäkin kysymys tarkoitti?

Olen eri, mutta ymmärrän täysin että tuossa tarkoitettiin, että onko moraalista että työnantajat käyttävät ihmisten osaamista hyväkseen. Tempputyöllistetään osaajia ja maksetaan huonoa palkkaa.

Miksi työntekijöiden moraalia peräänkuulutetaan, muttei koskaan vaadita mitään moraalia eikä toimia työllisyyden parantamiseksi työnantajapuolelta?

Sitä kannattaa miettiä.

Vierailija
112/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti siis työtön. Kaikenlainen puhelintyö on hyvin helposti kenen tahansa ulottuvilla eikä edes vaadi välttämättä koulutusta, jos on kyse esim markkinoinnista tai kyselyjen/haastatteluiden tekemisestä. Sitten on esim chatissa tapahtuvaa asiakaspalvelua. Sitten on paljon muutakin, jotka tosin yleensä vaativat jonkinlaista pohjakoulutusta tai taitoja.

Taloushallinnon hommia voi myös tehdä nykyään vaikka ja mistäpäin Suomea etänä. Meidän firmassa on aloittanut täysin kokematonkin näissä hommissa.

Kyllä näitä on.

Ja stten vaan odotellaan listaa selityksiä ja tekosyitä, mutta kun...

Vierailija
113/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti siis työtön. Kaikenlainen puhelintyö on hyvin helposti kenen tahansa ulottuvilla eikä edes vaadi välttämättä koulutusta, jos on kyse esim markkinoinnista tai kyselyjen/haastatteluiden tekemisestä. Sitten on esim chatissa tapahtuvaa asiakaspalvelua. Sitten on paljon muutakin, jotka tosin yleensä vaativat jonkinlaista pohjakoulutusta tai taitoja.

Taloushallinnon hommia voi myös tehdä nykyään vaikka ja mistäpäin Suomea etänä. Meidän firmassa on aloittanut täysin kokematonkin näissä hommissa.

Kyllä näitä on.

Ja stten vaan odotellaan listaa selityksiä ja tekosyitä, mutta kun...

'

Niin ja OnlyFans-sivustonkin voi perustaa, sitähän tekee monet muutkin perheenäidit.

/s

Vierailija
114/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut elämäni aikana noin 20 osoitteessa, Rovaniemeltä Helsinkiin. En ymmärrä ollenkaan niitä, joiden mielestä muutto on jokin ihmisoikeusloukkaus.

Toisille esim. perhe on työtä tärkeämpi.

Minulle tuo on ihan ok, mutta sitten ei pidä ainakaan valittaa TE-keskuksen yhteydenotoista tai määräyksistä hakea töitä karenssin uhalla. En tiedä valitatko juuri sinä vai et, mutta tarkoitan noin yleisesti. Edes sen verran pitää tehdä, että täyttää mukisematta ne minimaaliset säännöt, jotka työttömyysrahan saamiseksi vaaditaan.

Jotkut toiset tekevät töitä nimenomaan perheensä hyväksi. 

Vierailija
115/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös itsellä tai puolisolla vanhemmat kunnassa, joten pienten lasten kanssa poismuuttaminen on ikävää, koska isovanhemmat kaipaavat lapsenlapsiaan ja toimivat perheen tukiverkostona.

Tai sitten itsellä tai puolisolla on kunnassa iäkkäitä tai sairaita omaisia, joista pidettävä huolta. Jos vaikkapa haluaa toimia läheisensä omaishoitajana, joutuu yleensä asumaan samassa kunnassa.

Jos itse on vaikkapa jokin sairaus tai vamma johon saa hoitoa asuinkunnassa, ei ole ihan helppo muuttaa toiseen kuntaan, koska siellä terveyskeskus ei korvaa hoidosta osaa ja/tai ei löydy kyseisen alan hoitajaa tai ei saa tarvittavia apuvälineitä yms.

Voi olla myös kunnassa kiinteistöjä (vaikka suvulta jäänyt talo), joita pitää hoitaa ja ylläpitää, ettei niiden kunto rapistu ja arvo alene. Ja jos on yritys, ei sitäkään voi helposti hoitaa toisen kunnan puolelta.

Perheen jakaminen kahteen kuntaan ei sekään ole kovin edullista rahallisesti eikä hyvä ratkaisu perhesuhteiden kannalta.

Jos tämmöisiä ei itse tajua edes kuvitella, sitten täytyy olla hyvin hyvin vähän elämänkokemusta ja kykyä asettua toisten ihmisten saappaisiin.

Ihmisen ensimmäinen velvollisuus on elättää itsensä, vaikka minkälaisen nyyhkytarinan yrittäisit satuilla.

Mitä jos on kehitysvammainen jolla ei aivotoiminta riitä

Vierailija
116/116 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaussin käyrän puhdistus tämän takana on, eli ajan trendit (eli työt, joista maksetaan sitä palkkaa vs. työt, jotka kuolevat pois) huomioon ottaen ne, joilla ei ne kuuluisat rahkeet riitä, poistuvat passiivisen eutanasian kautta hyötyihmisten maisemaa pilaamasta. Eli ihmiset, jotka eivät sopeudu vallitsevan aikakauden trendeihin, poistuvat elävien kirjoista.

Siis selviytymiskamppailua suoraan sanoen.