Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin suomalaisesta tuli niin ns kansainvälisiä että kun ulkona on 13 C pukeudutaan pipon ja talvitakkiin?

Vierailija
21.09.2022 |

Näitä näkee nykyään paljon.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin näin joitakin ihmisiä, joilla oli pipot päässä vaikka maassa ei ole lunta ja lämpötila on +10 asteen yläpuolella. Miten he pärjäävät sitten kun tulee kunnon talvi? Pyöräilen avopäin nahkatakki päälle eikä tuntunut lainkaan kylmältä.

Yritätkö vilpittömästi väittää, että sinua kiinnostaa tuntemattomien ihmisten pakkaskestävyys?

Miksi sinulla on nahkatakki? Eikö t-paita ja shortsit riittäisi noin karaistuneelle pyöräilijälle? 

Vierailija
42/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä taas murheet. Minä vilustun helposti ja välillä vietän pitkiäkin aikoja ulkosalla harrastusten takia. Siksi mielummin laitan pipon kuin tulen kipeäksi.

Sitten kun tammikuussa on pari viikkoa -20 astetta, mitä ajattelit laittaa päälle? Kannattaa vähän karaista itseään eikä heti laittaa sitä paksuinta untuvatakkia ja pitkiä kalsareita siinä vaiheessa on vasta nollakeli. Lämpötilat ovat sentään vielä tulevasti plussan puolella kuin K-kaupan kassalla.

Eri vastaaja. Silloin laitan päälle viisi puuvillapaitaa, kolme villapaitaa, useamman kerroksen housuja, vähintään kahdet käsineet, pipon ja takin karvavuorisen hupun, sekä useita sukkia + kunnon talvikengät.

Tervetuloa kauhistelemaan ja kyselemään, mitä laitan päälle, kun on -40 astetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on aika jännä miten ei ymmärretä kuinka Suomessa on neljä vuodenaikaa eikä kaksi. Joka vuodenajalle tulisi olla omat, sopivat vaatteet.

Vierailija
44/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun alettiin viihtyä lämpimässä. Ei ihmekään että ennen vihasin ulkona olemista kun en pukeutunut itselleni sopivasti.

Vierailija
45/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän syystakkia, mutta lapaset on ja pyöräillessä pipo päässä. Käytän ohutta pipoa ja hanskoja. En tykkää palella. Talvella sitten paksummat tamineet. Ja kiitos kysymästä, tarkenen talvella oikein hyvin.

Vierailija
46/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tänään syystakki päällä ja olisin toisaalta pärjännyt hupparillakin, kun olin kävellen liikkeellä. Tuli kuuma :(

Vierailija
47/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 astetta on normaali suomalainen kesä.

Vierailija
48/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku oon kyllästyny kesävaatteisiin niin siksi vaan, keväällä sitten sama toisinpäin. Välikaudet on vaikea pukeutua.

Vierailija
49/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on aika jännä miten ei ymmärretä kuinka Suomessa on neljä vuodenaikaa eikä kaksi. Joka vuodenajalle tulisi olla omat, sopivat vaatteet.

Kaupoista puuttuu välikaudet.

Vierailija
50/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti 13 astetta tuntuu syksyllä kylmemmältä kuin keväällä, koska on tottunut lämpimämpään.

Mutta ihmisten lämmönsäätelyt on ihan tosi erilaisia. Mä hikoilen aina, ja kävelisin töihin vieläkin t-paidassa jos kehtaisin. Nytkin katsotaan kuin hullua kun on vaan kevyt takki auki.

Vierailija
51/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole normaalisti vilukissa, vaan pidän paksuja takkeja vasta talvella. Nyt olen kääriytynyt lämpimään tikkitakkiin jo jonkin aikaa, jos lämpötila on kymmenen asteen hujakoilla. Syytän sitä, että sisätiloissa on mielestäni tällä hetkellä todella kylmä, kun pattereissa ei ole vielä lämpöä. Palelen vähän koko ajan. Pipon pistän päähän, jos näillä säillä vielä tuulee, koska muuten korvat tulevat kipeäksi.

Vierailija
52/77 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti 13 astetta tuntuu syksyllä kylmemmältä kuin keväällä, koska on tottunut lämpimämpään.

Mutta ihmisten lämmönsäätelyt on ihan tosi erilaisia. Mä hikoilen aina, ja kävelisin töihin vieläkin t-paidassa jos kehtaisin. Nytkin katsotaan kuin hullua kun on vaan kevyt takki auki.

Minullakin on vaan kevyt takki auki tai huppari. En ole huomannut että kukaan katsoisi erityisesti....

Vierailija
53/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin lämpötila laski äkillisesti kymmeniä asteita. Kestää jonkin eikaa, että kroppa sopeutuu siihen.

Kuljin viime viikolla kesätakissa ja paljain päin, nyt minulla on nuha ja yskä ja viluttaa. En tiedä tuliko flunssa  lämpötilan laskusta, mutta olen lukenut että palellessa vastustuskyky alenee.

Vierailija
54/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin näin joitakin ihmisiä, joilla oli pipot päässä vaikka maassa ei ole lunta ja lämpötila on +10 asteen yläpuolella. Miten he pärjäävät sitten kun tulee kunnon talvi? Pyöräilen avopäin nahkatakki päälle eikä tuntunut lainkaan kylmältä.

Pärjään ihan hyvin talvella kiitos vaan. Kylmä viima aiheuttaa mulle migreenin, jos se nyt jonkun välttämättä tarttee tietää.

Vierailija
55/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä taas murheet. Minä vilustun helposti ja välillä vietän pitkiäkin aikoja ulkosalla harrastusten takia. Siksi mielummin laitan pipon kuin tulen kipeäksi.

Sitten kun tammikuussa on pari viikkoa -20 astetta, mitä ajattelit laittaa päälle? Kannattaa vähän karaista itseään eikä heti laittaa sitä paksuinta untuvatakkia ja pitkiä kalsareita siinä vaiheessa on vasta nollakeli. Lämpötilat ovat sentään vielä tulevasti plussan puolella kuin K-kaupan kassalla.

Juu, muutama vuosi näillä keleillä tullut pukeuduttua. Eiköhän itse kukin laita samat vaatteet kuin viime vuonnakin - 20 asteessa. Noista kalsareista, mulla on niitä ainakin neljää eri lämpöisyysastetta. Suomessa kun asutaan. Nyt käytän ohuimpia niistä, illalla kun menen ulos.

Vierailija
56/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo on ihan vaan asuste niinkuin mikä tahansa muukin monelle. EI väliä säällä.

Vierailija
57/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyisten sähkönhintojen vuoksi pitää istua toppatakki päällä kotona, niin ei sitä vaan tarkene ulkoilla kevyemmässä vaatetuksessa. Mutta onneksi olen osa onnellisinta kansaa koko maailmassa. 

Vierailija
58/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet talvi- ja syysvaatteet on tosi huonolaatuisia nykyään.

Vierailija
59/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Jengi hiihtää stadissa talvitakeissa ja pipoissa hiki päässä.

Polvihousut ja pitkähihainen paita riittää vielä ihan komeasti.

Vierailija
60/77 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kesä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme