Ruoan hinta nousee järkyttävällä tavalla. Roiskeläppäpitsa maksoi kuukausi sitten 1 euron ja nyt jo 1,39 euroa
Monet valmistajat nostavat ruoan hintaa ilman perusteltua syytä. Tämä siksi koska kaikki muutkin valmistajat nostavat hintoja.
Kommentit (66)
Roiskeläppien hinta ei juuri kiinnosta, mutta vihannekset maksaa nykyään hunajaa. Kauhea taisto itseni kanssa raaskinko ostaa parsakaalin vai en :/ Kahvinjuonnin lopetin jo keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas lihonut kun ei rahat riitä kun leipään ja kaljaan.
No ite oon pyrkinyt aina syömään terveellisesti, mutta mulla on taipumus syödä määrällisesti vähän liikaa aina. Nyt olen vähentänyt määriä huomattavasti, että riittää rahat. En ole uskaltanut vielä kovin epäterveelliseeen taipua, vaikka osa entisistä terveellisistä ostoksista onkin jäänyt kauppaan. En vaan korvaa niitä millään. Kalja ei naisena maistu.
-se 4 kiloa laihtunut
Brittiystävä järkyttyi kun kerroin kuinka paljon täällä on hinnat nousseet, sielläkin kuulemma on hinnat noussut mutta vain muutaman pennin.
Vieläkö teissä on nuoria, tyhmiä vihreitä, jotka ovat sitä mieltä että polttoaineiden hintojen noisu ei koske teitä, koska teillä ei ole autoa? 🤣
Itseä ärsyttää kun pitää kytätä koko ajan tarjouksia ja juosta eri kaupoissa niiden perässä ja leipoa leipäkin itse, ettei ruokalasku nousisi hirveästi. Vie älyttömästi aikaa opiskeluilta tämä säästäminen.
Vierailija kirjoitti:
Leipä kannattaa jo itse leipoa ja mikäs sen parempaa on kuin voi ja lämmin leipä. Tarjouksista sitten kannattaa ostaa pakkaseen enemmänkin.
Ajattelin minäkin ryhtyä säästösyistä leipomaan enemmän, mutta se lämmin graham-kauraleipä oli niin ihanaa, että tuli syötyä puolta enemmän kuin tavallisesti. :(
Tämä hintojen nousu on kyllä oikeasti järkyttävää! Pienituloisella ei kohta ole varaa syödä ja ruokkia lapsiaan. Olen viime viikot asioinut yhdessä samassa, edullisessa ruokakaupassa; ja ihan muutamassa päivässä tiettyjen perustuotteiden hinta on taas noussut! 1-2euron tuotteeseen 20sentin kallistuminen on oikeasti viikossa jo paljon!
Roiskeläpät, hyi! Mun poika sanoi noista että nälän kannalta ei mitään merkitystä syödä noita. Kerran pierasee niin se on siinä.
Vielä viime viikolla n.400g valmislihapullia maksoi n. 89snt, tänään 1.09e! Eikä oikeasti köyhällä ole varaa ostaa samaa määrää jauhelihaa, josta tehdä pyörykät itse! 400g jauhelihaa maksaa jo halvimmillaan sen 2,40e. Siihen sipulit, jauhot, kananmunat ja mausteet...
Kauppiaat nostaa liikaa hintoja sodan varjolla,ajattelevat kai että kyllä kela maksaa..
Tämä on teidän omaksi parhaaksi. Kun ette hyvällä laihduta niin pitää ottaa pakkotoimet käyttöön.
Halitus
Moni tuote jäi tänään kauppaan. Pastahylly melkein tyhjä, jäljellä vain kalliita merkkejä. Jauhot, murot, öljy, ketsuppi, puolukkahillo liian kallista. Otan kotivarasta.
Ostin tarjousjauhelihaa, tarjousmakkaraa, purkkiananasta, amerikankurkkuviipaleita, munia, maitoa, omenoita, porkkanaa, tomaattimurskaa.
Aamiaiseksi kaurapuuro voisilmällä. Lounaaksi tomaattikeittoa, leipää juustolla. Päivälliseksi hernekeittoa painekattilassa, näkkäriä voilla. Paistoin pienen satsin lettuja, pakastimesta sulatin omppusosetta.
Kahvia ei ole tullut ostettua kohta vuoteen. Teetäkin juon säästellen.
Minusta jokaisella joka suostuu syömään roiskeläppiä pitäisi myöntää erikoisavustus ja kunniamerkki.
Kannattaa siirtyä Billys pizzaan 9kpl/9,99€. Vähän pienempiä, mutta parempia.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuote jäi tänään kauppaan. Pastahylly melkein tyhjä, jäljellä vain kalliita merkkejä. Jauhot, murot, öljy, ketsuppi, puolukkahillo liian kallista. Otan kotivarasta.
Ostin tarjousjauhelihaa, tarjousmakkaraa, purkkiananasta, amerikankurkkuviipaleita, munia, maitoa, omenoita, porkkanaa, tomaattimurskaa.
Aamiaiseksi kaurapuuro voisilmällä. Lounaaksi tomaattikeittoa, leipää juustolla. Päivälliseksi hernekeittoa painekattilassa, näkkäriä voilla. Paistoin pienen satsin lettuja, pakastimesta sulatin omppusosetta.
Kahvia ei ole tullut ostettua kohta vuoteen. Teetäkin juon säästellen.
Hienoa! Juuri tähän pyrimme. Älä huoli, ruokahävikkiä ei kuitenkaan synny, voimme lähettää entistä enemmän ruokaa Afrikkaan nälkää näkeville.
Halitus
Ilmeisesti oikeasti köyhiä ei täällä näy kun jaksavat vitsailla lättypitsan syömisestä (voiko sitä maun takia syödä?) Oikeasti kaltaiseni köyhä/pienituloinen syö sitä ruokaa mihin on varaa, eikä valita. Lättypitsat olisivat jopa luksusta mutta nimenomaan; niissäkin näkyy tämä järkyttävä hintojen nousu. Minulla oli tällä viikolla töissä eväänä (koko päivän ruoka) pelkkää perunamuussia. Töistä pihistin ketsuppia sen päälle...
Lidl nosti maissihiutaleiden hintaa 0,99 -> 1,49. Siinä kunnon hinnankorotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas lihonut kun ei rahat riitä kun leipään ja kaljaan.
Suodata kalja ranskanleivän läpi niin siitä katoavat kalorit.
Sitten ranskiksesta voit paistaa köyhiä ritareita voissa paistettuna. Nam.
Perusruoka on vielä halpaa Suomessa, jos vain porukat viitsisivät itse vääntää sapuskansa, eikä vetää teollista paskaa.