Sairaanhoitajaksi hakevien määrä romahti syksyn yhteishaussa
Toiminnanjohtaja Mielityinen: "Hoitajapula ei ratkea aloituspaikkoja lisäämällä" Mitäs meidän poliitikot seuraavaksi keksivät ns lääkkeeksi maan hoitajapulaan, kuin tämä linja ei vedä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua, sillä siinä ammatissa on varma työpaikka. Palkkakin ihan hyvä verrattuna muihin samantasoista koulutusta vaativiin.
Minä ajattelin aikoinaan näin. Olin syrjäytynyt nuori ja pitkäaikaistyötön. Siis niin pitkään sivussa kaikesta, että vasta lähemmäs kolmekymppisenä aloitin työelämän. Mihin sitä muualle olisin hakenut kuin hoitoalalle. Töihinkin pääsin ennen kuin valmistuin. Kuusi vuotta jaksoin ja sitten sain tarpeekseni. Ei ikinä enää enkä suosittele kellekään, etenkään nuorille ja naiiveille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt haluaisi hakeutua alalle jossa burnout on taattu? Ja lopettakaa se palkkojen vääristely, mäkin voin saada 4000kk jos paisikisin ylitöitä non-stop, mutta se EI ole se mun peruspalkka!
No mitä sitten?Te haluatte päivätyöstä vuorotyön palkan.Jos palkka ei riitä niin tekee vuorotyötä,niin muutkin tekee.
Niin muutkin tekee?? Näin syvään laumamentaliteetti on meihin uurrettu – emme pääse siitä eroon millään.
Kuka haluaa hakeutua alalle, jonka edustajat haukkuvat, mollaavat ja tuovat esille pelkkiä epäkohtia kamalasta työstään. Mitään hyvää en ole lukenut/kuullut hoitajan työstä aikoihin, vaikka varmaan jotain myönteistä siitäkin löytyy. Omaa kuoppaanne kaivatte.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa hakeutua alalle, jonka edustajat haukkuvat, mollaavat ja tuovat esille pelkkiä epäkohtia kamalasta työstään. Mitään hyvää en ole lukenut/kuullut hoitajan työstä aikoihin, vaikka varmaan jotain myönteistä siitäkin löytyy. Omaa kuoppaanne kaivatte.
Muuten olisitkin sata varmaan hakeutunut alalle? Not.
Ei ihme, kun hoitajat on mainostaneet kuukausikaupalla, miten karseaa alalla on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, kun hoitajat on mainostaneet kuukausikaupalla, miten karseaa alalla on.
Pitäiskö hoitajien sitten valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Omaa kuoppaanne?
Miksi on väärin tuoda esille työn epäkohtia?
Näyttää siltä että laatu laskee. No minkäs sille. Saatte kyllä nähdä että hoitovirheiden määrät tulee nousemaan lähivuosina. Toivottavasti ei satu omalle kohdalle.
Ei hakijoita tarvitakaan kymmenkertaista määrää aloituspaikkoihin nähden. Ihan hyvä että määrä on romahtanut, pääsee halukkaat paremmin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi valehdella nuorille vai? Suosittele toki omille lapsillesi sekä lähipiirin nuorille hoitoalaa, jos se on mielestäsi hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se määrä, vaan se laatu.
Paikat tuli kuitenkin täytettyä.
No mitä tätä palstaa lukee, niin oletuksena on että sairaanhoitaja on vain "käsipari", eikä mitään muuta. Sittenhän tuonne voi kaikki kadunmiehetkin kouluttaa kun vain käsipari ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän samanlainen tapaus kun ihmiset taistelevat isoon ääneen jotakin hanketta vastaan (tuulimyllyt, malminetsintä, kuntoutuslaitos jne.), koska se laskee asuntojen arvoa alueella. Sitten se onkin itse asiassa juuri se älämölö, joka sitä arvoa laskee.
Eiköhän hoitajien valitus ole sen kuopan nimenomaan kaivanut.
Provohan sinä olet mutta väittämäsi on väärä. Joko et tiedä asiasta mitään tai sitten olet pelkkä pelle.
Meinaat että kaikkihan tietävät joka tapauksessa, millaista on hoitajan työ ja palkkaus? Kerropa itse kokeeksi lonkalta vaikka koneistajan työstä ja palkkauksesta. Tai kaivinkoneenkuljettajan tai... Eiköhän se kuva hoitoalasta piirry alalla olevien mölinän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että laatu laskee. No minkäs sille. Saatte kyllä nähdä että hoitovirheiden määrät tulee nousemaan lähivuosina. Toivottavasti ei satu omalle kohdalle.
Ei ole mahdollista tämän palstan mukaan. Tämän palstan mukaan kuka vaan voi tehdä hoitajan työtä, se on niin helppoa, ja hoitajat ovat tyhmiä, kiristäjä, tappajia, h...a....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän samanlainen tapaus kun ihmiset taistelevat isoon ääneen jotakin hanketta vastaan (tuulimyllyt, malminetsintä, kuntoutuslaitos jne.), koska se laskee asuntojen arvoa alueella. Sitten se onkin itse asiassa juuri se älämölö, joka sitä arvoa laskee.
Provohan sinä olet mutta väittämäsi on väärä. Joko et tiedä asiasta mitään tai sitten olet pelkkä pelle.
Meinaat että kaikkihan tietävät joka tapauksessa, millaista on hoitajan työ ja palkkaus? Kerropa itse kokeeksi lonkalta vaikka koneistajan työstä ja palkkauksesta. Tai kaivinkoneenkuljettajan tai... Eiköhän se kuva hoitoalasta piirry alalla olevien mölinän kautta.
Mölinän? Sinua tuntuu tuo mälinä kiinnostavan erityisen paljon kun joka päivä tänne hoitajaketjuja teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mölinän? Sinua tuntuu tuo mälinä kiinnostavan erityisen paljon kun joka päivä tänne hoitajaketjuja teet.
Joo, tämä on se hoitajakiimapalstahullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista tämän palstan mukaan. Tämän palstan mukaan kuka vaan voi tehdä hoitajan työtä, se on niin helppoa, ja hoitajat ovat tyhmiä, kiristäjä, tappajia, h...a....
Paras oli, kun joku luonnehti kätilön työtä "äidin tsemppaaminen ja isän auttaminen napanuoran katkaisussa".
Silloin voi saman tien jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt haluaisi hakeutua alalle jossa burnout on taattu? Ja lopettakaa se palkkojen vääristely, mäkin voin saada 4000kk jos paisikisin ylitöitä non-stop, mutta se EI ole se mun peruspalkka!
No mitä sitten?Te haluatte päivätyöstä vuorotyön palkan.Jos palkka ei riitä niin tekee vuorotyötä,niin muutkin tekee.
Niin muutkin tekee?? Näin syvään laumamentaliteetti on meihin uurrettu – emme pääse siitä eroon millään.
Siis pitääkö kaikki paikat laittaa kiinni koska kukaan ei halua tehdä vuorotyötä vai vaatia kaikille aloille tonnin palkankorotukset päivätyöstä?Itselle on ainakin ollut vuorotyö tiedossa ennen alalle hakeutumista ja olen tehnyt sunnuntai-ja iltatöitä koska saa paremman palkan .Ei ole kyllä tullut mieleenkään vaatia päivätyöstä lisää palkkaa koska" haluan olla illat ja vkl kotona."Ei ole hoitoala
Valtaosa lääkäreistä on naisia nykyään. Eli jos ei L-touhut innosta niin sen lääkäripuolison hakeminen voi olla haastavaa... Lääkärit useimmiten menee naimisiin keskenään ja jo opiskelun loppupuolella. Naislääkärit päätyvät usein myös dippainsseihin, arkkitehteihin, upseereihinkin jotkut. Mieslääkäreillä on lääkärivaimoja ja myös opettajia,psykologeja ym. Aika vähän hoitajia kuitenkaan. Toki joitain löytyy. Ja sit on tietysti näitä pikkujoulupettäjiä (yl. kirurgeja), joilla on jo muutama hoitaja läpikäytynä, neljäs vaimo menossa ja joka liitosta ruokkomaksut lapsista....