Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan hinta nousee järkyttävällä tavalla. Roiskeläppäpitsa maksoi kuukausi sitten 1 euron ja nyt jo 1,39 euroa

Vierailija
21.09.2022 |

Monet valmistajat nostavat ruoan hintaa ilman perusteltua syytä. Tämä siksi koska kaikki muutkin valmistajat nostavat hintoja.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti oikeasti köyhiä ei täällä näy kun jaksavat vitsailla lättypitsan syömisestä (voiko sitä maun takia syödä?) Oikeasti kaltaiseni köyhä/pienituloinen syö sitä ruokaa mihin on varaa, eikä valita. Lättypitsat olisivat jopa luksusta mutta nimenomaan; niissäkin näkyy tämä järkyttävä hintojen nousu. Minulla oli tällä viikolla töissä eväänä (koko päivän ruoka) pelkkää perunamuussia. Töistä pihistin ketsuppia sen päälle...

Olen pääkaupunkiseudulla pienipalkkainen siivooja. Töissä eväänä puuroa ja kauden hedelmä/vihannes. Tuollainen roiskeläppä olis ihan kivaa vaihtelua, mutta ehei, puuro ja rehunpala on halvempaa.

Vierailija
42/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä ettei tässä ketjussa roiskeläpille phyittelijöistä suurin osa tajua lainkaan tilannetta: roiskeläpät on ollut halvinta ruokaa, mutta nyt jopa niidenkin hinta on noussut 30%.

Siitä voi päätellä suunnan kaikelle muullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap, itse ruokasi.

Silloin saat ruokasi kaikkein halvimmalla.

Nyt on halpaa kotimaiset perunat, nauriit, lantut, punajuuret yms.

Jo kilosta perunoita, sinkku voi tehdä ruokaa jo lähes vkoksi ja nelihenkinen perehekin päivällisen pariksi päiväksi.

Kaikkein kalliimaksi tulee ostaa jatkuvasti ruoka, valmiina eineksinä.

Etenkin kun tuolla ruualla ei edes nälkä lähde, kunnolla.

Kun itse suunnittelee ruokalistansa, oppii valitsemaan ruok-aineet ruoka-aineet, jotka pitävät nälän kurissa ja joissa on myös vitaamiineja, sekä hiven-ja kivennäisaineita.

Pelkässä pikaruuassa näitä ei ole.

Kuten halpis pitsoissa ym.

Ne tyydyttävävät vain pikaisesti, akuutin suurnälän.

Sillä hyvin pian tuollaisen roska ruuan syömisen jälkeen, on taas yhtä nälkä, kuin aiemminkin.

Näin ei ole, jos itse suunnittelee ja tekeee ruuat.

Vierailija
44/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä hintojen nousu järkyttävää. Matalatuloisena yksineläjänä pelottaa tulevaisuus todella paljon. Ja milloin tilanne menee siihen pisteeseen, että nuukailu ei ole enää tarpeeksi.

Pidän vaatimattomasta elämästä, mutta rajansa kaikella. Pitääkö kohta myydä huonekalut pois ja istua tyhjässä ja pimeässä asunnossa maha kurnien. :(

Nyt on hyvä aika alkaa säästämään ja tienaamaan lisää rahaa.

Vierailija
45/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä sosialisteja -> ylläty, kun kaikille on tarjolla vain tasa-arvoista kurjuutta

Vierailija
46/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hintojen nousu on kyllä oikeasti järkyttävää! Pienituloisella ei kohta ole varaa syödä ja ruokkia lapsiaan. Olen viime viikot asioinut yhdessä samassa, edullisessa ruokakaupassa; ja ihan muutamassa päivässä tiettyjen perustuotteiden hinta on taas noussut! 1-2euron tuotteeseen 20sentin kallistuminen on oikeasti viikossa jo paljon!

Ehkäpä ensi kerralla äänestät persuja. Ai et vai? No nautipa sitten sekä oman että tänne kärrättyjen elättien nousevien ruoka- ja energiakustannusten maksamisesta.

Vierailija
47/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurolla ja 50 sentillä tekee ihanan pitsan KOTONAAN!

Taikina noin 40 senttiä ja täytteisiin jo yli euro!

Omat pizzani usein uuniin mennessä arvoltaan n 30-40 euroa, on Porvoo, simpukka, ihania juustoja mutta olenkin hyvässä työssä ja korkeasti koulutettu!

Älytöntä että työttömät syövät näitä eineksiä, liian korkeita tuet kun tälläisen on varaa sohvalla maaten!

Pitikö sinun kirjoittaa "provo", ja kirjoitit vahingosa "Porvoo"? Mielenkiintoinen pitsatäyte joka tapauksessa.

Vierailija
48/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hintojen nousu on kyllä oikeasti järkyttävää! Pienituloisella ei kohta ole varaa syödä ja ruokkia lapsiaan. Olen viime viikot asioinut yhdessä samassa, edullisessa ruokakaupassa; ja ihan muutamassa päivässä tiettyjen perustuotteiden hinta on taas noussut! 1-2euron tuotteeseen 20sentin kallistuminen on oikeasti viikossa jo paljon!

Ehkäpä ensi kerralla äänestät persuja. Ai et vai? No nautipa sitten sekä oman että tänne kärrättyjen elättien nousevien ruoka- ja energiakustannusten maksamisesta.

Ei ehkä liity tähän mutta olen kaikissa vaaleissa äänestänyt persuja sitten vuodesta Tony Halmeen... :)

Vierailija
49/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuote jäi tänään kauppaan. Pastahylly melkein tyhjä, jäljellä vain kalliita merkkejä. Jauhot, murot, öljy, ketsuppi, puolukkahillo liian kallista. Otan kotivarasta.

Ostin tarjousjauhelihaa, tarjousmakkaraa, purkkiananasta, amerikankurkkuviipaleita, munia, maitoa, omenoita, porkkanaa, tomaattimurskaa.

Aamiaiseksi kaurapuuro voisilmällä. Lounaaksi tomaattikeittoa, leipää juustolla. Päivälliseksi hernekeittoa painekattilassa, näkkäriä voilla. Paistoin pienen satsin lettuja, pakastimesta sulatin omppusosetta.

Kahvia ei ole tullut ostettua kohta vuoteen. Teetäkin juon säästellen.

Säästä se kurkkupurkin liemi ja osta jatkossa siihen tuorekurkkua, jonka siivutat ja lisäät liemeen. Parin viikon päästä suunnilleen, saat lisää etikkakurkkuja, edullisemmin. Etikkaa voit lisätä jos jää vajaaksi neste.

Vierailija
50/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurolla ja 50 sentillä tekee ihanan pitsan KOTONAAN!

Taikina noin 40 senttiä ja täytteisiin jo yli euro!

Omat pizzani usein uuniin mennessä arvoltaan n 30-40 euroa, on Porvoo, simpukka, ihania juustoja mutta olenkin hyvässä työssä ja korkeasti koulutettu!

Oliko tämä provo?

Vierailija
51/66 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tuote jäi tänään kauppaan. Pastahylly melkein tyhjä, jäljellä vain kalliita merkkejä. Jauhot, murot, öljy, ketsuppi, puolukkahillo liian kallista. Otan kotivarasta.

Ostin tarjousjauhelihaa, tarjousmakkaraa, purkkiananasta, amerikankurkkuviipaleita, munia, maitoa, omenoita, porkkanaa, tomaattimurskaa.

Aamiaiseksi kaurapuuro voisilmällä. Lounaaksi tomaattikeittoa, leipää juustolla. Päivälliseksi hernekeittoa painekattilassa, näkkäriä voilla. Paistoin pienen satsin lettuja, pakastimesta sulatin omppusosetta.

Kahvia ei ole tullut ostettua kohta vuoteen. Teetäkin juon säästellen.

Hienoa! Juuri tähän pyrimme. Älä huoli, ruokahävikkiä ei kuitenkaan synny, voimme lähettää entistä enemmän ruokaa Afrikkaan nälkää näkeville.

Halitus

Kukaan Suomessa ei näe nälkää oikeasti. Afrikassa näkee.

Vierailija
52/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ap, itse ruokasi.

Silloin saat ruokasi kaikkein halvimmalla.

Nyt on halpaa kotimaiset perunat, nauriit, lantut, punajuuret yms.

Jo kilosta perunoita, sinkku voi tehdä ruokaa jo lähes vkoksi ja nelihenkinen perehekin päivällisen pariksi päiväksi.

Kaikkein kalliimaksi tulee ostaa jatkuvasti ruoka, valmiina eineksinä.

Etenkin kun tuolla ruualla ei edes nälkä lähde, kunnolla.

Kun itse suunnittelee ruokalistansa, oppii valitsemaan ruok-aineet ruoka-aineet, jotka pitävät nälän kurissa ja joissa on myös vitaamiineja, sekä hiven-ja kivennäisaineita.

Pelkässä pikaruuassa näitä ei ole.

Kuten halpis pitsoissa ym.

Ne tyydyttävävät vain pikaisesti, akuutin suurnälän.

Sillä hyvin pian tuollaisen roska ruuan syömisen jälkeen, on taas yhtä nälkä, kuin aiemminkin.

Näin ei ole, jos itse suunnittelee ja tekeee ruuat.

Sulta meni kokonaan ohi mistä tässä on kyse; ruoan hinnan kallistumisesta. Tuo sinun "taikakeino" ei muuta sitä lainkaan.

Vierailija
53/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä hintojen nousu järkyttävää. Matalatuloisena yksineläjänä pelottaa tulevaisuus todella paljon. Ja milloin tilanne menee siihen pisteeseen, että nuukailu ei ole enää tarpeeksi.

Pidän vaatimattomasta elämästä, mutta rajansa kaikella. Pitääkö kohta myydä huonekalut pois ja istua tyhjässä ja pimeässä asunnossa maha kurnien. :(

En tiedä mitä alaa yrität, mutta varaudu myös oman liiketoiminnan vähenemiseen.

Olen itse hyvätuloinen, mutta silti on pakko laittaa jarrua kulutukselle. Ja ensimmäisenä leikkauslistalla ovat juuri pienyrittäjien tarjoamat palvelut.

Vierailija
54/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa huomaa kyllä todella selkeästi että hintoja nostetaan ihan ahneutta todella paljon. Kustannuspaineita on joka asias varmasti jonkun verran, joissakin tuotteissa paljonkin mutta paljon harrastetaan puhdasta pahuutta nostamalla hintoja vähän(tai enempi) liikaa ihan vaan koska hyvä tekosyy jonka varjolla pystyy

Vierailija
55/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä tuleeko tästäkään mitään, edes mielenosoitusta.

Vierailija
56/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä kannattaa jo itse leipoa ja mikäs sen parempaa on kuin voi ja lämmin leipä. Tarjouksista sitten kannattaa ostaa pakkaseen enemmänkin.

Niin mutta kun sähkökin on kallista ja jos paistaa sähköuunissa niin sekin maksaa.

Vierailija
57/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä kannattaa jo itse leipoa ja mikäs sen parempaa on kuin voi ja lämmin leipä. Tarjouksista sitten kannattaa ostaa pakkaseen enemmänkin.

riippuu siitä, millainen sähkösopimus on vai käyttääkö leivinuunia.

Vierailija
58/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin taas S-marketissa vaihdeltiin hintalappuja kiivaaseen tahtiin hyllyjen reunoihin. Joskus olen ostanut töihin VIA-valmisateria, vielä keväällä se maksoi jotain 3.80e, nyt 4.40e.

Vierailija
59/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna maksoi Prismassa 1,69€ kilo. 

Vierailija
60/66 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä sosialisteja -> ylläty, kun kaikille on tarjolla vain tasa-arvoista kurjuutta

Äänestä lahtaria, niin voit kurjuudessasi kadehtia heitä. Itse et saa edes luita.