Milloin suomalaisesta tuli niin ns kansainvälisiä että kun ulkona on 13 C pukeudutaan pipon ja talvitakkiin?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin joitakin ihmisiä, joilla oli pipot päässä vaikka maassa ei ole lunta ja lämpötila on +10 asteen yläpuolella. Miten he pärjäävät sitten kun tulee kunnon talvi? Pyöräilen avopäin nahkatakki päälle eikä tuntunut lainkaan kylmältä.
Pari vuotta sitten oli syyskuun lopulla 22 astetta ja joku ala-astelainen käveli pipo päässä ja jonkinlainen välikausitakki päällä ulkona.
Täällä oli aamulla 6 astetta. Ja mua paleli aivan saakelisti. Oli villapipo päässä ja (kevytvanu)toppatakki päällä.
Tuntuu pikemminkin siltä ettei kenelläkään ole säähän sopivaa vaatetusta päällä. Eka vastaantulija kävelee vastaan toppatakissa ja pipossa, seuraavalla on shortsit, sandaalit ja t-paita.
Aina sama ilmiö. Keväällä eka aurinkoinen päivä kuljetaan puolialasti ja ekasta syyspäivästä untuvatakit päällä. Kiva varmaan kulkea hikihatussa.
Mä olin vielä birkenstockeissa ja sääret paljaana :O
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vielä birkenstockeissa ja sääret paljaana :O
Onks tää jokin kisa kuka on kovin mimmi?
Minusta on ihana pukeutua lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin joitakin ihmisiä, joilla oli pipot päässä vaikka maassa ei ole lunta ja lämpötila on +10 asteen yläpuolella. Miten he pärjäävät sitten kun tulee kunnon talvi? Pyöräilen avopäin nahkatakki päälle eikä tuntunut lainkaan kylmältä.
Pipo on asuste, ei mitään tekemistä lämpötilan kanssa suurimmalle osalle.
On teillä taas murheet. Minä vilustun helposti ja välillä vietän pitkiäkin aikoja ulkosalla harrastusten takia. Siksi mielummin laitan pipon kuin tulen kipeäksi.
Ehkä ne on ostanu uudet releet eikä millään malta odottaa kylmiä säitä🤔
Kulje vaikka alasti. Minä pukeudun itseäni varten.
En tiedä milloin tuli mutta en ole ikinä ymmärtänyt sitäkään kun on muka jotenkin tyylikkäämpää palella ja olla kylmissään kun pukeudutaan ja valitsee päälle laitettavansa mieluummin kalenerterin kuin säätilan mukaan. - Surkuhupaislatakin näyttää välillä kun ylikansalliset (pikamuotivaate)ketjut yrittävät myydä lämpimien kelien vaatteita ja ulkolämpötila on samanaikaisesti miinuksen puolella.
Yliopisto-opiskelija
Parempi niin. Eipähän vilustuta. Taitaa tosin olla muoti/ulkonäköseikat mitkä määrittää pukeutumista.
Yhellä tytöllä oli tänään bikini yläosa ja untuvatakki.
Niinpä, kesälläkin jos lämpötila alle 18, niin jo on kevyttoppikset kaivettu kaapista.
Mä laitan sit pakkasilla kaksi toppatakkia ja valtavasti aluskerroksia. Nyt on perustoppavaatteet vasta 😁. Palelen siis ihan valtavasti.
Olet ymmärtänyt keskiluokkaisena maailmanmatkaajana väärin. Kyse ei ole kansainvälistymisestä, me köyhät suomalaiset emme pääse edes näkemään todellisuudessa mitä Suomen ulkopuolella on. Kyse on siitä, että ollaan taannuttu niin pahasti että hiuksiakaan ei ole varaa pestä. Siksi pipo.
En ole ikinä tajunnut tuota miten meinaatte pärjätä talvella kyselyä. Ihan hyvin, olen suomalainen ja tottunut talveen.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan sit pakkasilla kaksi toppatakkia ja valtavasti aluskerroksia. Nyt on perustoppavaatteet vasta 😁. Palelen siis ihan valtavasti.
Joo mullakin kovilla pakkasilla kevytuntsikka toppatakin alla 😁 ja nyt on kevyttoppatakkikelit? Ainakin meillä itäsuomessa sääennuste näyttää jotain +10 ja sit "tuntuu kuin" +6 eli lähellä nollaa jo?
AP ei ole varmaankaan käyttänyt aidoista luonnonmateriaaleista tehtyjä vaatteita. Esim. Kashmir-huivi on viileä lämpimällä, lämmin kylmällä, samoin aidoista höyhenistä tehty kevyttoppis. Kyllähän ne tekokuidut hiostaakin.
Samaan aikaan kun ravintoloissa alkoi saada palvelua vain englanniksi.