Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä yksineläjillä menee nykyään viikossa ruokaan?

f
21.09.2022 |

Laskin että mulla about 60e!! ja olen työtön!! miten voisi vähentää ruokalaskuja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 10€ pv on minimi.

Vierailija
2/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidelläkympillä viikossa pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 euroa.

Vierailija
4/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama max 50 euroa on käytettävissä yhä edelleen ja siis sekä ruokaa että perushygieniatarvikkeita varten. Aika kevyt alkaa ostoskori kyllä olla vaikka kuinka ostaisi kaikkea painavaa eli perunaa, porkkanaa, kaalia..

Vierailija
5/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-50 euroa

Vierailija
6/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua, en mä pidä kirjaa tai suunnittele sitä. Kuun alussa tulee rahaa ja kuun lopussa se on loppu, mutta ei mulla oo mitään käsitystä siitä paljonko menee ruokaan ja paljonko muuhun.

Vierailija
7/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan saa kannettua kaikki rahat olit sitten yksin tai perheineen. Se ei ole ongelma.

Vierailija
8/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran mitä jää pakollisten röökin ja kaljan jälkeen. Varmaan sellainen 25-35€ viikko

Vierailija
9/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa. Ehkä 100 euroa? Ei kiinnosta pihistellä ruokaostoksissa.

Vierailija
10/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi päivässä riittää, kun katsoo tarkkaan mitä ostaa. Toki jos käy lounaspaikassa syömässä, niin menee pari kymppiä.

Vierailija
11/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita laskee?

En mä nyt silleen käytä et multa loppuis viikossa rahat, mut en mä myöskään juuri laske mitään. Kuun alussa ostelee vähän enemmän juttuja ja kuun lopussa elää vähän niukemmin. Kyl mä sitä tiliä seuraan et paljonko rahaa on, mut ei mitään tiukkaa budjettia ole eikä myöskään tietoa paljon mul menee ruokaan. Yleensä joskus kuukauden 26. tienoilla alkaa joutua tekemään päätöksiä et jättääkö ostamatta ruuat, röökin vai kaljat. Aina on kuitenkin jotain safkaa pakkasessa tai kuiva-ainekaapissa niin harvoin joutuu olee ilman mitään.

Mut ei mitään käsitystä. Jos reilu satanen per viikko on käytettävissä mut siitä menee yli puolet röökiin ja juomiin, niin kai siihen safkaan menee 30-40€ viikos.

Vierailija
12/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 viikossa tupakkaan ja toiset 30 ruokaan.

Vierailija
13/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noita laskee?

En mä nyt silleen käytä et multa loppuis viikossa rahat, mut en mä myöskään juuri laske mitään. Kuun alussa ostelee vähän enemmän juttuja ja kuun lopussa elää vähän niukemmin. Kyl mä sitä tiliä seuraan et paljonko rahaa on, mut ei mitään tiukkaa budjettia ole eikä myöskään tietoa paljon mul menee ruokaan. Yleensä joskus kuukauden 26. tienoilla alkaa joutua tekemään päätöksiä et jättääkö ostamatta ruuat, röökin vai kaljat. Aina on kuitenkin jotain safkaa pakkasessa tai kuiva-ainekaapissa niin harvoin joutuu olee ilman mitään.

Mut ei mitään käsitystä. Jos reilu satanen per viikko on käytettävissä mut siitä menee yli puolet röökiin ja juomiin, niin kai siihen safkaan menee 30-40€ viikos.

Pakko se on laskea, kun yritän säästää rahaa. Päihteiden käyttö on jo lopetettu, niin niistäkään ei voi enää säästää.

Vierailija
14/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ ainakin. Kauppaan 60-80€ ja loput ravintolaan ja juomiin. Talousmenot bensoineen pyörii 1500€ tuntumassa. Lisäksi laskut ja asuminen. Ei juuri jää säästöön. Pari lomamatkaa on vuodessa tullut käytyä, mutta taidan jättää ainakin toisen väliin.

Vierailija
15/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön kans, ja ihan liikaa menee. Vois kyllä elää vielä tiukemmin.

Tosin, perhepitzza kestää 2päivää.. 😅

Vierailija
16/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset 140€ viikossa menee ruokaan. Pari kymppiä per päivä.

Vierailija
17/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyn yleensä ravintolassa syömässä lounaan, sille tulee hintaa 10-12e. Sitten viikonloppuisin käyn joskus myös ulkona syömässä. Kuukaudessa menee 600e plus-miinus 100e, mut sanotaan että keskimäärin 150e viikko.

Vierailija
18/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes sanoa. Susheja, rapuja, juustoja ja kaikkea oikeasti kallista tulee syötyä lähes joka päivä. Viikonloppuisin syön esimerkiksi tonnikalapihviä, tai kalatiskin kalaa. Ostan paljon kauppahallista ja se on kallista. Mutta elämä on nyt ja tässä. Voin hyvin ja olen terve. Duuni on ihanaa ja siitä saa hyvää palkkaa. Elämä on elämistä varten.

Vierailija
19/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 50 euroa. Laitan ruokia, joista syön kaksi- kolme kertaa. Kokkailen n joka toinen pvä. Ostan kasviksia, lihaa, joitan maitotuotteita, munia, kahvia. Näillä elän ja syön vähähiilihyrdaattisesti. Töissä käyn eikä pihistellä tarvi.

Vierailija
20/23 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske pljonko menee. Kerran vuodessa lasken budjetin.  Nyt olen yllättäen yksin ja varmaan vähemmän  kuin kaksin,  jolloin meni kuussa noin 200--300 e ruokaan , siinä on mukana pesuaineet , perusmeikit  ja dödöt , ne mitä marketista saat. Ei ole tarvetta  säästää, mutta en osaa tuhlata.