Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmannissa joulukalenterit esillä - NYT RIITTI

Vierailija
21.09.2022 |

Syyskuun puoliväli. EI OLE aika tuoda joukutuotteita myyntiin. Boikottiin.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt pitää lusia parit syysflunssat, syysloma ja itsenäisyyspäivä ainaskin ennen jouluhulinoita. En oo vielä tehnyt syyshommiakaan. Haravoinut en oo vielä kertaakaan esim.

Vierailija
62/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna oli kyllä ennätys. Sain ensimmäisen jouluun liittyvän mainoksen sähköpostiin 19.7. Jäi mieleen tuo päivä kun oli isän synttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kivaa, kun lapsi alkaa kinuta joulukalenteria jo syyskuussa. Hulluksi on mennyt joulubisnes, eikä kauppiaiden ahneudella ole mitään rajaa.

Vierailija
64/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä saa sitten lokakuun kalenterin, marras- ja joulukuulle vielä omansa.

Tää olis hyvä idea. Lisää töitä hammaslääkäreille.

Vierailija
65/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä saa sitten lokakuun kalenterin, marras- ja joulukuulle vielä omansa.

Tää olis hyvä idea. Lisää töitä hammaslääkäreille.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt joulukalenterin ideaa, kun en tykkää syödä makeaa aamulla.

Vierailija
66/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna oli kyllä ennätys. Sain ensimmäisen jouluun liittyvän mainoksen sähköpostiin 19.7. Jäi mieleen tuo päivä kun oli isän synttärit.

Ihan tosi? Kuka kehtaa mainostaa ja mitä keskellä kauneinta kesää??

Vierailija
67/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma tässä on minusta se, että sitten, kun kaltaiseni ihmiset, jotka tekevät jouluostokset vasta joulukuussa menevät sinne kauppoihin, oikein mitään ei enää ole jäljellä. Ja mitä aikaisemmin sesonki alkaa sitä aikaisemmin ne tuotteet myös loppuu. Ja ei, en aio muuttaa ostokäyttäytymistäni tämän takia, vaan jätän sitten vain ostamatta.

Joulusta on myös mennyt maku ihan kokonaan, kun sitä joka paikassa tyrkytetään jo syyskuussa. Ei voisi joku tiptap vähempää kiinnostaa, kun puut on vielä vihreitä, eikä se kiinnosta kaiken hypetyksen takia enää joulunakaan.

Olen jo monta vuotta toivonut, että voisin skipata joulun kokonaan, mutta läheisten takia on pakko se piippalakki päähän singuttaa ja esittää, että on kivaa syödä liikaa ja vaihtaa liikaa liian kalliita lahjoja, joiden sisällön saajat ovat ennalta määränneet.

Mitä hauskaa siinäkin on, että ostetaan toinen toisillemme lahjoja, joista lahjansaaja tietää väriä myöten, mitä ne ovat? Itse haluaisin yllättää ja tulla yllätetyksi, mutta kukaan ei tietenkään halua mitään "turhaa rompetta", ja omaa lahjatoivettani tivataan, kunnes luovutan ja lähetän suoran nettilinkin asiaan, jonka samalla vaivalla voisin ostaa itse itselleni. En ole edes mitenkään vaikea lahjottava. Pidän lukemisesta, piirtämisestä ja musiikista, minkä läheiseni hyvin tietävät. Silti vänkäävät lahjatoiveita, kun eivät kuulemma osaa ostaa minulle mitään. Sekään ei auta, että sanoo "joku kirja". Pitää spesifioida, mikä kirja. Plääh.

Pienet on murheet, tiedän, ja sori avautuminen. Joulu aiheena selvästi herättää "intohimoja".

Vierailija
68/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan joulun kaupallisuutta, mutta kosmetiikkajoulukalenterin aion taas ostaa. Katson sellaisen, missä saa hyvin vastinetta rahalle.

Vierailija
69/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin K-marketista ekat ns joulusuklaat ja vein töihin. Kaikki oli innoissaan kun suklaakausi on alkanut.

Työkaverit tykkää kun olet valkannut heille kaikkein halvimmat palmuöljystä tehdyt bulkkisuklaat made in EU.

Vierailija
70/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelma tässä on minusta se, että sitten, kun kaltaiseni ihmiset, jotka tekevät jouluostokset vasta joulukuussa menevät sinne kauppoihin, oikein mitään ei enää ole jäljellä. Ja mitä aikaisemmin sesonki alkaa sitä aikaisemmin ne tuotteet myös loppuu. Ja ei, en aio muuttaa ostokäyttäytymistäni tämän takia, vaan jätän sitten vain ostamatta.

Joulusta on myös mennyt maku ihan kokonaan, kun sitä joka paikassa tyrkytetään jo syyskuussa. Ei voisi joku tiptap vähempää kiinnostaa, kun puut on vielä vihreitä, eikä se kiinnosta kaiken hypetyksen takia enää joulunakaan.

Olen jo monta vuotta toivonut, että voisin skipata joulun kokonaan, mutta läheisten takia on pakko se piippalakki päähän singuttaa ja esittää, että on kivaa syödä liikaa ja vaihtaa liikaa liian kalliita lahjoja, joiden sisällön saajat ovat ennalta määränneet.

Mitä hauskaa siinäkin on, että ostetaan toinen toisillemme lahjoja, joista lahjansaaja tietää väriä myöten, mitä ne ovat? Itse haluaisin yllättää ja tulla yllätetyksi, mutta kukaan ei tietenkään halua mitään "turhaa rompetta", ja omaa lahjatoivettani tivataan, kunnes luovutan ja lähetän suoran nettilinkin asiaan, jonka samalla vaivalla voisin ostaa itse itselleni. En ole edes mitenkään vaikea lahjottava. Pidän lukemisesta, piirtämisestä ja musiikista, minkä läheiseni hyvin tietävät. Silti vänkäävät lahjatoiveita, kun eivät kuulemma osaa ostaa minulle mitään. Sekään ei auta, että sanoo "joku kirja". Pitää spesifioida, mikä kirja. Plääh.

Pienet on murheet, tiedän, ja sori avautuminen. Joulu aiheena selvästi herättää "intohimoja".

Ymmärrän oikein hyvin :)

Minä lopetin kaiken pakollisen jouluhössötyksen. Valitettavasti siihen kuuluu myös joulunvietto vain oman perheen (mies, lapsi ja minä) kesken. Jotain lahjoja on, ruoka on jotain hyvää (jopa perinteistä saattaa olla) ja yhdessä ollaan.

Yhtään mitään väkisinostettuja lahjanvaihtoja en enää jaksa. Enkä varsinkaan sitä, kun niitä piti posteljoonina juosta viemään ympäri kaupunkia, kuulemma varmuuden vuoksi, jos ovatkin kipeinä. Äitini on varsinainen draamakuningatar ja huokaili monesti mikä kamala sotku joulusta syntyi. Missään muualla joulua ei kuitenkaan olisi saanut viettää eikä ruokia tuoda tullessaan. Niinpä ajattelin, että jospa nelikymppisenä alkaisin viettää sellaisia rentoja, hyvän mielen jouluja. Moni taisi ottaa nokkiinsa, mutta paljon paremmalla mielellä odotan joulukuuta. Voin keskittyä käymään haudoilla ja leipomaan kotona lapsen kanssa. Ja jos meitä ei huvita, niin ollaanpa kerran lähdetty laivalle.

Vierailija
71/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla

Vierailija
72/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin K-marketista ekat ns joulusuklaat ja vein töihin. Kaikki oli innoissaan kun suklaakausi on alkanut.

Eli boikottiin menee K-market, Tokmanni, Prisma, Citymarket. Tietääkö joku onko Salessa myynnissä jo kalenterit vai tarviiko tässä Odan asiakkaaksi ryhtyä?

Vierailija
73/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni_LL_a 🤬!!!

Vierailija
74/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla

Ihanaa, et jonkun muunkin korvaan särähtää tuo väärä taivutus. 😄

Vierailija
75/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa kanssa

Kävin tänään paikallisessa Prismassa ja siellä oli nostettu esille isot kasat perinteisiä suklaarasioita Fazerin Da-Caposta ja Juliasta Budapestiin. Ostin yhden rasian Fazermint suklaakovenvehtejä. Näkyi siellä olevan jotain joulupukkiaiheisiakin suklaamakeisia.

Lumesta tai pakkasesta ei ole vielä havaintoa, mutta tuo lienee varma joulun merkki! Nyt se odotus alkaa...

Vierailija
76/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu voisi alkaa jo heti seuraavana päivänä juhannuspäivän jälkeen

Vierailija
77/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on mennyt ihan mahdottomaksi. Syyskuussa kauppojen hyllyillä on jo joulukalenterit ja glögit ym ja niitä laitetaan hyllyyn samaan aikaan halloween kaman kanssa.

Itse pidin ennen joulusta, mutta joka vuosi huomaa, että aina vain aikaisemmin laitetaan myyntiin kaikki herkut sun muut...

Sitten alkaa tämä joululahja hösäys. Hyi että. Viime vuonna lapsemme eivät jaksaneet avata niitä kaikkia lahjoja. Voi kun nuokin rahat voisi käyttää paremmin.

Itse tahtoisin päästä mahdollisimman edullisesti ja sitten suku toivoo aina hirveän kalliita lahjoja kersoilleen... En saa joulusta enää iloa. Suvun kanssa olen ehdottanut monena vuonna, että katsottaisiin ruokia. Sitäkin heitetään kilo kaupalla roskiin joulun jälkeen. Mut ei, kaikilla on ne omat mitä on pakko olla.

Taidan viettää joulua tästä edes oman perheen kanssa. Syödään mitä huvittaa ja ei opeteta lapsia siihen lahjamereen.

Ainiin. Itse teen ne joulun ruokaostokset silloin siinä 22-23.12 tienoilla niin joskus ei edes saa enää hyviä konvehteja ostettua, kun on myyty loppuun 🤭

Vierailija
78/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on muutenkin tuhottu kaupallistamisella t. Kristitty

Haluaisitko siis sellaisen jeesusmaisen joulun? Minä en.

Mulle kelpais lämmin joulu Betlehemissä. Ratsastamista ja rusketusta. Sukeltelua.

Entäs toiminnallinen seikkailuloma Gazassa, naapurissa Hizbollahin pyssymiehiä?

Vierailija
79/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu voisi alkaa jo heti seuraavana päivänä juhannuspäivän jälkeen

Vanhassa Jaska Jokusen (Charlie Brown) sarjakuvassa oli kyltti, jossa todettiin "enää 250 ostospäivää jouluun."

Vierailija
80/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää häiritä. Minä päätän itse, mitä ostan enkä kuluta aikaa kaupoissa katselemalla tavaroita, jotka eivät kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan